Challenge 2021 - Niets kopen en veel sparen

Discussion in 'Algemene clubs' started by Liefeling, Dec 13, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    Woww sommige dames hier zijn echt super goed bezig. Wat een inspiratie!
    Zelf heb ik januari&februari een stage waardoor ik heel veel van huis ben. Uitgebreid uit winkelen ga ik dus alvast niet, dat scheelt :roflmao: (maar dingen verkopen is ook voor een andere maand o_O).
    Tot nu toe wel tevreden. We eten momenteel nog van de boodschappen van vorige weken, vriezer en voorraad. Ik heb alleen melk en wat fruit & tomaten en komkommer bijgekocht deze week.
    Wel een nieuwe headset voor mn telefoon gekocht - maar de vorige was stuk en het is nu met online meetings voor het werk dus absoluut geen overbodige luxe. :o:

Elena22 likes this.
  2. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Ik heb de zomerkleding van de jongens verkocht wat te klein was, gelukkig in 2 grote pakketten, eentje van €250 en eentje van €275.. kan mooi op de kledingrekening om straks nieuwe kleren te kopen voor de zomer!:) Heb nog wat liggen maar dat verkoopt nog niet zo...

Ik zou eigenlijk vandaag mijn boodschappen doen omdat ik morgen en zaterdag moet werken maar is niet gelukt... slechte nacht gehad + ongesteld geworden + al die huiswerk-shit... geen zin meer in boodschappen doen dus haha!

Ik heb wel 2 nieuwe broeken gekocht aangezien er 2 kapot zijn gegaan in de afgelopen week. In de sale bij jeanscentre, 2 voor €60! Dus hopelijk kan ik weer wat jaren vooruit nu :p Ik heb cadeaubonnen van de ah gewonnen bij een eindejaarsbingo hier in 't dorp :D dus mocht mezelf trakteren op broeken!

3. Cala

Cala Lid

Jul 6, 2020
    68
    81
    18
    Female
    met mij gaat het wel goed, met de uitgaven iets minder
    Ik vergeet steeds iets met boodschappen doen en toevallig zijn de domste dingen de dag er na toevallig op (olijfolie, smeerbare boter). Elke keer neem ik iets extra’s mee ivm cravings en hormonen. Dus manlief gaat voor volgende week het boodschappenlijstje maken.

Wel een doos met 10 goede tweedehands kledingstukken voor m’n zoontje voor 25,-, die is het geld wel echt waard!

4. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Paniek! Helemaal in paniek! :roflmao::roflmao::roflmao: Ik had nog niks verkocht vandaag en mijn challenge dreigde onderbroken te worden. Wel talloze afspraken voor morgen en zaterdag. Maar vandaag dus niks. Dus ik dacht na het avondeten 'ik schroef wat prijzen omlaag, misschien komt nog iemand iets ophalen', maar nee hoor. Wel 3 afspraken :eek::thumup: voor morgen erbij! Totdat ik net mijn bed instap en nog even wat op mijn telefoon zit te kijken en er nog iemand een boek wil kopen á €30 (dat had ik niet eens 'afgeprijsd'). Binnen 2 minuten geregeld en betaald. Mijn dag kan niet meer stuk! :roflmao: Al 11 dagen opeenvolgend iets verkocht. En voor morgen ook al meerdere afspraken staan voor minimaal €33. :thumup:
    Maar ik moet wel weer wat nieuwe spullen gaan verzamelen wil ik het tot het eind van de maand gaan halen.

5. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Wat goed dat je met maar een paar nieuwe voedingsmiddelen de week doorkomt! Ik vraag me af of ik dat zou redden voor een week (leuke, nieuwe uitdaging?). Misschien 3 á 4 dagen, maar dan houdt het denk ik op.
    De eieren zijn hier al op (en ik moet nog tot woensdag). Was vergetendat ik er extra nodig had voor het bakken van de driekoningencake en dat ging hard met 6 eieren.

