Challenge 2021 - Niets kopen en veel sparen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Liefeling, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Ik heb een potje waarin ik alles doe; vooral wat ik verdien met marktplaats. Nu na een jaar zit er 500 euro in, ik ga het van de week storten, dat wordt voor de vakantie!

Liefeling vindt dit leuk.
  2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Verkoop van eigen spulletjes hebben we een leuke-dingen-spaarpot voor online, en dat gebruiken we als we eens wat leuks willen doen...

De kleren van de kids verkoop ik ook altijd, en dat gebruik ik weer voor nieuwe kleding... :)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik zou graag mee willen doen. Ik zou graag in 2021 mijn rijbewijs willen halen (ben bijna 33 dus word wel tijd) en een mooie buffer opbouwen.

4. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik heb net een fitbit besteld en toen zag ik dit topic weer langs komen en toen dacht ik o shit, ik zou niks kopen. Maar toen besefte ik dat het nog geen 2021 is :roflmao:

5. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Weet je dat storten tegenwoordig ook geld kost? Dan kan je het beter uitgeven aan boodschappen en het bedrag op je rekening appart zetten.

6. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    Kost dat geld? Ik dacht dat je eenmaal kosteloos kon storten per jaar. Best raar eigenlijk dat dat geld kost! Ik ga eens op onderzoek uit!

7. Striae

Striae Fanatiek lid

16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ja ik wilde laatst ook storten en toen zag ik dat dat gewoon 2 euro kost. Toen heb ik het maar niet gedaan ;) ik dacht dan geef ik wel contant uit in de winkel ;)

8. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Ik doe ook mee! Zal niet heel veel online zijn, maar ik ben er wel mee bezig en vind dit soort topics altijd leuk & leerzaam. We zijn aan het verbouwen en bepaalde uitgaven zijn noodzakelijk, maar ik wil voor de aankleding zo min mogelijk impuls aankopen, alleen wat we echt willen en dat zoveel mogelijk dmv spullen te hergebuiken / tweedehands te kopen.

9. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat leuk! Dat is ook een goede optie. Een fysieke spaarpot dus?! Zet je vaak iets op marktplaats?

Ik verkoop met vlagen best veel. Anderhalve week geleden voor €100 en de afgelopen dagen alweer voor €60. Soms ook een maand niks. Maar als ik rigoureus opruim en er in een keer weer veel op zet, dan kan dat zomaar oplopen tot €200 in 1 á 2 weken tijd. Dus dat vind ik wat veel voor een potje. Misschien dat ik meerdere potjes maak voor specifieke doelen en het dan daarover verdeel. Een meubelstuk dat ik al heel lang wil hebben is dan wel een heel tastbaar doel, maar ook een weekendje weg zonder kinderen als de baby straks doorslaapt. Dan gaat het in elk geval niet op de grote hoop en is het verdwenen.

Als ik veel spullen (specifieke kleding of meubels) van de kinderen verkoop, dan wil ik dat bedrag meestal ook weer uitgeven aan nieuwe duurdere kledingitems. Ik heb bepaalde items die ik elk jaar in een grotere maat koop. En als ik dan het oude item voor de helft verkoop, dan besteed ik dat bedrag weer aan de nieuwe grotere maat. Zo blijft het betaalbaar en is dus eigenlijk alleen dat eerste kledingstuk een flinke investering.

10. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hebben jullie daar dan zo'n spaarpotje binnen je spaarrekening voor? Of hoe doen jullie dat?

Wat voor kleren verkoop je door? Hele pakketten of van specifiek materiaal of fabrikaat?

11. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Echt zonde! Bedankt voor de tip.

12. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik heb gewoon al 4 dagen niets gekocht! Alleen de geplande boodschappen die werden bezorgd en die vielen uiterst goedkoop uit: €62 voor 8 dagen voor ons vieren. Met de TooGoodToGo erbij, heb ik €72 uitgegeven voor deze week en ik kan me niet voorstellen dat ik nog €28 aan eten ga spenderen de rest van de week.

Ik merk ook echt al een verandering in denkwijze. Waar voorheen €28 'maar tientjes' waren en ik die in diezelfde week nog makkelijk 2 of 3 keer uitgaf bij supermarkt en/of drogist, merk ik dat ik nu niet meer inzie waarom ik dat geld nog zou willen uitgeven, maar het liever bij me houd.

