cezarette en borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lievemandie, 6 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Hallo dames,

9 weken geleden ben ik bevallen van ons zoontje. Ik geef borstvoeding en kunstvoeding gecombineerd. De verloskundige vroeg welke anti conceptie ik wilde. De pil dus. Omdat ik borstvoeding geef kan ik de microgynon niet slikken alleen de cezarette.

Zondag bijna twee weken geleden ben ik begonnen met de pil en sindsdien weigert mijn zoontje aan mijn borst te drinken. Die zondag, maandag en dinsdag dronk hij goed en woensdag en donderdag weigert die hem. Met veel moeite drinkt hij de borst. Hij gaat krijsen als een gek als hij aan mijn borst zit.

Kan het zijn dat het door de pil de smaak van mijn melk is beïnvloed? Iemand ervaring ermee? Ik wil niet stoppen met de borstvoeding. Ik overweeg te stoppen met de pil als dit invloed heeft.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    De kans dat het door de pil komt is vrij klein. Ik sluit het niet uit, maar het is een heel kleine kans. Vaker komt het rond die leeftijd voor dat het zuigereflex verdwijnt waardoor drinken niet meer als vanzelf gaat. Maar ze moeten het dan bewust doen. Het ene kindje heeft hier meer last van dan het andere. Vaak zie je bij kindjes die wat rozig of slaperig zijn dat het wel lukt. En bij klaarwakker juist stijd tussen wel willen en niet lukken. Geduld en rust is komen plaats want het gaat over. Beetje wiegen of rondlopen tijdens het aanhappen wil wel helpen.
    Succes

3. Mibow

Mibow Niet meer actief

Ik ben na 2 weken cerazette gebruiken, gestopt omdat ik merkte dat mijn afgekolfde melk er 'waterig' uit zag. Ik heb dit een paar dagen in de gaten gehouden en ben toen toch gestopt. Mijn melk zag er toen na een paar dagen weer heel anders uit.
    Ik weet dus niet zeker of het aan de pil lag, maar ik ben er in ieder geval niet weer mee begonnen, gewoon voor de zekerheid. Ik zou me dus kunnen voorstellen dat de smaak van je melk er ook door verandert.

Daarnaast werd ik trouwens ook ontzettend agressief van die pil 😂

Deel Deze Pagina