Klamboe/ muggennet junior bed

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door kleineM, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    wij gaan verhuizen en gaan redelijk landelijk wonen, dus veel muggen. Onze horren zijn besteld maar nog niet binnen. Nu wil ik klamboe over juniorbed van Mn dochtertje. Dat is nu op zn kleinst 1.30m. Ze is bijna 2,5. Welke zouden jullie aanraden? Trekken ze bijvoorbeeld aan zon losse klamboe? De tentjes zie ik vooral vanaf 1.50m. Hopelijk hebben jullie tips.
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Dit is het advies van VeiligheidNL:

    Klamboes zijn in allerlei soorten en maten verkrijgbaar. Ze verschillen onder meer in materiaal, manier van ophangen en maaswijdte. Losse materialen in en om een kinderbed kunnen het gevaar voor verstikking met zich meebrengen. Dit geldt met name voor koordjes. Maar ook dunne stoffen kunnen gevaarlijk zijn. Een klamboe moet dun zijn, om goed doorheen te kunnen ademen.

    Het belangrijkste advies bij het gebruik van een klamboe is: Maak de klamboe altijd goed strak om het bedje vast, zodat het kind er niet bij kan en niet verstrikt kan raken.
     
    kleineM vindt dit leuk.
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Toen mijn dochter overging naar een groot bed had ik een klamboe opgehangen voor de gezelligheid. Zij ging er niet aan hangen oid, maar dat zal per kind verschillend zijn. Verstikkingsgevaar heb ik persoonlijk altijd onzin gevonden, er zitten tenslotte gaatjes in het materiaal en je krijgt zo'n grote lap nooit strak om je nek gewikkeld (in tegenstelling tot koordjes ).
    Ik zou in jouw geval denk ik toch zo'n tentje doen en dan het bed uittrekken tot 1.50. Ik kan me voorstellen dat ze daar misschien een beetje in verzuipt, maar je kunt altijd wat kussentjes of knuffels aan het voeteneind zetten om het wat knusser te maken. Dan hoef je niet je 2 jarige aan het verstand te brengen dat ze de klamboe goed dicht moet laten, of ze woelt in haar slaap waardoor dat ding kiert en het kind alsnog onder de muggenbulten zit.
     
    kleineM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina