Cezarette en continu bloeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mlien, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Na mijn bevalling ben ik begonnen aan Cezarette ivm borstvoeding. Nu is het zo dat ik een week nadat ik begon met slikken een bloeding kreeg en deze (nu 4 weken later) nog steeds aanhoudt. Het is niet veel bloed wat ik verlies, het is op te vangen met een inlegkruisje, maar het is natuurlijk wel erg vervelend.

Zijn er dames die dit ook gehad hebben en ging dit vanzelf weer over? Zo ja na hoeveel tijd ging dit over?

Ik overweeg nu toch om al te stoppen want het is nu wel het ideale voorbehoedsmiddel, sex komt er nu niet eens van door die bloedingen :D;):p

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik heb na de bevalling van mijn tweede zo'n 15 maanden lang Cerazette gebruikt. Ook ik kreeg vrij snel een bloeding toen ik begon met Cerazette, maar die heeft zeker niet zo lang geduurd als bij jou!! Ik kan me voorstellen dat dit érg vervelend is, en ik zou er ook even mee naar de huisarts gaan als ik jou was.
    In de bijsluiter van Cerazette staat dat je de huisarts moet raadplegen wanneer je ernstig of langdurig bloedverlies hebt. Gelukkig klinkt het bij jou niet als 'ernstig', maar vier weken valt naar mijn mening wel onder 'langdurig'.
    Het zou natuurlijk niets hoeven te betekenen. Toen ik een Implanon (staafje in m'n arm - werkt hetzelfde als de pil) had, heb ik ook veel en langdurig bloedverlies gehad in het begin. De huisarts zei dat je lichaam wel een half jaar nodig heeft om te wennen aan een Implanon en dat het daarna een vast patroon aan zou nemen. Dat gebeurde ook. Na 7 maanden Implanon verdwenen mijn bloedingen voor bijna altijd, ik menstrueerde nog maar 1x per 1,5 à 2 jaar.
    Ik weet niet of het ook kan dat je lichaam moet wennen aan het gebruik van Cerazette, maar het zou maar zo kunnen. Je huisarts kan je hier vast meer over vertellen. Succes!!

3. janny

janny Actief lid

29 mei 2010
    335
    47
    28
    Ik heb 2 maanden de cerazette gebruikt. Ik kreeg ook een week nadat ik begonnen was een bloeding. Ruim een week had ik behoorlijk bloedverlies. Daarna had ik bijna dagelijks licht bloedverlies. Soms was het even weg, maar dat duurde niet langer dan 2 à 3 dagen. Ik heb het uiteindelijk 2 maanden volgehouden en ben toen gestopt. Bij ons was het inderdaad op die manier ook een goed voorbehoedsmiddel ;).
    Ik ben blij dat ik gestopt ben. Het bloeden was 2 dagen later over en mn humeur verbeterde ook..

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik heb na de bevalling van mijn middelste ook cezarette gebruikt en was 3 weken ongesteld en 1 week niet en dit 4 maanden lang;) uiteindelijk ben ik gestopt en overgegaan op mijn eigen pil.
    Ik heb in die tijd ook ervaringen gezocht en er zijn behoorlijk veel vrouwen die er last van hebben met deze pil, waardeloos dus!

5. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier ook bij de eerste cerazette gebruikt als anticonceptie na de bevalling ivm de borstvoeding. Ik kreeg ook na 1 week een bloeding die niet meer op hield. Was niet veel wat ik verloor maar ik werd er gek van. Daarom ook gestopt en niet meer mee begonnen. Na de 2de en derde bevalling iets anders gezocht en niet meer de minipil.

6. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Bedankt voor de reacties!! Helaas dus geen goeie ervaringen hier, ik had deze week het idee dat ik er helemaal vanaf was, maar sinds vandaag weer steeds rood met afvegen, word er echt helemaal gek van. Ik zal het nog even aankijken en anders kappen we er maar mee, want hier word ik helemaal gek van!

@MamavanJordy; voor welke anticonceptie heb jij na je 2e en 3e bevalling gekozen?

7. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Mlien: tussen de 2de en de derde zit maar 1,5 jaar dus zijn weer vrij snel begonnen met klussen voor de derde dus toen hebben we na de tweede rubbertjes gebruik. Niet ideaal maar we wisten dat het maar even moest haha.

En na de derde heeft mijn man een knippie laten zetten dus nu gebruiken we helemaal niks meer en is heerlijk hihi.

Veel mensen kiezen trouwens voor een spiraaltje. Maar dan is het wel weer afhankelijk hoe lang je tussen je kids wilt laten zitten. Ik zou het niet doen als je bijv. alweer vrij snel voor een tweede wil gaan.

Nuvaring hoor ik posi en nega verhalen. Vriendin van mij is ermee zwanger geworden, niet gepland. Maar een andere vriendin is er weer erg tevreden over.

Moeilijk iets.

8. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik wilde eigenlijk ook een spiraaltje, maar mijn huisarts ging daar niet in mee omdat hij te vaak meemaakte dat de bv productie terugliep na het laten plaatsen van de Mirena.

9. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Mlien: ik hoor daar heel verschillende verhalen over over het wel of niet terug lopen van de bv bij een spiraal. Je zou anders eens na kunnen vragen bij een lactatiekundige wat die evt. adviseert wel of geen spiraal. Of bij de vk.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ik slik m nu al bijna 1 jaar maar nog geen een keer een bloeding gehad....
    Balen zeg als je zo`n bloedng hebt die niet weggaat...maar dit kan dus wel met deze pil..alleen vraag ik me af of de pil wel sterkt genoeg is dan voor je?

11. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Ik heb hiervoor ook een hele tijd een lichte pil gehad wat wel goed ging, maar ik kijk het gewoon nog even aan. Spiraal vind ik toch wel erg definitief, er komt sowieso nog een volgend kindje het is alleen nog niet bekend wanneer. Ben de pil toevallig vrijdag ook al vergeten, dus schiet lekker op zo :p

12. Alita

Alita Niet meer actief

dat is hier de reden geweest om geen siraal te nemen...daarbij vindt ik het een cru idee dat er wel een kindje gemaakt kan worden maar deze zich niet kan inestelen door het spiraal?

Je kunt niet veel anders dan deze pil dan he helaas met bv...en deze pil moet je echt op dezelfde tijden slikken en al helemaal niks vergeten hahahaha.

Maar goed ik heb nog niet eens een ei gehad al die tijd ... maar jij misschien wel aangezien je gewoon bloedt..

Maar wanneer ben je begonnen met deze pil? Gelijk na de bevalling of heb je gewacht tot het bloeden was gestopt na de bevalling?

Deel Deze Pagina