Chagrijnig/prikkelbaar rond ovulatie, heeft iemand dit ook?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door maribel1, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maribel1

maribel1 Nieuw lid

7 jul 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik probeer al een hele tijd zwanger te raken maar het lukt nog niet zo hard. Wat daarbij niet echt helpt is dat ik de dagen rond mijn eisprong vaak ontzettend prikkelbaar en geirriteerd ben. Echt op een hele fysieke manier, dat ik ook eigenlijk helemaal niet aangeraakt wil worden enzo. Niet echt handig natuurlijk als je zwanger wilt raken...:) Het rare is dat ik juist in de periode rond mijn menstruatie wel heel aanhankelijk ben en zin heb in vrijen, maar dan raak je natuurlijk weer niet zwanger. Het rare is dat ik altijd overal lees dat je libido op zijn hoogtepunt is als je ovuleert, maar bij mij lijkt dat dus echt helemaal niet zo te zijn. Zijn er mensen die dit herkennen?

2. hippemams

hippemams Lid

18 jun 2009
    31
    0
    0
    Den Bosch (Empel)
    Hoi Maribel

Ik heb normaal gesproken tijdens de vruchtbare dagen enorme zin, de afgelopen keer niet. Meestal ben ik een week later veel sneller geirriteerd als normaal :(.
    Heel raar. Ken t totaal niet van mezelf.
    Maar wat jij schrijft ken ik niet, dat je juist tijdens de menstruatie zin hebt. Ik hoop voor je dat dat verandert.
    Suc6

Groetjes Hippemams

3. @ Maribel, ik herken het ook wel maar bij mij heeft het een andere oorzaak denk ik. Ik weet dat we rond de ovulatie moeten klussen, en als mijn vriend niet genoeg iniatief of intresse toont word ik ook geirriteerd enz.. En rond de menstruatie periode zit er voor mij geen druk meer op zit. Heb jij dit misschien onbewust ook ?

4. maribel1

maribel1 Nieuw lid

7 jul 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Einad: Daar heeft het zeker deels ook wel mee te maken, zeker nu het al even duurt, het gevoel van 'moeten'. Maar het rare is dat ik me, doordat ik me nu meer bewust ben van mijn cyclus, ineens realiseerde dat ik dat chagrijnige/opgefokte eigenlijk altijd al rond deze periode had, alleen werd ik me er nu dus van bewust dat dat altijd een of meer dagen voor mijn eisprong is... En bijna altijd als ik heel veel zin heb, word ik dus een of twee dagen daarna ongesteld. Ja, toch leuk zo'n cyclus met allerlei duidelijke kenmerken, maar ook fijn als er wat meer logica in zat! ;(

@ Hippemams: Dan zit het bij jou toch beter in elkaar! ;)

Deel Deze Pagina