Prik pil & Menstruatie & Zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Eboon, 6 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eboon

Eboon Nieuw lid

6 nov 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    hallo allemaal,

Ik heb 10 jaar lang de prik pil gehad ( van mijn 13 tot nu 23 ).
    Ik ben gestopt sinds kort met de prik pil. De laatste die gezet is, is sinds 17-10-2017 uitgewerkt.
    Nou weet ik dat het heel lang kan duren voor dat überhaupt je menstruatie op gang komt / is.
    Maar kan ik ondanks dat ik nu nog niet ongesteld geweest ben wel of niet zwanger raken ?
    Ik heb nu al 4 dagen dat ik echt chagrijniger ben op een manier die ik niet van me zelf ken en een terug kerend gevoel dat ik me niet lekker voel maar ben niet ziek.
    Ik gebruik ook al op advies van de huisarts iedere keer na het avond eten Folium zuur, omdat mijn vriend en ik een grote kinderwens hebben.

Alvast bedankt voor de reacties

groetjes, Ellen

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Helaas. Het duurt vaak erg lang (minstens een jaar) voordat je vruchtbaarheid weer terugkeert na prikpil. Dat is ook de reden dat huisartsen de prikpil niet voorschrijven aan vrouwen die op korte termijn een kinderwens hebben.

Sorry.

Eboon vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.988
    15.611
    113
    Nabij Utrecht
    Dit... en stel dat in het mega uitzonderlijke geval jouw cyclus direct op 18 oktober is gestart zit je nu pas op cyclusdag 18 en kan je echt bijna onmogelijk al 4 dagen lang zw kwaaltjes hebben.

Kwaaltjes komen van hcg. Hcg is hoog genoeg om aan te tonen op een test dmv een vaag streepje ongeveer 2-3 dagen na de innesteling.
    Een innesteling kan op zijn vroegst (weer in zeer uitzonderlijke gevallen) op 4 dpo plaatsvinden.

Dus.. jij hebt er al last van sinds "cyclusdag 14". 3 dagen daarvoor zou dan de innesteling zijn geweest = cyclusdag 11.
    Je eisprong is dan op zijn vroegst 4 dagen daarvoor geweest = cyclusdag 7.

Een eisprong op cyclusdag 7 is echt mega uitzonderlijk... zeker direct na het uitwerken vd prikpil of elke andere anticonceptie.

Ik denk dat jouw lichaam lekker bezig is met het wennen aan een lichaam zonder hormonen.
    Ik zou er vanuit gaan dat je cyclus over een jaar weer op orde is en je vanaf dan gericht kan gaan sexen voor een zwangerschap.

Eboon en Citroentje93 vinden dit leuk.
  4. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Hoi Ellen,

Bij mij kwam alles na 10 maanden op gang na 2 jaar prikpil. Ik hoop dat het bij jou snel opgang komt. Er staat in de bijsluiter van de prikpil dat je na het niet herhalen direct zwanger kan worden, maar over het algemeen is de prikpil na 3-6 maanden na het zetten pas uit je lichaam en 80% wordt binnen het jaar zwanger. Bij mij duurde dat dus 10 maanden voordat het mijn lichaam uit was. Wij gaan deze maand proberen zwanger te worden.

Eboon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina