Wel of niet naar Turkije zomer '23

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sulley, 12 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Hoi allemaal,

Ik zit een beetje met het volgende. Wij willen van de zomer voor het eerst op een vliegvakantie naar de zon en dan 't liefst all inclusive. Even langs het reisbureau gegaan voor advies en zij kwam eigenlijk gelijk met Turkije en liet wat mooie resort zien aan de Turkse Riviera. Nu heb ik mensen om mij heen die zeggen dat we dat risico niet moeten nemen ivm Erdogan etc en toch voor Spanje of zo moeten kijken. Ik ga daarin twijfelen, wat zouden jullie doen wel of niet naar Turkije? Andere resorts all in met een 6 jarige zijn ook welkom hoor :D

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Gevaarlijk zal 't niet wezen hoor, zeker niet in zo'n resort (afgrijselijk is dat laatste wel als je het mij vraagt, maar dat deed je niet ;)) vraag is of jij je geld in de economie van zo'n figuur wil steken.

Yellowsun, Sulley en Linda86 vinden dit leuk.
  3. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.732
    4.881
    113
    Ik zou persoonlijk sowieso nooit meer naar Turkije gaan (eens maar nooit weer). Is Griekenland geen optie? Heerlijk land, fijne mensen en superlekker eten...

Sulley en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.085
    12.044
    113
    Ik sluit mij aan bij @Loufoque griekenland!

Sulley en Loufoque vinden dit leuk.
  5. Wij zijn afgelopen jaar naar Turkije geweest.
    Het was heerlijk! En ja je moet van All-in en van een groot resort houden, maar ik vind de 5 sterren hotels echt goed. Geweldig eten en super vriendelijk personeel.

Sulley vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik zou het niet doen, qua veiligheid niet, maar vooral om het principe.

Sulley en liset22 vinden dit leuk.
  7. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    @Loufoque en @Dubbelgeluk Bedankt voor jullie reacties. Hebben jullie een tip voor Griekenland qua resort?

@Laartje88 bedankt voor je reactie. Waar zat je? Ons is Side aangeraden, daar heb ik wel gekeken.

8. RLSD

RLSD Niet meer actief

Wij zijn de afgelopen jaren regelmatig naar Turkije gegaan en overwegen in de zomervakantie ook weer te gaan.

Inmiddels op meerdere plekken geweest maar Side is wel echt een aanrader! Leuk (oud) centrum, mooie stranden, genoeg te doen in de omgeving.

Iemand opperde Griekenland, daar zijn wij toevallig dit jaar geweest. Ik zou persoonlijk zelf eerder weer voor Turkije kiezen, mensen/personeel vind ik daar veel aardiger en gemoedelijker en tja, verder scheelt het voor mijn gevoel niet veel met Turkije.

Tip: kies wel voor een 5 sterren hotel/resort. 4 sterren is te weinig en dit merk je vooral in aanbod qua eten.

Sulley vindt dit leuk.
  9. Wij zaten in Limak Arcadia Sport. Op loopafstand van Belek. Prima centrum maar niet heel gezellig. Het hotel vonden wij super.

Wij zijn jaren geleden in Side geweest, heeft een leuker centrum. Als je graag het hotel uitgaat dan zou ik voor een hotel in Side kiezen.

Sulley vindt dit leuk.
  10. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.066
    4.318
    113
    Wij hebben drie keer aan de Turkse Riviera gezeten. 1x Side, 1x Belek en 1x Lara. Ik begrijp de opmerkingen over het geld steken in de Turkse economie wel, maar misschien ben ik dan te egocentrisch, want ik voelde me nergens zo in de watten gelegd als daar.
    We zijn ook een keer in de zomervakantie naar Ephese geweest, dat vond ik prachtig daar. Als je net als ons van cultuur en geschiedenis houdt, zit je daar echt fantastisch.
    Wanneer je vooral op het resort wil blijven, zou ik voor de Turkse Riviera gaan. Lara ligt het dichtst bij de luchthaven (Antalya) en Side is wel een uurtje rijden en Alanya 2 uur.

Sulley vindt dit leuk.
  11. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Turkije is wel echt een prachtig land. Zo'n mooie taal, zo veel historie.

Maar de hotels in Griekenland vond ik fijner en de mensen aardiger. Want afwachtender, ze laten je met rust.

Ik zou eerder vanwege het milieu dan vanwege Erdoğan niet gaan geloof ik.

Zoe123, Sulley en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.396
    21.787
    113
    Ik heb dat juist andersom ervaren, Grieken vond ik best opdringerig overkomen, zo zie je maar hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Het zijn beide natuurlijk ook grote landen met veel regionale verschillen.
    Met de laatste zin ben ik het helemaal eens. Als je vanwege een regeringsleider ergens niet naartoe wil dan zijn er volgens mij nogal wat landen die eveneens beter vermeden kunnen worden. Maar uiteindelijk tref je daar de bevolking mee, de leiders hebben nergens last van. Vanwege het klimaat is voor mij inderdaad eerder een principiële reden om niet meer op vliegvakantie te gaan.

Sulley vindt dit leuk.
  13. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    @RLSD bedankt voor je reactie en voor je tip. Daar kwam de reisagent ook mee met Side of Lara en idd dan voor de 5 sterren gaan.

@Fanne ik snap ook zeker wel de reden om niet te gaan vanwege de economie en het milieu. Wij zijn met ons gezin nog nooit op een zonvakantie geweest en voor mij is het zelfs 15 jaar geleden. En dat is geen ramp maar nu willen wij (eigenlijk ik vooral :) ) eens op vakantie waarin ik niet zoveel hoef te doen en ook gewoon kan ontspannen en bij tanken en vandaar dat we al snel op Turkije uit kwamen. Daarbij hebben we wel een aantal gezien in Spanje of Griekenland maar dan ook wel met minder keuze en toch wat duurder. Maar omdat veel mensen om ons heen zeggen dat we het niet moeten doen twijfel ik. Als het Turkije wordt gaan we naar Side of Lara.

@citroenrasp en @Vulpen naar Griekenland ben ik 1 keer geweest, 20 jaar geleden met 6 vriendinnen naar Cherso. Kan me niet meer herinneren hoe het met de Grieken daar was. Maar is sowieso geen vakantie die ik nu met mijn dochter wil doen hahaha. Hadden wel paar resorts gezien in Cherso maar denk dat dat erg leuk is als je jong bent.

Fanne vindt dit leuk.
  14. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Inmiddels meerdere keren in mei naar Turkije geweest en ik heb me nooit onveilig gevoeld. Enorm lieve mensen aan het werk in die hotels! Laatste keer waren in het Alibey Resort Sorgun, echt een topper!

Komend jaar gaan we echter naar Kos, Astir Odysseus.

Sulley vindt dit leuk.
  15. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Griekenland is zoooo heerlijk maar dan echt niet All Inclusive gaan hoor…
    De charme van dit land zit hem juist in de kleine tavernes, het heerlijke eten,
    de mensen, de sfeer….
    Dat mis je volledig als je in een resort bij een buffet aan sluit.
    Echt zo zonde.

Havermout, Jessi79, Dubbelgeluk en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Mijn collega is Grieks en die moest een klein beetje huilen om die vergelijking..
    Ik denk dat jouw ervaring van Griekenland dan echt beperkt is want
    elk eiland en ook het vasteland heeft z’n eigen sfeer, muv chersonissos heb je vooral kleine gezellige dorpen, weinig enorme 5 sterren resorts van 6 verdiepingen.
    Griekenland is vaak juist van het kleinschalige.
    Kreta is geen Zakynthos. Kos is geen Halkidiki. Athene is geen Lefkas.

Als vakantie betekend in het resort blijven en een keer een uitstapje maken.
    Dan zal het waarschijnlijk wel voornamelijk hetzelfde zijn.
    Maar wat krijg je dan eigenlijk echt mee van een land…

Havermout, Fruity90, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Cherso is absoluut NIET representatief voor het prachtige Griekenland.
    Dat is gewoon een plek met strand bars en restaurants waar jongeren zich klem zuipen.
    Meer niet.

De markt in Griekenland is over het algemeen niet gericht op AI klanten, maar meer op kleinschalige accommodaties en mensen die de locale sfeer willen proeven, dus lekker uit eten, er op uit.
    Dus zal het lastiger zijn om te vinden wat je zoekt voor dezelfde prijs en kwaliteit.

Havermout, Sado en Sulley vinden dit leuk.
  18. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    @Zoe123 ik ben het met je eens over Griekenland, vind het er ook altijd heel mooi en knus uitzien. Mijn man en ik zijn ook echt van 't gezellige terrassen en boulevardje, hapje eten enzo maar omdat we met onze 6 jarige zitten hebben we het idee dat all inclusive dan de juiste keuze is. En uiteindelijke ook goedkoper denk ik

19. RLSD

RLSD Niet meer actief

Mijn ervaring met Griekenland is inderdaad beperkter dan die met Turkije. Wij zijn veel buiten het resort geweest, de nodige uitstapjes gedaan, een auto gehuurd, de dorpen opgezocht, bezienswaardigheden etc..

En het was niet slecht hoor, absoluut niet zelfs! We hebben ons prima vermaakt en leuk om er geweest te zijn :) Alleen mijn voorkeur zal bij een volgende vliegvakantie eerder uitgaan naar Turkije dan Griekenland.

Sulley vindt dit leuk.
  20. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    O wat grappig! Wij zijn op Rhodos, Kos en Kreta (in all-inclusive hotels maar ook veel op pad geweest) geweest en bij allemaal heel goede ervaringen. We hebben ons er steeds veilig gevoeld en geen last gehad van verkopers en zo. Maar inderdaad, grote landen natuurlijk en je kan maar net geluk of pech hebben.

Sulley en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina