Hoi allemaal, Vandaag ben ik toch in een hoek gezet. We hadden een etentje met collega's. Erg leuk! Vantevoren wel aangegeven dat ik geen rauw vlees eet. Mijn collega's weten nog niet dat ik zwanger ben. Vraagt zo'n ober: "zijn er nog zwangeren?". Hier kon ik dus niet op reageren, met als gevolg......carpaccio als voorgerecht! shit shit shit. Mijn bazin zat ook nog eens naast me, dus ik kon niets anders dan toch wat van mijn bordje nemen. Ik baal hier zo ontzettend van. Probeer me niet teveel zorgen te maken, maar goed, je hebt toch iets gegeten wat niet mag......shit Groetjes, Joyce
sorry ik denk dat ik het niet op had gegeten en vooral niet in een restaurant met evt bacterien ect met rauw vlees! maar maak je niet druk paar hapjes moet denk niet zo veel kwaad kunnen!
Ik had gewoon gezegd dat ik het niet lust. Vind het een beetje stom eerlijk gezegd dat je er toch van hebt gegeten, al kunnen een paar happen niet veel kwaad, maar toch.
volgende keer nogmaals zeggen dat je geen rauw vlees lust/principieel niet eet of dat je specifiek dit niet lust verder niet te druk over maken hoor!
Joh, je kindje is toch het allerbelangrijkst? Denk ook niet dat een paar happen kwaad kunnen, maar ik zou het risico echt niet meer nemen voortaan hoor! Tis wel rauw vlees, en nu zit je zelf met een enorm schuldgevoel..
Joh maak je er niet druk om! Het is natuurlijk beter van niet, maar het gaat om een piepklein kansje dat er iets met dat vlees was, en als je nou 1 keertje carpaccio eet zal er heus niks gebeuren hoor! (volgens mij kreeg mijn moeder tijdens haar zwangerschap juist het advies om lekker biefstukjes te eten en die maakte ze echt niet helemaal doorbakken klaar, en mijn zus en ik zijn kerngezond ter wereld gekomen...)
ik heb de eerste 20 weken american filet,carpaccio,en van alles gegeten (wist neit dat ik zwanger was) ,en daar niets aan over gehouden! volgende keer inderdaad zeggen dat je het niet lust,maar ik zou me niet al teveel zorgen maken hoor!
het zal wel niet zo superveel kwaad kunnen, maar ik had ook inderdaad gezegd da'k het nie luste. wat die biefstuk en zo betreft, mag je wel eten maar best als em uit de diepvries komt dan zijn de bacteriën al dood.. net als mosselen, scampi's, etc... mag allemaal als het eerst ingevroren is geweest
In Belgie zeggen ze inderdaad dat als het ingevroren is geweest, het geen kwaad kan, in Nederland zeggen ze dat het goed verhit moet zijn en dat de listeria bacterie in de vriezer niet dood gaat
ahaa ik zou het begot nie weten eigenlijk, maar voor mij ook geen probleem want ik eet zowiezo nix van die dingen maar ga het wel eens opzoeken, moest het zo zijn gelijk ze in NL zeggen kan ik dit wel eens aan mijn vroedvrouw vermelden.
ik weet alleen dat rauw vlees in het begin een miskraam kan opwekken, dus ik had echt geen carpaccio gegeten hoe lekker ik het ook vind :-s
Ik had het over listeria, maar het vlees kan ook met toxoplasmose besmet zijn. Of dat verdwijnt als het ingevroren is, weet ik niet, kan ik zo ook niets over vinden wat ze er in Nederland van vinden. Ik zou inderdaad het risico maar niet nemen...
Misschien een beetje ter geruststelling. Het schijnt zo te zijn heb ik weleens gehoord dat de helft van de nederlandse bevolking al besmet is met toxoplasmose. In dat geval maakt het dus niets uit of je rauw vlees eet of niet.
worden jullie daar niet op getest? wij worden regelmatig getest op toxoplasmose als we er antistoffen tegen hebben & niet besmet mee zijn en zo... wat listeria betreft heb gisteren zitten opzoeken en meeste vind ik op nederlandse sites, de ene site beweert dat het na in de diepvries gezeten te hebben veilig is, de andere zegt dat de bacterie niet doodgaat in de diepvries. dus ik zou het niet weten... zal het mss eens posten bij de verloskundige, zij weet dat mss wel. xxxx
jeetje dat het hebt gegeten... ik was toch bij me standpunt gebleven en had gezegt dat ik het niet lust of zoo...
joh zou je denken ! ik schrijf me mening jah dus doe niej zoo moeilijk... ik had alleen haar tekst gelezen... DUS