Mijn vader is chefkok en die heeft mij altijd geleerd dat als de champignons er niet vies uitzien, je ze gewoon zonder te borstelen, wassen, ontschillen in het eten kunt verwerken. Zo gaat dat bij mij dus....
doe ik ook bij schone champignons, niet bij waar aarde etc op zit. Champignons groeien op paardenstront dus nee dankje.
Vandaar ook: als ze er niet vies uitzien... Als ik ze hier in de supermarkt koop zien ze er vaak al schoon uit. Het ging mij vooral om degene die de champignons schilden zeg maar....
Ik schil ze ook, maar dat is een tic die ik overgenomen heb van mn moeder en ik krijg m er maar niet uit..
Hier de vieze champignons met een borsteltje en de rest gaat gewoon zo de pan in! Krijg er wel zin in trouwens, hmmm!
ik haal met een aardappelschilmesje het bovenste laagje er gewoon af, dan weet je ook zeker dat het schoon is..
Ik wrijf ze een beetje schoon met een keukepapiertje.. ach, wordt er vast niet ziek van.. Wordt goed verhit!
Ik maak de champignons ook schoon onder de kraan... Ik heb nooit gemerkt dat ze vol zuigen en het smaakt niet minder lekker of zo.... En in de pan verdampt het eventuele volgezogen vocht wel weer.... Mijn eten smaakt dan nog steeds heerlijk. Ik heb ook weleens ergens voorgesneden champignons gekocht en daar zat nog allemaal aarde aan... Dat is een gedoe, als je elk plakje champignons met een borsteltje moet doen. Nee hoor, hier gewoon onder de kraan...
Ik doe ze altijd wassen, ik geloof dat als je ze nog niet gesneden hebt dat ze dan nog niet vol zuigen! Maar nooit verschil geproefd. Maar ik heb wel een champignon snijder das ideaal!!!
in een saus gaan maakt het toch niet uit of je ze snel even afspoelt. Ik zou ze wel met een borsteltje afdoen als je ze gaat roerbakken of rauw opeet.
ik gooi ze in een bak water, haal dat velletje er af, en snij ze dan met de eiersnijder. smaakt gewoon goed!
ik was ze gewoon onder kraan, heb liever dat ze zich volzuigen met water dan met die vieze vette boter uit de pan Maar een velletje afhalen van een Champignon heb ik nog nooit gehoord, ik was ze gewoon een beetje af en snijd ze in stukjes en zoals waardevol ook al zegt het meeste water verdampt gewoon
Ik was ze helemaal niet, even met m'n handen schoonwrijven en in de pan, bacteriën bakken wel dood.. Is inderdaad vanwege het volzuigen.
hier ook een borsteltje, maar die van mij ziet er ook uit als een champignon (vond ik wel grappig hihi) hier gebruik ik trouwens knoflook uit een tube als ik verse knoflook koop, dan groeien er al plantjes uit voordat ik erdoor heen ben hahah
Ik ben dol op koken, maar heb echt een hekel aan champignons schoonmaken, dus óf ik laat het mijn man doen , die heeft er niet zoveel moeite mee, óf ik doe het niet! Ik haal alleen de zwarte stukjes aarde weg met mijn handen, of met een keukenpapiertje, als er echt veel aarde aan zit, maar meestal heb ik dan mijn man dus al aan het werk gezet. Zoals ElletjJo al zei: die bacteriën gaan wel dood in de pan! We hebben wel een borsteltje en mijn man gebruikt dat ook altijd, maar ik vind het vervelend werken. Ik krijg de aarde er niet echt mee af, het duurt lang en heb het gevoel dat ik zo hard moet boenen dat mijn champignons helemaal beurs worden...