Elena22 vindt dit leuk.
  13. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Die heb ik ook besteld, als het goed is komt hij vandaag binnen. Ik wil hem vooral gebruiken voor de inspiratie en de grotere doelen (buffer, studiefinanciering -versneld- aflossen). Ons dagelijkse budget houdt ik bij in mijn planner. Ik heb een personal planner en daar heb ik budgetpagina's in, zal wel even een foto bijvoegen.

20201217_115249.jpg

14. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Wat een handige planner!

Wat houden jullie aan qua hoogte van de buffer?

15. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Kak! Ik baal enorm. Zojuist een scheur in mijn enige nog passende jeans gekregen (binnenkant werd te dun). Ik ben aan het afvallen en zit in between maten. Een stapel oude kleding die nog net niet past en mijn kleding die ik heb weggegooid omdat het echt te groot was geworden. Ik heb dus nu maar enkele setjes die wel passen, waaronder 1 jeans.
    Ik wil voorlopig wel graag 1 jeans hebben omdat mijn oude kleding naar schatting pas over 2 á 3 maanden weer past. Dus ik ga toch online deze zelfde jeans zoeken. Dacht dat ie €40 kostte en hopelijk hebben ze hem nog, want hij zit als gegoten. Ik baal als een stekker!

16. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Hallo iedereen.
    Ik zou ook graag mee willen schrijven.
    Ook wij willen dit jaar heel bewust en duurzaam proberen te leven. Dus dat betekend stoppen met onnodig kopen, en hetgeen wat we wel kopen moet echt een betere variant zijn als wat we anders zouden doen.
    Wij zijn deze week alvast begonnen met alle restjes opmaken van de kerst, zodat er zo weinig mogelijk boodschappen gedaan hoeft te worden. Ik verwacht dat ik pas zaterdag 2 dec wat kleine boodschapjes nodig heb.

Ondertussen zijn we druk bezig met wat mp verkopen. Deze week staat de stand alweer op 90€ dus dat loopt leuk op.

Mijn doel is om in 2021 toch wel een 8000 € te sparen. En aangezien mijn man het alleen binnenbrengt is dat best een uitdaging. Maar dat maakt het juist leuk.

17. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Welkom! Dat is zeker een uitdaging. Hoeveel spaarden jullie afgelopen jaar gemiddeld per maand? Is het een groot verschil met €8000 per jaar wat het streven is?

18. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Vandaag flink gehandeld op marktplaats en €105 verdiend! Ook nog wat spullengratis laten ophalen. Mensen blij en ik weer wat ongebruikte spullen minder in huis!
    Er staat ook nog vanalles op en spullen waar ik morgen nog een definitieve reactie op verwacht. Dus hopelijk morgen weer een dag zonder uitgaven en met extra inkomsten! :D Dat lijkt wel een dubbele challenge zo.

19. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

3 mei 2012
    266
    119
    43
    @Liefeling ; dat doe je goed zeg! Hier vind ik het best lastig, misschien ook omdat ik vrij ben. Maar hoe vaak ik wel niet mijn telefoon erbij pak en even richting bol.com scroll...??? Zit zo in mijn systeem! En ook weer even langs oliebollen kraam en 10 euro armer! Ach.. het is nog geen januari toch ;)?

20. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.959
    126
    63
    zuid holland
    Wij spaarden afgelopen jaar ong 5000 in totaal, maar hebben daar ook weer wat van uitgegeven. Nieuwe eetkamerstoelen en wat reparaties aan de auto.
    Maar het had echt meer kunnen zijn. Ik geef vrij veel uit aan de boodschappen.... Wij eten vrijwel volledig biologisch dus dat is best prijzig. Maar ook heel veel onzin producten. Dus daar is nog winst op te behalen. Kleding voor de kinderen wordt wel een dure dit jaar. De oudste is volledig van maat gewisseld en heeft dus voor voorjaar en zomer nog helemaal niks. Maar daar kan ik mooi de kbs aan besteden haha. Zelf kopen man en ik zeer weinig kleding.... Echt pas wanneer iets stuk is of ernstig verwassen oid. Zo proberen wij ook ons steentje bij te dragen aan een beter millieu etc.

Deel Deze Pagina