Challenge 2021 - Niets kopen en veel sparen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Liefeling, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik gaf ook veel weg aan bekenden en de kleding- en speelgoeduitgifte voor minder bedeelden. Goed gevoel en het ruimt lekker op. Totdat ik me besefte dat er al een jaar lang €1,50 in mijn dochters spaarpotje zat en ik vooral veel van haar weggaf.
    Ik bedacht me dat als ik écht goed wil opruimen, er ook veel spullen met nog behoorlijke waarde weg zouden moeten. Toen was mijn uitdaging geboren om elke dag iets te verkopen.
    Ik geef ook nog steeds veel gratis weg, maar eerlijk gezegd komen daar toch vaker niet zo'n vriendelijke mensen op af. Het wisselt hoor. Maar ik heb nu meerdere keren meegemaakt dat een moeder achter het stuur bleef zitten, haar kind naar onze voordeur stuurde om de spullen op te halen en er dan ook nog niet eens een dankjewel kwam. Dat vind ik jammer. Ik zet nu bij veel advertenties 'voor een symbolische euro' en daar komen heel leuke reacties op. Soms geven mensen zelfs (euro's) meer en/of nemen ze iets lekkers voor de kinderen mee. Dat fleurt mij op. Super leuk dat mensen dat dan uit zichzelf doen.
    Er komt toch een bepaald type volk op 'gratis' af lijkt het hier wel. En ondanks dat ik graag iets gratis weggeef, vind ik wel dat je dan beleefd dankjewel mag zeggen.
     
    Nellie4 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    Ohja ik geef niet gratis weg op internet. Maar aan mensen die ik ken enzo.
    Gratis aan wildvreemde zou ik niet snel doen.
    Ooi eens gedaan en dezelfde ervaring als jij hebt. Alsof het normaal was, dat je iets gratis weggaf, nog geen bedankt.

    Ik kies nu dus zelf aan wie ik iets gratis wil geven. Dus ik stel het zelf wel eens voor aan sommige mensen.
     
  3. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ik heb vandaag in de money planner voor de volgende maand alles ingevoerd. Dat gaat vrijdag in. En het doel gaat zijn om €1000 te gaan proberen te sparen (exclusief de verkopen).
    Als we zo doorgaan als in januari, dan denk ik dat het wel eens zou kunnen lukken om €1000 te kunnen sparen, plus de standaardbedragen voor de kinderen. Daarnaast zou het mooi zijn als ik in februari ook nog voor €250 spulletjes kan verkopen en zo de extra spaarpotjes kan blijven vullen.
     
    brownielover vindt dit leuk.
  4. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Ja precies dat inderdaad. Maar ja, wie weet halen die mensen dagelijks spullen ergens op en is het voor hun heel vanzelfsprekend. Neemt niet weg dat je dankbaar mag zijn.
    Ik geef nu alleen nog spullen gratis aan wildvreemden weg als ik niet ervoor naar het milieupark wil rijden, haha!
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij hebben inderdaad een voorraad. En vanaf vrijdag werk ik ook weer met maandboodschappen. In het verleden ook gedaan en daar besparen wij heel veel geld mee.

    Wat heb ik op voorraad; wasmiddel, verzorgingsproducten, toiletpapier, koffiecapsules, houdbare melk, diverse soorten meel/bloem, broodbeleg, diverse soorten pasta, rijst en granen (couscous, quinoa etc), diverse soorten tomatenproducten in blik, diepvriesgroenten en vlees en vis in de vriezer, eieren en boter, diverse soorten kruiden en oliesoorten. Maar ook alles voor de huisdieren (onze vissen krijgen speciaal visvoer, niet die vlokjes uit de supermarkt, toen we hoorde over de lockdown ben ik nog snel naar het tuin- en diercentrum geraced om hun voer en plantjes te halen). Limonade hebben we ook standaard in huis en bijvoorbeeld crackers, beschuit en rijstwafels. Ik heb ook echt een lijst op de binnenkant van de deur hangen die ik afstreep als ik er wat uithaal.

