Geen symptomen meer bij gebruik van tarwekiem en teunisbloem

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bel85, 11 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik ben deze maand teunisbloemolie en Tarwekiemonatuurlijk gaan gebruiken ivm mijn lange cyclus. Volgens mij werkt het aangezien ik vorige week mijn ei heb gehad.
    Nu zou ik dus volgende week ongesteld moeten worden of niet natuurlijk (hoop ik) maar normaal gesproken heb ik na mijn ei al veel last van ontzettende pijnlijke borsten e.d. maar nu heb ik nog nergens last van!

Komt dit door de teunisbloemolie/ Tarwekiemolie?
    Ik vind het heerlijk hoor maar het is wel even vreemd..

Ervaringen? :)

X

2. kiwi31

kiwi31 Actief lid

9 mei 2013
    471
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    mijn cyclus is ook flink verbeterd door de tarwekiem olie, verder zijn mijn andere symptomen wel hetzelfde...

3. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks voor je reactie. Fijn dat je cyclus al wel verbeterd is! Een lange cyclus is ook echt frustrerend, vond ik. Nou Good luck voor deze maand! ;) X

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ze zeggen ook wel dat teunisbloem olie menstruatie ongemakken verminderd. Dus de bekende kwaaltjes als pijn en krampen voorafgaand (en tijdens). Misschien dat je daarom nog niets voelt? Ik ben nu ook al bijna 3 weken aan de teunisbloem olie ivm lange en onregelmatige cyclus maar bij mij doet het nog niets moet ik zeggen.. Misschien dat het ook niet bij iedereen werkt.

5. Hondagirl24

Hondagirl24 Niet meer actief

je kan beter een Multivitamine nemen.. krijg je ook alles binnen voor de zwangerschap en als je zwanger bent... ik neem nu VSM puur MAMA

6. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee Hondagirl, ja maar het gaat om de cyclus. Om deze wat regelmatiger en korter te krijgen en dan heb je volgens mij niks aan multivitamine.

7. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hee meis28,
    Even vol blijven houden misschien werkt het de volgende ronde.
    Ja daarom zullen mijn ongemakken wel weg zijn.
    Wel vreemd hoor als je gewend bent om vanalles te voelen voor menstruatie en nu niks! Maar heerlijk!! :) succes ook met je cyclus! Ook voor de eerste toch? Spannend!

8. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ja das wel apart..!
    Ja ook voor de eerste! Zeker spannend.. Ga de 29e nr de gyn ivm uitblijvende menstruatie en dus ook onregelmatig (en aangezien t ook weinig en kort was, weet ik nu ook nog niet eens zeker of t wel echt een menstruatie was)

9. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh dat is helemaal klote een uitblijvende menstruatie. Dan kun je beter een menstruatie krijgen dan al zo lang moeten afwachten.. lijkt me heel frustrerend!!! Succes bij gyn! Hopelijk kunnen ze je verder helpen, maar dat zal vast wel! Ben benieuwd! Kop op en Good luck!

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoop t ook! Thanks!!

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    ik zat op een cyclus van 35 en door het gebruik vann tarwekiemolie de eerste maand 31 en de maand erop 30 dagen!
    maar had enkele dagen voor mijn menstruatie wel gewoon signalen die konden wijzen op een ongi of een zwangerschap!
    maar beide keren gewoon ongesteld geworden.
    daarna ben ik zwanger geworden maar een mk.

heb nu een cyclus gewacht en was gewoon weer 35 en de volgende cyclus zit ik nu in weer begonnen tarwekiemolie en zit nu op dag 32 maar heb helemaal maar dan ook echt helemaal nergens last van......
    omdat het de vorige keer gelijk mijn cyclus verkorte naar 31 dagen ga ik vandaag een testje wagen en anders wacht ik af tot na het weekend :)

12. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Teunisbloemolie is inderdaad van invloed op je cyclus en symptomen. Ik heb het jaren gebruikt ivm PMS. Maar het is volgens mijn huisarts NIET geschikt als je zwanger wilt worden! Daarom ben ik er destijds mee gestopt.

Tarwekiemolie daarentegen is wél 'behulpzaam' voor de innesteling/zwangerschap. Dat heb ik gebruikt tot ik de positieve test in handen had.

Daarnaast heb ik altijd begrepen dat een multivitamine ook heel goed kan helpen om zwanger te worden. Fertilteitsartsen in het buitenland doen ook vaak onderzoek naar vitaminetekorten en schrijven deze dan voor bij de behandeling. Ik gebruik zelf Gravitamon, die is met voldoende foliumzuur, en kan je ook tijdens de zwangerschap en borstvoeding ondersteunen.

