mijn baby heeft het erg warm in de avond, hij slaapt met een romper, zonder slaapzak of dekentje. maar in de nacht wordt hij wakker omdat hij koude benen heeft. dan maar zijn pyama broek aan. maar in de ochtend heeft hij koude benen en voeten. de kamer tempratuur daalt slechts een half graadje. hij heeft t in de avond warm, maar in de nacht en in de vroeg ochtend koud. ik weet niet hoe ik dit kan oplossen? hij probeert door te slapen in de afgelopen weken, soms lukt t maar niet elke dag. ik denk dat het hierdoor komt dat hij niet zo goed doorslaapt. herkent iemand dat? en nog een vraag: hoe oud moet de baby zijn om een los dekentje in bed te doen?
Wij hebben ook een mini-straalkacheltje als kind 's Avonds loopt soms het zweet in stralen langs zijn hoofd, heel zielig! Toch leggen wij hem altijd in een slaapzakje weg, juist omdat hij het in de loop van de nacht toch kouder krijgt. Tot nu toe deden we alleen de slaapzak, eronder niets, zelfs geen romper. We gaan echter vanavond weer beginnen met een romper met lange mouwtjes eronder, want hij koelt toch wel erg af inmiddels. Het is gewoon ff zoeken naar de beste methode. Lastig, he? Dekentje: ligt standaard bij hem in bed. Of nou ja, nu is het alleen een laken, maar als het weer kouder wordt leggen we een dekentje neer. We stoppen hem dan in als wij naar bed gaan, maar als hij het te warm krijgt trapt hij het vanzelf weg. Daar zijn ze nu (volgens mij zelfs al vanaf een maand of 6 zeker) wel sterk genoeg voor, hoor
bedankt vr je reactie. ja het is heel lastig. hij draait als n gek. reist in zijn bedje rondjes. vooral bij in slaap komen. hij heeft in afgelopen 2 maanden 2 slaapzakken kapot gemaakt. hij maakt de rits kapot. een soort superman gedrag. maar dan heeft hij het koud natuurlijk tegen de ochtend.pfff.
Oh! okeee.... Ja, dat doet die van ons niet, hahaha! Wel vreselijke draaikont ook, en ligt nooit 'normaal' in zijn bed, maar hij sloopt gelukkig geen slaapzakken. Hebben ze daar geen 'hufter-proof' variant van te koop ergens? Want dat blijft toch de makkelijkste oplossing, denk ik. Onder een dekentje of laken blijft hij natuurlijk helemaal niet liggen en een pyjama is misschien ook niet voldoende als het kouder gaat worden... Pff, in jouw geval is het nog veel lastiger, zeg, haha! Misschien zijn er nog andere mama's met sloop-grage kindjes die tips hebben voor een goede slaapzak...? Sterkte!
wat een leuke reactie mvs, ja hoor blijven lachen!die van mij heeft t dus heel erg warm!hij draagt ook een helm ivm afplaating hoofd. hij is tot nu toe de enige baby die dat ding af gedaan heeft volgens onze helmboer. hij kreeg r een extra slot op het ding. ik heb voor winter koeka slaapzak, het lijkt ietsje steviger.ik zal wel erg boos worden als hij het kapot maakt. is wel duur ding voor ons.
Ik zou je kindje gewoon in een zomer slaapzak liggen. Het is logisch natuurlijk dat hij s'morgens koud is. Je ligt de hele nacht stil waardoor het lichaam afkoelt. Is ook niet echt lekker voor je kindje zelf denk ik als hij het zo koud heeft.
Hier precies hetzelfde probleem. Ik doe hem wel een romper en pyama aan, de verwarming staat bij ons niet aan. Maar alleen pyama is dus net niet genoeg, hij word dan 's ochtends idd erg afgekoeld wakker. Ik probeer dit op te lossen door hem 's avonds wel al een slaapzak aan te doen, doe alleen de bovenkant van het rotsje dicht, zodat zijn benen nog gewoon kunnen 'luchten' zegmaar. Als ik naar bed ga, doe ik de slaapzak dan dicht. Meestal lukt het zo wel. Het blijft gewoon lastig, zo een kleintje blijft gewoon nog niet onder een deken liggen (die van mij in idergeval niet) dus je voorkomt bijna niet dat hij 's ochtends wakker word met koude handjes. Is opzich ook niet zo erg denk ik, als zijn lijfje maar warm blijft. Als ik mijn handen zelf niet onder de deken zou stoppen zou ik ook wakker worden met koude handen.