Ja, zo'n headset is zeker onmisbaar. Balen dat ie stuk ging. Kun je zoiets declareren op je werk?
    Bij ons is dat heel divers. Mijn man moet alles zelf regelen en bekostigen en ik ben helemaal voorzien van benodigdheden en kan zulke dingen ook aanvragen of declareren.

6. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Helpt het om een briefje klaar te leggen zodra het eerste dat je 'niet moet vergeten' je opvalt?
    Ik had dat ook heel vaak. Maar nu leg ik al vlug een nieuw boodschappenbriefje klaar nadat ik ben geweest. Daar schrijf ik direct op wat gekocht moet worden zodra het me opvslt dat iets bijna op is. Ook mijn man vult dat inmiddels aan. Dat scheelt ook wel.

Fijn zo'n goed gevulde doos kleren!

7. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Goede traktatie op zo'n baaldag als vandaag! En wat goed dat je dat aan jezelf besteedt.

Jeetje! Dat zijn nogal bedragen voor kledingpakketten! Hoeveel kledingstukken zitten in zo'n pakket? En welke maat?

8. Cala

Cala Lid

Jul 6, 2020
    68
    81
    18
    Female
    normaal gesproken zet ik het meteen op de boodschappenlijst, maar ben m’n werk aan het afronden voor m’n verlof begint en heb sinds deze week nog al een zwangerschapsbrein

9. Jenn1993

Jenn1993 Actief lid

Jan 5, 2014
    104
    29
    28
    Female
    De Albert Heijn XL is mijn standaard winkel. Wel eens koop ik wat bij de jumbo of bij de Lidl maar ik merk dat prijstechnisch het niet altijd beter is en vooral kwalitatief. Bij de AH weet ik dat de kwaliteit altijd goed is en dat is voor ons ook erg gewenst :p

Mijn man en ik werken totaal onregelmatig. Ik heb alleen dat ik de dinsdag altijd vrij ben, vaak gebruik ik dat als boodschappen dag en dan op vrijdag of zaterdag nog wat verse spulletjes als ik niet hoef te werken. Dat werkt wel voor ons! Die diepvriesgroentes zijn ook ideaal inderdaad, alleen door aanbiedingen te kopen wordt mijn vriezer al aardig vol. 2e gratis of 3 broden voor zoveel €€. Dan koop ik dat liever op dat moment dan de diepvries groente.

Als we hopelijk over 2 jaar een koophuis hebben (willen we graag) dan wil ik een grotere vriezer!:roflmao:

10. Poolvos

Poolvos VIP lid

Jan 9, 2016
    6,875
    12,390
    113
    Female
    @Liefeling ja ik ga de bon wel indienen bij m’n werk, maar ik gebruik ‘m privé anders ook, dus als het niet terugbetaald wordt, ook prima :o:

Liefeling likes this.
  11. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Aaargh, dat is niet fijn. Wanneer begint je verlof?

12. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Wij bestellen ook regelmatig bij AH. Meer keuze en vaak goede aanbiedingen. Ik bestel er wel alleen als de aanbiedingen voor ons goed zijn.
    Ik wissel af met de Plus. En het vslt me op dat de Plus vaak dezelfde aanbieding heeft als de AH, maar dan een week later. Ook handig.

Een grote vriezer is echt onmisbaar! Die zou in dat geval ook op onze wensenlijst staan.

13. Liefeling

Liefeling Actief lid

Dec 24, 2018
    499
    301
    63
    Female
    Vandaag weer €35 verdiend via mp. Maar ik moet nu wel echt weer meer advertenties erop gaan zetten. Nu €433 verdiend in 12 dagen tijd.

We hebben vandaag wel voor het eerst in 4 weken tijd frites afgehaald. Dat deden we eerst wekelijks. Maar dat past nog in het budget doordat ik de boodschappen beter budgetteer. En toch voelt het als overbodige uitgave. Het was wel even heerlijk om niet te hoeven koken, afwassen, e.d.