    Van sommige dingen heb ik standaard het huismerk en zijn er dus weinig aanbiedingen van andere heb ik vaste aanbiedingen die ik koop. Zo gebruik ik Garnier bio mic. water om mijn gezicht mee te reinigen, die kost standaard 7.99 per fles maar in oktober heb ik 3 flessen gekocht voor 11.99 bij bol, ik ben nog met de eerste fles bezig dus met die 11.99 kan ik een jaar voort en is goedkoper dan de 1+1 acties bij bijv Kruidvat. Zelfde met Garnier shampoo en toiletpapier en wasmiddel, ik koop dat allemaal heel groot in bij bol want daar scheelt het echt.
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij geven veel gratis weg maar hebben in het verleden en, nu nog weleens, heel veel gratis opgehaald. Er is weinig in ons huis waar betaald voor is (zelfs onze Amerikaanse koelkast was gratis). Wel ben ik altijd dankbaar en afhankelijk van wat het is neem ik ook altijd wat mee. Zo hebben we in december een nieuw bed voor de jongste gratis opgehaald, echt prachtig ding, toen heb ik de gever een fles champagne gegeven.

    20201228_110130.jpg
    Sorry voor de scheve nekken haha.
     
    NiVa0230, Liefeling en Cala vinden dit leuk.
  7. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    oh die is mooi!!!
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  8. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Interessant zeg!
    En hoe doe je dat dan met maandboodschappen? Wat koop je voor een maand in en waardoor scheelt het zo veel?

    Prachtig bed!

    Hier nog steeds dagelijkse verkoop. De totaalopbrengst per dag neemt wel iets af. Maar de hoeveelheid spullen die het huis uit drijven, is echt heerlijk. Ik heb zowaar vanochtend veel spullen die op kasten lagen en rondslingerden een nieuwe plek in een kast kunnen geven. Het ziet er meteen stukken rustiger uit.
    Ik moet nu wel echt gaan bedenken wat er nog meer weg kan, want mijn advertenties raken steeds meer op. Morgen 4 afspraken staan voor spullen tot €5. Die stonden er veelal ook al langer op, dus ik ben blij dat ook die nu het huis uit verdwijnen.

    Wij hadden €100 over deze maand en hebben dat gisteren meteen extra afgelost op nog een klein restje studieschuld. Het is al járen niet meer voorgekomen dat we geld over hadden aan het eind van de maand of zo'n groot bedrsg in 1 maand tijd spaarden. Dus dit was wel echt een knaller van een begin!
     
    Nellie4, Luna86 en Cala vinden dit leuk.
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    #149 Liefeling, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    Vandaag weekboodschappen gedaan voor €50 en voor €30 erbovenop de voorraad aangevuld met goede aanbiedingen: 8 zakken soep, 4 dozen speltpasta's, 4 grote potten pastasaus, 6 pakken houdbare volle melk, 12 keukenrollen, 8 zakken diepvriesgroenten, 2 zakken diepvriesaardappels, 2 blokken kaas 50%. In totaal 46 artikelen voor €30.

    Alles was minimaal 50% korting, maar vaak nog wel tussen 60-70% korting.

    Ik hoop dat we met de weekboodschappen een dag of 10 vooruit komen.

    De voorraadkasten en vriezer puilen uit, dus dat stemt me wel gunstig om deze maand weer binnen budget te kunnen blijven.
     
  10. Cala

    Cala Lid

    6 jul 2020
    68
    81
    18
    Vrouw
    @Liefeling goed bezig! Waar heb je boodschappen gedaan?
    Vooral de speltpasta (ik kan slecht tegen tarwe) :rolleyes:
     
  11. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    De voorraadkasten en vriezer puilen uit. Dus
    Alleen bij Plusmarkt dit keer.
    Ze hadden ook nog pasta's op basis vsn peulvruchten voor €0,89 per pak i.p.v. €3 per pak ofzo. Maar hier eten manlief ende kinderen dat niet helaas...
     
