Kleuren enzo vanaf welke leeftijd is dat leuk kunnen ze dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Onze zoontje is nu 15 mnd en vroeg me af of Kleuren enzo al leuk is voor hem of dat hij daar nog te jong voor is. Vanaf wanneer ging jouw kindje kleuren etc ?

gr vruchtje

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nou ik heb die vraag ook.
    Maar denk dat t per kind verschilt.
    Heb jij al wat geprobeerd??
    Hier vind ze verf ook niets want de vingers worden vies. Hahahah

3. Sweetlakecity

oja met kijk op de regenachtige dagen....haha om weer eens een binnen activiteit te verzinnen.

4. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Joleijn kreeg voor haar eerste verjaardag al van die dikke potloodjes (met waskrijt erin) en een kleurboek.
    Ze vond het toen al erg leuk om te doen. Gewoon dat er iets verschijnt op het papier als ze het de potloden beweegt. Ze roept altijd: "Mooi !" als ze bezig is... erg schattig.

Ik denk dat het verschilt per kindje, maar als je kindje goed rustig kan zitten en boekjes ook erg leuk vindt, dan zal kleuren vast ook wel een succes zijn.

Gewoon een keer proberen, denk ik.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Op de vakantie bij de miniclub zat hij bij mij opschoot en gingen we zo gezegd samen kleuren. Inderdaad ook met dikke waskrijt/potloden is makkelijker voor ze. Ik pakte dan zijn handje en samen ging het wel. Als ik het hem alleen liet doen, dan gooit hij er mee en snapt het nog niet zo goed. Daarom dacht ik zelf dat hij nog te klein was ervoor. Maar vanochtend was mijn moeder hier op visite en begon daar in ene over vandaar benieuwd hoe oud andere kindjes waren toen ze voor het eerst gingen kleuren

6. Sweetlakecity

ik geloof dat ze binnen nu en 3 mnd weer een ontwikkelings boost krijgen. Als ik het verschil al zie tussen mijn dochter en haar vriendinnentje van 4 mnd ouder. Die kan wel kleuren en ook de naam van me dochter zeggen.
    We wachten af...leven is een groot feest ;)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter "kleurt" hier vanaf 10 mnd met dikke potloodjes. Ze vond het meteen erg leuk om te doen. Dochter was geen meisje dat alles in haar mond stopte dus het ging prima.

8. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb van die dikke wasco-potloden (nijntje) maar Charlotte vind er nog niet veel aan. Ze is nogal ongeduldig en als er 2 strepen staan heeft ze het er mee gezien. Dan vliegen de wasco's door de keuken, gaat ze op de slijper sabbelen en smijt ze het kleurboek op de grond dus tja, ligt aan het type kind denk ik.

9. tulip

tulip Niet meer actief

hier vanaf een maand of 10 ook verven, kleien, plakken (dat laatste met hulp uiteraard). Tja het kind heeft een kdv juf als mama, arm kind.;)

Het ging goed hoor, het is sowieso een kind dat graag zulke activiteitjes doet, net als boekjes lezen. Ik zou je de dikke potloodjes van de HEMA adviseren, die kleuren makkelijk.

10. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    #10 mamasim, 12 jul 2010
    Laatst bewerkt: 12 jul 2010
    Mijn mannetje vindt het ook al leuk (mits het niet te lang duurt, want geduld is niet zijn sterkste kant ;)).
    Met dikke potloodjes van de Hema op papier, of met stoepkrijt op het schoolbord of buiten.
    Mijn moeder is er een paar maanden geleden al mee begonnen, terwijl ik echt dacht dat dat soort dingen pas konden als ie 2 was ofzo...
    Hij blijft me verbazen!

Trouwens erg leuk en makkelijk als klein kadootje zo'n tekening. Voor als je op visite gaat en bloemen bent vergeten te halen :p.

Kliederze!

Deel Deze Pagina