kan het zijn dat je chagerijnig wordt door het gebruik van de pil? het duurde een jaar voordat ik zwanger was in die periode voelde ik me goed en toen ik zwanger was ook, maar sinds ik de pil weer slik heb ik het idee dat ik sneller geirriteerd en chagerijnig ben kan dit? of een beetje een depri gevoel, heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou makkelijk kunnen dat je je in het begin niet prettig voelt. Ik had dat ook. Zowel met het beginnen van de pil als het stoppen met de pil. Je lichaam toch een soort opdonder, aangezien je iets toevoegt wat het zolang niet gewent is geweest. Datzelfde geldt voor het stoppen. Je neemt iets weg wat al zolang in je systeem zit. Je lichaam moet daar enorm aan wennen en moet het ineens weer allemaal zelf gaan doen. Met het gebruik van de pil stopt de aanmaak van de hormonen die er normaal voor zorgen dat je je natuurlijke menstruatie en eisprong hebt. Je lichaam is dus van slag en dat merk je in je emoties. Ik was ook strontchagerijnig in het begin met de pil en ook depri. Gewoon niet lekker in m'n vel zitten enzo en snel geirriteerd. Ik had ook last van hoofdpijn. Gelukkig verdwijnt dit allemaal wel na een tijdje hoor!
Ja hoor, dat kan zeker! Ik heb er zelf ook erge last van helaas. Ben sneller kribbig en ook vaker huilerig.
Ik heb het ook hoor. Ik voelde me zoveel lekkerder toen ik gestopt was met de pil om zwanger te raken. Ik wilde na m'n bevalling dus ook niet meer aan de pil. Ik ben toen over gegaan op de nuvaring. Hier zitten minder hormonen in, maar ook hier had ik het bij. Ik gebruik nu dus lekker niks waar hormonen in zitten. Ik voel me er veel beter bij.
Ik wilde eerst ook niet weer aan de pil. Ben nu een maandje weer begonnen, maar het is weer helemaal mis. Hoofdpijn, moe en constant kribbig. In oktober gaan we trouwen, daarna stop ik zsm weer met de pil, vind het ook een ramp.
heeft iemand een andere oplossing dan en wat is navurring? de spiraal zitten toch ook hormonen in of niet? ik ben trouwens alweer ruim een jaar aan de pil en het blijft het gaat niet weg.
De Nuvaring is een flexibele ring die drie weken in de vagina blijft zitten en daar hormomen afscheidt. Dan stop je een week en krijg je een bloeding. Hetzelfde principe dus als de pil, alleen doordat de hormonen plaatselijker en geleidelijker worden afgescheiden zijn het dus wel minder hormonen. Een Mirena spiraal scheidt ook hormonen af, maar nog minder. Het koper spiraaltje helemaal niet, maar er zijn wel vrouwen die overgevoelig voor koper kunnen zijn. Ik hou het voorlopig even op de comdooms of voor het zingen de kerk uit. Ik weet het, niet heel veilig, maar het ergste wat er kan gebeuren is dat er nog zo'n moppie van komt als Nova.
haha of nog zo'n mooi koppie als noa! zou dat niet een ramp vinden maar mijn mannetje is er nog niet bepaald aan toe zeg maar.
Ik heb het ook hoor ik kan helemaal niet tegen de pil ik wist niet wat ik mee maakte toen ik stopte met de pil om zwanger te worden van Wessel (ik slikte hem al vanaf mijn 13de dus ik wist niet meer hoe het zonder was) Na de bevalling heb ik een spiraaltje genomen maar ook dat was niks dus na een paar maanden eruit laten halen en toen de lichtste pil die er is geprobeert maar weer dezelfde klachten. Ik heb hem toch nog een jaartje geslikt en nu sinds mei ben ik gestopt met de pil en ik voel me weer fantastisch Nu doen we het gewoon met condooms en dat gaat prima
hier de Mirena, geen stemmingswisslingen, depri buien en migraine meer! Dat had ik veel eerder moeten doen