Nee! 1..2...3.... en dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door natjes, 24 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

:D

Als mijn eigenwijze peuter iets niet mag krijgt hij een waarschuwing...doet hij het dan nog? Dan tel ik tot drie en dan? :D

Het tot drie tellen maakt geen indruk want hij telt mee.. *proest* :)

Bij drie dan haal ik hem eigenlijk altijd weg bij die plek om het te 'doorbreken' zeg maar...

Wat volgt er bij jullie na de drie?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Op de gang,

En als het in de stad is weghalen inderdaad. Boos natuurlijk.<

Maar goed hier is tot 2 tellen al genoeg.. ( bij mijn dochter dus)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja wat er dan volgt? ik doe ook maar wat hahaha. nee of de vraag: plurk, waar zitten jou oren? en dan dr oren vastpakken met een smoel van heb ik jou daar. whahahaahaha

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

maar serieus. hier ook meestal even op de gang of in de keuken. iig een ander vertek. maar moet zeggen. KLOPT HEUL HEUL HARD AF!. ze is de laatste week heel lief zonder driftbuien! en geverveel met het naar bed gaan. mama dorst, mama tut, papa drinken, mama pop, papa papa PAPA!!! mama dood ( is brood)

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Ik zeg altijd, ik tel tot 3 en dan...

6. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    dit hanteren wij ook. na 3 was het in het begin dat we dus net als wat jij doet hem weghalen bij hetgeen wat hij doet. vaak was het dan al goed.
    nu kom ik meestal niet tot 3 omdat hij er zelf al mee gestopt is. mocht hij echt doorgaan zet ik hem in een hoek van de kamer en moet hij daar even staan. daarna ga ik op zijn hoogte zitten en zeg wat hij fout heeft gedaan (of vraag ik hem, nu hij ouder word snapt hij meer en kan zelf aangeven wat er is) en vraag of hij dit niet weer doet. daarna een knuffel en we spelen weer verder.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    voordat je tot 3 gaat tellen al erbij zeggen wat de consequentie is..
    dus als je nu niet ophoud tel ik tot 3 en dan... (bijv. pak ik het af of ga je naar de gang etc. )

en dan pas tot 3 tellen :D

8. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik tel snel tot 3 en wacht even een tel langer tot 4 als ik bij 4 ben wacht ik even...en dan komt ze snel toch aan gerend ;)
    Als ze niet komt dan is daarmee het geen we zouden gaan doen of aan t doen waren met of voor haar ook meteen afgelopen. Na een keer of 2 a 3 dat mee gemaakt te hebben weet ze dat donders goed en is niet meer zo happig om mama tot 5 door te laten tellen! ;)
    Ik kom haar dan meestal ophalen bij waar ze ook uit hing. Of meld dat er t geen wat ze wilde nu niet meer door kan gaan omdat ze zo moe is dat dr oortjes het niet meer doen :D

9. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Ik doe dat ook als mn oudste meid niet wil luisteren,dan tel ik tot 3,maar ze staat bij 2 al braaf waar ze wezen moet haha.
    Of ze telt gewoon verder als ze echt geen zin heeft om te luisteren haha.
    Maar dan gaat ze wel op een strafstoeltje(geen grote straf hoor!)
    Ze moet gewoon weten dat als ze moet luisteren het ook echt moet doen.
    Ik tel altijd pas naar 3 als ze echt lekker eigenwijs is en voor geen meter luistert.
    Maar het werkt hier heel goed en luistert ze echt echt echt niet,dan gaat ze gewoon even op een stoel zitten 5 minuten en dan pas komt ze er af en dat werkt hier super.
    Laat haar niet te lang zitten want ze is 4 (bijna 5) en ik vind 5 minuten zitten op de stoel dan lang genoeg.
    En dat heeft ook genoeg effect want ze wil juist niet meer terug zitten en luistert dan gewoon weer goed.
    Ik ben dan ook niet boos op haar,maar geef op deze manier een grens aan en die begrijpt ze heel goed;)
    En als ze van de stoel af komt is zij tevreden en ik ook want zij luistert weer gewoon en ik heb weer een vrolijk meisje terug:)

10. Dana

Dana Niet meer actief

wij tellen niet, 1 keer nee is de waarschuwing, doet ze het weer of luistert ze niet dan gaan we over tot "actie". gelukkig luistert onze jongedame redelijk de laatste tijd maar het kan erg vermoeiend en soms heel grappig zijn, ik weet het :D

11. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Moest laatst nog lachen hierom in de supermarkt.... Kindje liep te vervelen, moeder telt tot 3... 1...2... En dat mannetje keihard 3!!!! En wegrennen bij zn moeder...:D

12. natjes

natjes Niet meer actief

Ik kijk namelijk altijd vol verbazing naar andere kindjes die bij één alweer terug komen rennen. DIe van mij (bijna 2) zit heel aandoenlijk mee te tellen met z'n handjes en te grijnzen... De 'straf' vertel ik er van te voren bij (als ie buiten niet luistert weer in de kinderwagen zitten), maar maakt nog steeds weinig indruk.. :D

Volgens mij maar kwestie van doorzetten en consequent zijn?

13. natjes

natjes Niet meer actief

Die had ik gisteren dus ook nog buiten... dus ik met baby in draagdoek achter hem aan hobbelen.. grrrr!

Beetje in de nee- en ik luister niet fase!

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ik tel af (3,2,1) en ik hoef nu alleen maar te beginnen met 3...en dan gaat het gelukkig goed.
    Maar het hele riedeltje is 3.. 2.. let op, je gaat zo naar de gang hoor.. 1.. en dan idd naar de gang. En als ie ergens anders niet luistert: ze hebben hier ook een gang, of: zal ik even een gang zoeken? En als ie dan niet luistert begin ik dus met aftellen. Werkt perfect hier.

15. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    1,2,3, en dan idd ook op de gang:) maar bij 2 weet ze precies hoe laat het is en dan ruimt ze gauw alles op, of luisterd ze.

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Hier nog 1 die meetelt tot 3 en dan zelf al zegt "nu ga ik naar de gang" Maakt dus geen indruk maar ik houd wel vol (ze is trouwens 3)

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan volgt er straf: ze gaat naar haar kamer, we zetten haar in huis of de gang of we pakken iets af. We waarschuwen eerst drie keer, als ik begin te tellen weet ze dat het menens is.:) Dus meestal reageert ze dan meteen.

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja ik moet zeggen dat ik ook weleens zo'n momentje heb gehad. Toen zei ik: ik vind het niet leuk wat je doet, pas op, anders ga je naar de gang. Zegt ie boos: nou mama ik vind jou nou ook niet leuk! Pas op (incl wijzend vingertje), ik ga naar de gang! en hij ging :D nou je kon me opvegen.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

*verslikt zich in de koffie*

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Het gaat er niet zo zeer om wat je doet (wel of niet tellen oid) maar dat je duidelijk bent. Geen lang zinnen (poef! weg concentratie) en zorg dat je ten alle tijde oogcontact maakt dan zie je meteen of je tot hem doordringt, wel zo handig. Even investeren maar (uitzonderingen daar gelaten) je zult er profijt van hebben)

S? Nee je mag niet aan de dvd speler komen.
    (kijkt me schaapachtig aan...)
    Als hij dan toch doorgaat ga ik er naar toe maak oogcontact en zeg nog eens duidelijk dat hij er niet aan mag komen. Omdat ik dan toch al bij hem ben is hij afgeleid genoeg en stopt hij er mee. Dus het vereist wel een vermoeiende aanpak voor mezelf (als in sneller tot actie komen, opstaan naar hem toe enz) maar omdat het meteen indruk maakt / aankomt begrijpt hij me sneller

(maarrrrrr die van mij is nog geen 2!... vraag het me dan nog eens :D)

Deel Deze Pagina