Chalet kopen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Indiana, 30 mrt 2025.

1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    @Indiana zouden jullie er het hele jaar door mogen verblijven? of gaat het park ook dicht in de winter?
    zijn jullie al bekend op die camping, bijv. vaker daar geweest, of familie die een caravan daar hebben?

Indiana vindt dit leuk.
  2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Het is een park waar we inprincipe het hele jaar door kunnen verblijven.
    We hebben jaren geleden er met z'n tweeën een periode gewoond, maar het is niet meer te vergelijken met toen en nu..

Maar het word überhaupt nog even spannend, het is inmiddels een 'toppark' en vandaag gehoord dat we geen andere chalet zouden mogen neer zetten. Morgen spreken we ze, dus zijn erg benieuwd wat hier verder uit gaat komen..

mamameer vindt dit leuk.
  3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wat leuk dat je dit overweegt!

Wij hebben in oktober een chalet/lodge gekocht op een camping (huurgrond in Zeeland. Een diepgekoesterde droom. Het kwam heel toevallig op ons pad en wonder boven wonder bleek het ook nog te betalen.

Wij hebben bewust voor een chalet op huurgrond gekozen omdat dit belastingtechnischer voordeliger is en ook betaalbaarder in de aanschaf.

De camping ging helaas dicht in november en gaat vandaag pas weer open. We zijn dus alleen nog een tweetal keer geweest om wat op te meten en kennis te maken met de eigenaren van de camping.

Aankomend weekend gaan we erheen om alles aan te sluiten, te schilderen en de omheining te plaatsen. Het weekend erop gaan we er voor de eerste keer echt slapen. De afstand is behoorlijk wij hebben 1,45 uur enkele reis.

Wij willen er in het eerste jaar zelf vooral gebruik van maken en daarna wellicht verhuren. Dat laatste heeft ook een beetje te maken met de leeftijd van onze kinderen. Die zijn 13 en 15 jaar en hebben ook een drukke agenda. Werken, sporten, vrienden. We vinden het ook zonde als het 80% van de tijd leeg staat.

We hebben er zo ontzettend veel zin in om dit mooie plekje in gebruik te gaan nemen. Leuk om te horen hoe bij jullie de verdere stappen gaan zijn.

Indiana vindt dit leuk.
  4. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Wij hebben nu bijna 2 jaar een chalet op 45 minuten afstand van ons huis. We verhuren hem het grootste gedeelte van het jaar en maken er zelf sporadisch gebruik van als die niet verhuurt is. Bij ons gaat verhuur boven eigen gebruik. Onze kinderen willen en kunnen niet elk weekend erheen ivm andere verplichtingen en ze hebben er niet altijd zin in. We hebben helaas in januari een flinke kostenpost gehad van het dak en zitten er nu serieus over na te denken om hem te verkopen. Er komt echt meer bij kijken dan je denkt en je hebt inderdaad 2 woningen te onderhouden, wat aardig wat tijd en geld kost.

Indiana vindt dit leuk.
  5. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mag ik vragen waarom je van een seizoenplaats met caravan overgestapt bent na kopen van een chalet?

Ik moet straks iets nuttigs gaan doen met mijn erfenis.
    Het voordeel van een seizoenplaats is dat je nog eens kan wisselen.
    Maar durf zelf niet met caravan te rijden. Dus weet niet hoe reel dat is.

Indiana vindt dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.482
    113
    wij vonden het fijn om alles in het huisje te hebben dus ook wc en keuken. en een wat grotere ruimte eromheen, op een kampeerveld sta je vaak erg dicht op de buren.
    zo'n huisje heeft ook meer luxe, eigen slaapkamers, meer opbergruimte.
    Mijn man wilde dit graag en we hadden een leuke bonus betaling gekregen dus dit was daardoor mogelijk.Wij konden ook niet met de caravan rijden, want geen E rijbewijs, en het stallen van de caravan en de ouderdom van de caravan begon ons ook tegen te staan.
    maar als ik mijn kinderen vraag wat ze liever willen, is het de caravan, dat vonden ze veel gezelliger, zo knus en klein. Terwijl ik toch wel blij ben met alle voorzieningen in de stacaravan.

Als je inderdaad liever op verschillende plaatsen zou willen kamperen, ieder jaar ergens anders, dan is een caravan met (voor)seizoensplaats ideaal. dan kun je ieder jaar weer ergens anders heen.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Nou dan hier de “oma”, mijn kinderen zijn 13 15 en 18 en ik geef je dus gelijk.
    Het lijkt me geweldig, een chalet ergens in mijn geliefde Achterhoek
    Ik zie mezelf al zalig genieten van rust ruimte en natuur
    Ik zou er elk weekend wel willen zijn maar die kinderen…
    No way dat dit zou lukken. Afspraken, werk, sport….

Jo79 en Indiana vinden dit leuk.
  8. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Helaas heeft de eigenaar van het park geen contact meer opgenomen en lijken we voor nu dus pech te hebben :confused:
    Mogen geen ander chalet gaan plaatsen en nog geen verdere uitleg gehad..

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ah, wat balen... Is het vuurtje nu wel aangewakkerd en gaan jullie ergens anders kijken of laten jullie het even voor wat het is?

Indiana en Neuzeke vinden dit leuk.
  10. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Voor een seizoenplek hoef je natuurlijk maar 2 keer met de caravan te rijden. Heen en terug. Zou het evt helpen om hiervoor een paar rijlessen te nemen? En evt je E rijbewijs te halen als je dit wilt/ nodig hebt. Bij veel caravans heb je die niet eens nodig, maar met een paar rijlessen leer je wel wat handigheidjes van het rijden met zo’n gevaarte achter je auto. Dit was ik van plan toen wij aan het rondkijken waren. Nu uiteindelijk een vouwwagen gekocht en die is veel compacter en durf ik het wel.

11. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ja balen er erg van, hoewel beter nu weten dat de beste man zijn afspraken al niet van plan is om na te komen..
    Het lijkt ons wel erg leuk, dus gaan ons aankomende tijd verder verdiepen in andere leuke plaatsen.

Madeliefke vindt dit leuk.
  12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja goed plan. Denk dat je liever niet in zee gaat met mensen die zo communiceren.

Sowieso kan het best een verschil maken als eigenaren wisselen.
    Wij stonden een seizoen op een camping wat gerund werd door een echtpaar. Keurig onderhouden, geen gedoe enz. Dat is overgenomen door een ander las ik vorig jaar. Politie-invallen etc. Allerlei illigale praktijken, klonk niet best.
    Mijn schoonouders hebben ook jaren een stacaravan gehad op een fijne camping. Op tijd vertrokken daar, want een paar jaar later kwam er een nieuwe eigenaar en las je vanalles over vechtpartijen enz.
    Dat vind ik altijd wel moeilijk bij vakantieparken, het kan zo omslaan bij andere eigenaren/nieuw management. Soms natuurlijk een grote verbetering, maar als het eerst een slecht park was, ga je daar natuurlijk al in eerste instantie geen plek kopen.

Indiana vindt dit leuk.
  13. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Dat zijn wel heftige veranderingen geweest :|
    En wat je zegt, dat blijft ook wel spannend omdat je natuurlijk geen garantie hebt dat iets wat nu leuk is dat dan ook zo blijft... Genoeg om over na te gaan denken en in te gaan verdiepen aankomende tijd...

Deel Deze Pagina