Challenge 2021 - Niets kopen en veel sparen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Liefeling, Dec 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Ik ben blij dat de feestdagen weer voorbij zijn whaha. Dat geld uitgeven maakte me toch wat onrustig na die maanden sparen... lijkt wel of ik verslaafd ben aan sparen inmiddels :roflmao: Maargoed, ik heb alles weer in mijn moneyplanner op een rijtje staan voor aankomende maand. Ik heb nu €500 (dat wil ik sowieso sparen!) gespaard voor onszelf, €100 per kind en wil nog €400 extra sparen. Dat heb ik nu even apart gezet en dan kijken of ik het red om daar niet aan te komen :p

Ik verkoop veel via marktplaats en facebook. Eigenlijk alles wat ik niet meer nodig heb en waarvan ik denk dat het nog wat opbrengt. Kinderkleding verkoop ik ook altijd als het seizoen voorbij is, altijd merkkleding. Daar krijg ik dan altijd weer een mooi bedrag voor terug en incl kbs kan ik dan weer een nieuwe garderobe voor ze komen zonder mijn eigen geld te moeten gebruiken :) Is trouwens ook een sport inmiddels :D

Elena22, Cala and Liefeling like this.
  2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Oh en ik ben trouwens begonnen met beleggen! Deze week mijn eerste inleg gedaan haha!

Liefeling likes this.
  3. bijnamama23

bijnamama23 Actief lid

May 3, 2012
    266
    119
    43
    Wat leuk! Hier ben ik heel benieuwd naar, heb zelf namelijk totaal geen kennis hiervan. Waar haal jij je info vandaan?

4. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Ik luister de podcast van Jong beleggen! Daar word het stap voor stap in uitgelegd, en zijn aandelenportfolio staat ook gewoon online dus je kan in principe zo met hem meedoen. Er zijn ook wel banken/beleggers die het voor je willen doen maar ik vind het ook wel leuk om het zelf te doen en door de podcast snap ik er nu al veel meer van. Ik zet wel in op veilige bedrijven hoor, neem nog geen risico's haha tot ik het echt snap. Veel bedrijven zitten nu vrij laag door corona maar daar weet je gewoon van dat ze straks weer omhoog vliegen! Dus mooie tijd ook om in te stappen. Beste moment was eigenlijk maart 2020 want toen zat alles helemaal laag natuurlijk maja toen hadden we ons er nog niet in verdiept :p

5. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Haha! Ja, heel fijn dat ze voorbij zijn. Beter verslaafd aan sparen dan aan uitgeven!
    Goed bezig weer.

Hier ook weer wat verkopen opgehaald en op de agenda staan. Ook meerdere grote spullen qua omvang. Dus ook gelijk zichtbaar in huis.

6. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Interessant! En mag ik vragen met hoeveel inleg je dan bijvoorbeeld start?

7. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Vandaag wel even een leuke besef-moment gehad. Ik moest extra naar de supermarkt omdat we mensen te lunchen kregen. Normaliter zou ik zeker €30+ hebben uitgegeven aan broodjes, verse jus, nog iets extra's voor erop en nog allerlei spul wat ik zoal tegen het lijf liep. Maar vanochtend had ik voor exact €2 afbakbroodjes en dat was het. Het voelde eigenlijk meteen heel lekker. En de lunchtafel was rijkelijk gevuld met allerlei waren die we nog hadden.

De marktplaatsteller staat voor vandaag op €21,50, voor morgen tot nu toe op €17,50 en voor maandag op €2 (misschien €8 of dat wordt later in de week nog opgehaald). Gaat lekker!

Maandag ga ik voor de weekboodschappen naar de supermarkt. Mijn doel is om maximaal €50 uit te geven en de voorraadkasten aan te spreken. Even kijken of er nog een goede aanbieding is om dan ook weer iets aan te vullen in de kasten.

Poolvos and Elena22 like this.
  8. Cala

Cala Lid

Jul 6, 2020
    68
    81
    18
    Female
    Het eerste vanmiddag op marktplaats gezet (een puzzel) en verkocht. Wordt morgen opgehaald.
    Zo makkelijk zal het niet blijven gaan, maar het is een goed begin

Elena22 likes this.
  9. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Wij hebben nu €500 op de giro gestort en hebben en hebben nu €373 daarvan ingelegd... maakt opzich niet uit met hoeveel je begint, want je maakt zelf uit waarin je belegt... en hoeveel je daarvan koopt... dus kan ook met een kleiner bedrag... het is wel het best om maandelijks geld erin te blijven stoppen.. en om zoveel mogelijk te spreiden... zo ver zijn wij nog niet maar is wel de bedoeling uiteindelijk:)

Poolvos and Liefeling like this.
  10. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Goed bezig! Het voelt idd beter om voor weinig iets lekkers op tafel te zetten dan er veel geld aan uit te geven! Zo wilde ik voor oudejaarsdag een kant en klare schaal met hapjes te kopen bij de slager maar die was
    €35 en heb uiteindelijk toch besloten zelf te maken. Had veel meer hapjes en ook gevarieerder en was maar €20 kwijt! Voelt goed! :)

Ik heb gister de weekboodschappen gedaan en was €27,91 kwijt. Vrij weinig maar heb nog veel thuis dus kon mooi besparen :) Van de week alleen nog even naar de bakker voor brood. We hebben gisteravond wel gesnackt omdat we zo weinig geld kwijt waren aan de boodschappen whaha, maar dat moet dan ook kunnen vind ik.