  12. Cala

    Cala Lid

    6 jul 2020
    68
    81
    18
    Vrouw
    @Liefeling bedankt! Helaas hebben we die hier niet in de buurt.
     
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Jammer!
     
  14. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Heeft iemand nog tips voor lekkere frites en snacks voor de airfryer (of oven).
    Wij haalden voorheen wekelijks 1x bij de friture frietjes. Voor 4 personen kwam dat neer op 16-18 euro per keer. Per maand dus zo'n 70 euro.
    Als we dat nu 2 á 3 keer thuis maken, dan besparen we daar dus enkele tientjes per maand op.

    Nu hebben we in januari 1x frites gehaald en 3x in de airfryer gemaakt. Alleen... sommige snacks zoals een viandel vinden we echt niet smaken uit de airfryer.
    Frites zijn wel lekker en kipcorn ook.

    Iemand ervaring met friet eten uit de airfryer? En tips voor snacks die lekker bakken erin?
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Wij gebruiken verse frites en de Black Angus krokketen van Kwekkeboom zijn erg lekker!
     
  16. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    @Liefeling ik vind de gewone frikandellen van Mora het lekkerst in de airfryer (dus niet de speciale airfryer/oven frikandellen) en wij hebben de kreukelfriet van Aviko! Dat zijn wat ons betreft de beste voor airfryer:)
     
  17. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.550
    2.533
    113
    Nederland
    Maandag krijg ik weer salaris en ik heb de money planner ingevuld. Ik heb een nota voor mijn eigen eigen risico gekregen, mijn auto moet APK gekeurd worden en we hebben een extra nota voor de kinderopvang bovenop onze normale factuur. Blijft er deze maand geen euro over om te sparen of iets anders te doen.. dat is wel een uitdaging hoor.o_O
     
  18. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Hee dames!

    Ik zat net in een ander topic de boekentip “vegetarisch voor een prikkie” van Hanna Olvenmark te geven - en toen dacht ik aan dit topic!
    De vertaalde titel is een beetje matig, maar als de bieb ‘m heeft, is het boek wel echt een aanradar!
    Hanna is een diëtist die ook een site heeft en blogt op instagram (in het Zweeds helaas ;)). Maar ze deelt goedkope doch voedzame recepten. Ze maakt 300-kronen weken (aka €30-weken) waarbij je 7x eten heb voor 3-4 personen voor onder de €30.
    Ik heb haar weken nu een paar keer gekookt en het is super lekker en dankzij haar kan ik écht goedkoop de week door :cool:
    Mocht je van google translate houden of Zweeds kunnen: www.undertian.com
     
    Liefeling vindt dit leuk.
  19. Cala

    Cala Lid

    6 jul 2020
    68
    81
    18
    Vrouw
    Wij hebben geen airfryer, maar vind de verse frieten met schil van cela vita uit de oven het lekkerst. Maak vaak wel onderscheid of we friet eten met iets luxers (zalmburger) of met snacks en saus, dan zijn goedkopere frieten ook prima.

    Deze maand weer meer loon en volgens mij hebben we alles voor de baby binnen, dus hoop dat sparen deze maand beter gaat.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  20. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Bedankt voor alle friettips! We gaan het waarschijnlijk dit weekend uitproberen.

    De marktplaatsverkopen gaan gewoon door. Van zondag t/m vandaag €92,50 + een afhaalmaaltijd voor 2 personen aan opbrengst.
    Ons huis wordt langzaamaan echt een beetje leger. En we hebben nog net geen €800 erbij in de spaarpotjes. Heel mooi!

    Voor deze maand heb ik meteen aan het begin €1000 op onze spaarrekening gezet. Dat zou met heel goed binnen budgetten blijven op de euro nauwkeurig moeten kunnen lukken.

    Hebben jullie een standaard spaarbedrag dat jullie overmaken?
    En een standaard zakgeldbedrag voor jezelf? En voor je partner?
     

Deel Deze Pagina