13. Alou

Alou Bekend lid

14 nov 2013
    635
    0
    0
    Interessant en vooral leerzaam stukje dit!

Na veel gelezen te hebben over het effect van Teunisboemolie heb ik gister de capsules van de Etos gekocht. Ik zit namelijk vandaag precies op dag 90 van mijn cyclus en ben en er helemaal klaar mee..
    Maar nu ga ik toch twijfelen of ik niet beter over kan stappen op Tarwekiemolie. Ik las dat er in de Teunisbloemolie onder andere vitamine B zit. Ik heb afgelopen maandag uitslag gekregen van mijn bloedonderzoeken (voor mijn darmen en lever) en hieruit kwam dat mijn B waarde te hoog lag. (ik slikte tot voor kort vitamine B bij voor meer weerstand en energie)
    Wat zit er precies in Tarwekiemolie dat dit juist beter is in vergelijking met Teunisbloemolie?
    Voordat ik aan de pil begon (8 jaar geleden) was ik al zeer onregelmatig ongesteld. Vandaar dus dat ik daar toen mee moest starten. Dus ik ben benieuwd of mijn lichaam na en tijdens het ontpillen het nog allemaal kan begrijpen. ;)

14. Bel85

Bel85 Actief lid

30 sep 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel frustrerend zon lange cyclus.
    In Tarwekiemolie zit voornamelijk vitamine E. Ik slik er gewoon één per dag.
    Mijn cyclus was ook erg onregelmatig en vrij lang zit nu na gebruik van deze middelen op 34.

Nu afwachten op mijn ongi of positieve test.
    Succes ook!

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik heb ook geen idee meer.. Lees topic 'fabeltjes rondom zwanger worden' hier op t forum zwanger worden. Schijnbaar is t dus helemaal niet bewezen dat die vitamines echt helpen. Foliumzuur en vitamine D moet voldoende zijn (mist je gezond en afwisselend eet natuurlijk). Ik denk dat ik die teunisbloem olie ook maar laat staan want het doet tot nu toe nog niks! Ga wel de 29e naar de gyn dus voor de eerste keer dus misschien dat zij me ook wat wijzer kunnen maken :)

16. kimmio

kimmio Lid

14 nov 2013
    5
    0
    0
    Ik heb bij mijn vorige cyclus gebruik gemaakt van tarwekiemolie. Achteraf misschien onzinnig, want echt nodig was het niet. Ik las alleen overal dat het ook zou helpen om een innesteling te bevorderen.
    Ik was vorige maand 6 dagen overtijd en had alleen maar negatieve testen.. en werd toen alsnog ongesteld. Ik ben bij dag 2 overtijd + negatieve test gestopt met innemen van de tarwekiem, omdat ik toén ineens overlas dat de olie ook kan zorgen voor een lángere cyclus dan normaal.. en dat wil ik natuurlijk zeker niet (ik zit op 30 dagen normaliter).
    Ik weet niet of het een vroegtijdige mk was, of dat de tarwekiemolie de cyclus in de war heeft gegooid. Ik gok op het laatste, gezien de negatieve testen.

Hoe dan ook, ik begin er maar niet meer mee..
    Wel fijn dat het bij jou omgekeerde effect heeft :)

17. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Ik heb ervaring met tarwekiem/teunisbloem en ontbrekende kwaaltjes.

Ik heb pre-ovulair teunisbloem geslikt, en na mijn ovulatie tarwekiem. Dit laatste om de innesteling te bevorderen. Met teunisbloem kreeg ik een vroegere eisprong ( al op dag 17 ipv 23 ), waardoor mijn cyclus dus niet langer werd.

Enfin, in de eerste ronde bleven de kwaaltjes weg: zwanger.
    Dit werd helaan een M.A. In het herstel na de curettage heb ik wederom mijn pillen geslikt, en merkte ik dat mijn lichaam rustiger op mijn cyclus reageerde dan zonder de pillen. Ofwel: de pijnlijke borsten bleven weg, de krampjes en steekjes waren een stuk minder, etc. Ook PMS werd een stuk minder. Ik werd toen ongesteld ( niet gericht gevreeen voor een baby, want ik had een baarmoederontsteking na de curettage). De cyclus daarna bleven de kwalen weer weg: zwanger.

Succes!

18. kimmio

kimmio Lid

14 nov 2013
    5
    0
    0
    wat was jouw reden om met die pillen te beginnen? geloof je dat het ook nadelige gevolgen kan hebben zoals bij mij, die week overtijd?

Deel Deze Pagina