Elena22, Cala and Poolvos like this.
  14. Cala

Cala Lid

Jul 6, 2020
    68
    81
    18
    Female
    Over een week :)

15. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat heerlijk een eigen moestuin! Is dat echt uit de tuin aan huis of hebben jullie een volkstuin?

Oudste groeit hier ook als kool en moet vrijwel elk seizoen nieuwe kleren. Voor de winter heb ik een groot deel gratis gehad (tweedehands), dat scheelt. Ik heb wel de laatste jaren geleerd dat hij niet zoveel nodig heeft want hij draagt het maar zo kort. Voor zijn broertje hebben we alles nog van hem. Alleen broeken koop ik nieuw voor hem aangezien hij veeeeeeel smaller is dan zijn broer (oudste is gemiddeld, jongste zit op de -2 lijn). Voor onszelf ook veel tweedehands of nieuw als iets inderdaad erg versleten is. Zo heb ik van de week twee nieuwe pyjamabroeken gekocht, mijn oude vielen de gaten in :oops:

Wat voor duurzaam speelgoed heb je en spelen de kinderen er echt mee? Ik heb een huis vol gehad met een Wobbel, de halve collectie van Grimms etc maar uiteindelijk vonden ze de lego en de Cars autootjes veel leuker. Ik heb dan ook alles verkocht en ze hebben nu alleen nog maar de dingen waar echt mee wordt gespeeld. Ze hebben genoeg maar gelukkig niet overdreven veel.

16. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Welkom! Deze maand hebben wij veel kunnen sparen dankzij bonussen etc maar normaal kunnen wij ook niet zoveel sparen. Hopelijk kunnen we elkaar in deze groep inspireren!

Liefeling likes this.
  17. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb deze week wel een klein beetje gesmokkeld. Ik heb nog een tgtg pakket besteld van 4.99 met ruim 6 kg aan groenten en fruit en ik voor 29.95 voor 2 a 3 maanden kip besteld.

Liefeling likes this.
  18. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Wow lekker bezig hoor! Heb je die 433 dan ook volledig gespaard of dat niet?
    Ach moet een keer kunnen hoor. Een avondje ontspanning is ook lekker toch.

19. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    Ik heb inmiddels beide zomerpakketten van mijn zoontjes verkocht... van de jongste was maat 86, 31 kledingstukken en een paar schoentjes voor €250. Van de oudste een pakket maat 122/128, 33 stuks voor €275 :) Maar het is wel allemaal merkkleding hoor... vandaar dat het wel lekker wat opbrengt!

Liefeling likes this.
  20. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

Jul 20, 2017
    3,153
    2,346
    113
    Female
    :)
    Oh en net nog 2 pakjes verkocht voor €47,50. Ook merk maar die waren schijnbaar enorm gewild want schrok zelf van de biedingen :| maar ik probeer dus zelf eigenlijk geen geld uit te geven aan nieuwe kleding. Ik koop alleen van het geld van verkoop en kinderbijslag. Dat lukt me nu voor de oudste al 2 jaar! Voor de jongste nu ongeveer een jaar want die had natuurlijk wel een compleet nieuwe garderobe nodig toen ie werd geboren haha.. ook wel gedeeltelijk tweedehands trouwens! Heb nu nog een paar kledingstukken te koop staan , hopelijk ben ik daar ook snel vanaf...

Vandaag de weekboodschappen gedaan, ik was €65 kwijt. Mijn man heeft de boodschappen gedaan maar heb het vermoeden dat ie wel wat dingen is vergeten maar dat zullen we in de loop van de week wel merken. Hij had het boodschappenlijstje namelijk al uit de app verwijderd whaha. Verder nog wat extra geld uitgegeven aan beleggen aangezien we een vast bedrag sparen maar daarnaast nog een mooi bedrag over zouden houden deze maand, dus meteen maar belegt:)

NiVa0230 likes this.

Share This Page