Voor een 2e kindje gaan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Moo, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Stijn wordt alweer bijna een jaar en we hopen dat het geluk nog een keer aan onze zijde is voor een 2e spruit.

Ik weet eigenlijk niet hoe de procedure dan is. Ben je dan weer verplicht om het een jaar zelf te proberen?

Onze problemen waren destijds verminderde kwaliteit van de zwemmers en de zuurtegraad van mijn baarmoederslijm. Er kwam gewoon geen 1 zaadcel levend de baarmoeder in. Nu kan dat laatste natuurlijk verandert zijn omdat mijn lichaam nu weet hoe het moet.

Ik zou denk ik zelf het liefst weer een samenlevingstest laten doen om iig te checken hoe het met mijn lichaam staat. Is dit gek?

Hoe is dit bij andere gegaan?

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik weet niet hoe het nu zou moeten gaan, maar ik zou weer naar de huisarts gaan.
    Ben je destijds in de mm zwanger geraakt of alsnog spontaan?

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    O, ik lees dat je iui gehad hebt..Dan zou ik zeker terug gaan naar je huisarts.

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Als je via IUI zwanger bent geraakt, hoef je niet eerst alsnog een jaar te proberen. Volgens mij kan je dan gelijk door.

Succes alvast.

Groetjes,
    Elvira

5. Thamara00

Thamara00 Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.171
    0
    0
    Thuis moeder
    Gelderland
    Gewoon dokter weer bellen.
    Je kunt dan vaak gelijk weer hulp krijgen voor je 2de wonder.
    Succes

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij ons zh mag je als je kindje een jaar is weer bellen voor een IVF poging, eerder niet.
    Je moet dan wel de gebruikelijke wachtlijst uitzitten.

Ik neem aan dat het met IUI hetzelfde gaat.
    Het zou raar zijn als je weer een jaar moet proberen...je hebt niet voor niks IUI gedaan.

Elmo

7. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ja wij zijn inderdaad door middel van IUI zwanger geraakt. We hebben het er vluchtig over gehad bij de laatste echo in het zh, maar meer over of ik dan bijvoorbeeld weer een hsg zou moeten (dat zie ik nl. echt niet meer zitten). Maar niet of we dan weer eerst zelf een jaar aan de slag moeten.

Wij waren bij het AMC onder behandeling en daar was geen wachttijd voor IUI. Nu misschien wel, maar dat zien we dan wel weer.

Ik zal gewoon het AMC daar eens binnenkort over bellen.

8. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Ik nam contact op met het ziekenhuis. Ik verwachtte een wachtlijst, en nam iets eerder contact op (ons zoontje was iets jonger dan 1 jaar). Ik moest een afspraak maken voor een herintakegesprek. Bloedprikken man / vrouw, en zaadonderzoek. December contact opgenomen, januari intakegesprek, maart start. Je ziet: drie maanden.

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Inderdaad even bellen zou ik zeggen...het zal overal ook weer anders kunnen zijn.

Elmo

Deel Deze Pagina