Cala and Elena22 like this.
  11. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Goed bezig! Zelf samenstellen scheelt zejer en is ook nog vaak lekkerder naar je smaak.

Wat heerlijk om maar zo weinig kwijt te zijn aan de weekboodschappen! Ik heb ze vanochtend gedaan en was €77,20 kwijt, maar wel voor 10 dagen en ik had 2 goede aanbiedingen (1+1 gratis) van producten die wij veel gebruiken, dus die heb ik voor de hele maand of nog langer al ingekocht. Ook had ik mijn spaarkaart voor eengratis boodschappenpakket vol en heb ik dat meegenomen. Veel voor in de voorraadkasten en ook voor 4/5 spullen die we zeker gaan gebruiken. En de rest komt ook wel op.
    Als ik beter had gekekrn wat in het pakket zat, dan had ik nog €10 kunnen besparen deze week. Maar goed, de voorraadkast gratis vullen is ook fijn.

Mijn marktplaatsopbrengst staat tot nu toe vandaag op €10. En voor morgen en woensdag heb ik ook al afspraken staan voor €6 en €2. En weer een reeks nieuwe spullen erop gezet. Gaat nog steeds lekker!

Mila27 likes this.
  12. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Gelukkig nieuw jaar allemaal nog!

Beleggen, lees en hoor er veel over de laatste tijd. Wij zijn nog lang niet zo ver. Eerst maar eens een fijne buffer opbouwen.

Gisteren week boodschappen gedaan, was 50,49 euro kwijt. Dat was inclusief een paar 1+1 gratis dingen bij Appie. We eten veel uit de voorraad maar dat is ook wel fijn want daardoor kunnen we weer besparen en sparen.
    Tot nu toe hebben we 850 euro gespaard deze maand, echt zo blij mee! Overigens kunnen we niet alle maanden zoveel sparen hoor, december was een goede maand qua inkomen, ook veel uitgaven maar ik ben al heel blij met dit saldo op de spaar.

Zat nog een beetje rond te kijken in huis voor Marktplaats verkopen maar we hebben nog maar zo weinig spullen of de spullen die we hebben zijn ons dierbaar dat dat hem niet wordt.

Ik ben tot en met vrijdag vrij en ga de komende dagen ons huis energie zuiniger maken. Afgelopen jaar kregen wij een tegoedbon van onze gemeente en mochten we daarmee dingen uitzoeken om energie te besparen. Ik heb oa van dat folie voor achter de radiatoren, een zuinige douchekop, tocht strips. Kan me dus nuttig maken.

13. Jenn1993

Jenn1993 Actief lid

Jan 5, 2014
    104
    29
    28
    Female
    Hallo allemaal!

Mijn boodschappen moeten ook even onder de loep genomen worden. Aangezien ik sinds gister ook ben begonnen met gezond eten en niet snacken is het een mooi moment om naar mijn budget te kijken.

Gister boodschappen gedaan tot en met vrijdag, was 44 euro kwijt. Ik ga donderdag nog voor het weekend, om zo wel wat verse spullen te halen. Hopelijk kan ik een weekbudget aanhouden van ongeveer 70 a 75 euro (inclusief toiletartikelen, maandverband e.d.) :)

Elena22 and Cala like this.
  14. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Wat een lekker weekbudget! daar doe je dan 7 dagen alles van wat betreft eten?
    850 euro sparen is wel een heel fijne start van het nieuwe jaar!

15. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Hoi! Maak je van tevoren een weekmenu?

16. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Hier gaat het nog steeds goed. Geen uitgaven meer gedaan, 0,0. En voor dingen die zich voordeden andere oplossingen bedacht i.p.v. iets te kopen. Mogelijk dat we wel een tweedehands babyslee via marktplaats gaan kopen voor een paar euro, er wordt hier sneeuw verwacht. En het zou wel echt fantastisch zijn als we met het hele gezin de sneeuw in kunnen. Maar die verkoop ik daarna wel weer door, mogelijk voor hetzelfde bedrag.

Mijn marktplaatsopbrengsten zijn voor deze week tot nu toe:
    Maandag: 31,-
    Dinsdag: 15,50 + boodschappenpakket t.w.v. €50 (dankzij zegeltjesruil)
    Woensdag: 46,-
    Dus al met al (incl pakket) al €142,50 verdiend en 10 pakketjes opgehaald en verzonden. Merk het nu echt aan de kastinhoud. Heerlijk!
    Voor morgen ook alweer 4 artikelen klaarliggen.

Jenn1993 likes this.
  17. Jenn1993

Jenn1993 Actief lid

Jan 5, 2014
    104
    29
    28
    Female
    Yes! Ik maak iedergeval een menu voor 5 dagen, omdat ik dan vaak verse dingen kan kopen. Afhankelijk van de avonddiensten van mijn man en ik, baseer ik daar het soort eten op icm aanbiedingen van de supermarkten

18. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Slim, zo doen wij het ook ongeveer. Alleen koop ik ook groenten die wat langer houdbaar zijn of diepvriesgroenten. Ik probeer voor net iets langer dan een week inkopen te doen.

Heb je vaste dagen voor de boodschappen?
    En ga je naar verschillende winkels? Of steess dezelfde supermarkt//bakker/slager etc?

Jenn1993 likes this.
  19. Cala

Cala Lid

Jul 6, 2020
    68
    81
    18
    Female
    wat ben je goed bezig!

20. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Dankje! Het verbaasd mij dat het zo goed gaat en blijft gaan. Misschien doordat het meteen zichtbaar is? Het verschil is ook erg groot.

En hoe gaat het met jou?

Share This Page