ben niet meer zwanger volgens huisarts

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sharelis, Mar 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sharelis

sharelis Actief lid

Sep 21, 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    hai even een vraagje,

Ik heb 25 februari mijn menstruatie gehad en op 12 maart positief gestest.

Ik had af en toe wat licht roze bloedverlies. Heb gevoelige borsten maar verder weinig symptomen. Ik heb een zwangerschapstest gedaan bij de huisarts en die was ook positief. Zij heeft mij vorige week bloed laten prikken voor hcg waarde en die was 399. Ben vandaag bij haar geweest en volgens haar is de waarde te laag dus ben ik niet meer zwanger.

Nou is mijn vraag als ik niet meer zwanger ben zou ik toch moeten gaan bloeden. Ik moest eigenlijk 23 maart weer ongesteld worden maar ben niet geworden. Ik weet niet meer wat ik moet denken. Ben ik echt niet meer zwanger omdat de hcg te laag is of is er nog hoop.

Volgens haar ziet de baarmoedermond normaal uit en is niet gekleurd zoals bij een zwangerschap en de baarmoeder is niet vergroot.
    Ik heb vandaag weer een zwangerschaptest gedaan en die is nog steeds dik positief. Ben ik nou niet meer zwanger of kan het misschien zijn dat ik wat korter zwanger ben of moet het nog een miskraam worden. Ik hoop dat je me kan helpen

Groetjes sharelis

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Sharelis,

je hebt zeker nog zwangerschapshormonen in je lichaam en daarom test je positief.
    De HcGwaarde zegt iets over de mate van zwangerschap. Het hormoon moet in de eerste dagen veel toenemen. Als dit niet het geval is, is de kans erg groot dat de zwangerschaop niet goed zit en dat je een miskraam zult gaan krijgen. DIt kan enkele dagen tot weklen op zich laten wachten. Je moet inderdaad wel gaan bloeden. Het zal op een erge menstruatie lijken met krampen en boedverlies.
    Als de arts zegt dat je niet meer zwanger bent, bedoelt deze naar mijn mening dat de zwangerschap niet goed is, maar het zit er nog wel, maar het groeien is gestopt.
    Het enige wat je eigenlijk kunt doen is het even afwachten. Je kunt vanzelf gaan vloeien, maar het kan ook nog even wegblijven. Prik voor jezelf een datum dat je nog eens test en daarna contact opneemt met de huisarts. Niet te snel achter elkaar doen nou, maar neem bijvooorbeeld volgende week vrijdag. Dan heb je het de tijd gegeven en test je opnieuw. Dan weet zelf je een hoop meer en kan de huisarts er ook meer mee.

Groetjes Brigitte

3. sharelis

sharelis Actief lid

Sep 21, 2006
    132
    0
    0
    ETTEN-LEUR
    Hai Brigitte, Bedank voor je reactie.

Ik heb nog geen bloeding gehad en is nog even afwachten.

Ik weet eigenlijk ook zeker dat het niet meer goed zit. Mijn gevoelige borsten zijn nu ook bijna weg. Ik moet donderdag voor een echo en hopelijk kunnen zij mij meer vertellen. IK hoop wel dat ik snel ga vloeien dan kan ik tenminste opnieuw beginnen.

Groetjes sharelis

Share This Page