Deze week heb ik met mijn moeder het wiegje van zolder gehaald. Ze heeft ook de oude bekleding nog en die wil ik graag gebruiken (lakentjes ed). Echter, op sommigen zitten ouderdomsvlekken: geel bruinige vlekken. Gewoon wassen (met vanish) helpt niet. Het zijn witte lakentjes, soms met een gekleurd lintje erop. Ik kan natuurlijk bleken (hoe doe je dat?) maar dat is zo milieubelastend en ik ben bang dat ook de lintjes verkleuren. Heeft er iemand ervaring/tips/trucs?
misschien kun je ze nat in de zon leggen, op een grote witte handdoek ofzo Dan bleken de plekken er wel uit Eind van de week geven ze mooi weer op, dus ik zou het zeker proberen
Ik heb dat ook met lakentjes gedaan van mijn moeder,onder de noemer van als ik het er niet uitkrijg gebruik ik ze toch niet meer,heb ik ze eerst laten weken in de vanisch.daarna een scheut bleek in een emmer water gedaan en ze daar een paar uur in laten weken.en op 60 graden in de voor en hoofdwas gedaan.ze waren helemaal schoon.Er zat ook een borduurseltje op dat is helemaal goed gebleven.Misschien kun je anders alleen de vlekken een beetje deppen met een oude witten doek met een sopje van warm water een bleek en ze daarna wassen als je bang bent dat de lintjes verkleuren
naar stomerij brengen??? een kennis had een doopjurkje toch weer wit gekregen met vanisch. witte vanisch en dan een nacht laten weken
Ik had dat met een jurkje van Misha. Ik heb het 6 uur (is volgens mij de maximale inweektijd) in een emmer water met een schep Vanish Wit gedaan. Daarna in de wasmachine op 40 graden, met een half schepje Vanish. De vlekken waren echt helemaal weg... De lakentjes zou je zelfs op 60 of 90 graden kunnen wassen..
Ik haalde de bekleding van mijn wiegje laatst ook van zolder.... gele plekken erin! Ik heb het een nachtje in een hele sterke oplossing van biotex oxi gezet en het is weer stralend wit!! Succes ermee!!