Esmee heeft een ontzettende hekel aan autorijden! Altijd jammeren en huilen in de auto. Zijn er hier meer kindjes die er ook zo'n hekel aan hebben en wat hebben jullie hier aan gedaan?
Dat is een bijzonder kind.. de meeste kindjes vinden het wel leuk. Kan ze misschien te weinig zien of zit ze niet lekker. Het komt ook voor dat ook kleine kindjes toch al wat last van wagenziekte hebben. Heeft ze ook wel eens last van haar oren? Tips: - kijk eens vanuit haar perspectief in en uit de auto.. Ziet ze genoeg, heeft ze genoeg ruimte, is het stoeltje prettig - laat eens naar haar ogen kijken - staat de ventilatie niet op haar gericht (te warm, te koud, luchtstroom etc) - hoe zit het met de zon? Het CB heeft vast ook wel tips of anders de ANWB?
Ik ken iemand van dit forum, haar kindje had (heeft?) dit ook! Huilen, niks is goed, afleiding helpt niet. Ze vind t gewoon niet leuk.
ik heb er ook last van. ik geef hem ook geen ongelijk, ik werk erg ver weg en de creche is op mijn werk.... hij moet dus drie dagen twee keer een uur in de auto. Ik voel me vaak behoorlijk schuldig. 's ochtends is het geen probleem, maar 's middags een hel. Ik heb meestal wat rijstewafeltjes om te knagen. speelgoedjes, speen, fles, muziekje, het helpt allemaal eventjes. Maar nog niet echt een succes dus. Heb je al een stoeltje zodat ze naar voren kijkt? Dat hielp bij mij al flink, kan ie lekker naar buiten kijken. Het is nu al zo erg dat hij vaak heel erg tegensputtert en ik 10 minuten bezig ben hem in zijn stoeltje te krijgen! gelukkig binnenkort weer verlof, dan hoeft hij 9 maanden niet.
Mijn zoontje heeft ook een hekel aan autorijden. Wij moeten echt elke minuut voor afleiding zorgen of net op het tijdstip weggaan dat hij eigenlijk een slaapje moet doen, dat is het enige wat tot nu toe heeft geholpen.
Ja ze zit al in een stoeltje. Iets te eten geven durf ik niet tijdens het rijden. Mocht ze zich wel verslikken dan kan ik haar niet gauw genoeg helpen. Tis lastig hoor, maar ja er is volgens mij ook niks aan toen doen. Ik ga morgen denk ik eens even bij een speelgoedzaak kijken of ze ook speeltjes voor in de auto hebben. Thanks dames!
Hier ook een kindje wat na 5 minuten begint te miepen.. Ze vind niets leuk.. lange ritje zijn dan ook een hell .. Slapen in de auto doet ze ook nauwlijks dus als het niet hoeft gaan we niet met de auto..
Tess is ook geen fan van autorijden. Het gaat wel steeds beter, maar ze zal het nooit geweldig gaan vinden. En slapen in de auto (zoals ik dat vroeger heeeeerlijk vond)....nou, dat nooit. Zelfs niet 2 en 1/2 uur naar mijn zus....ha ha ha. Niet uniek, maar wel lastig. Succes!
hier nog zon 1, ze verveeld zicht snel. ze kan naar buiten kijken, dus geen probleem. maar met lange ritten, moet ze vaak wat te knabbelen of drinken hebben.