Ik zit sinds mijn zwangerschap van de 2de thuis. Heerlijk natuurlijk je kunt van alles van je kinderen genieten. Je bent bij alle eerste mijlpaaltjes. Kan mijn oudste elke dag (4xpw) zelf naar psz brengen. Maar mis het werken. Iets voor mezelf. Dus ik dacht ga werk zoeken. Pffff het is me nog nooit zo moeilijk geweest als nu. Ik zit zo met de opvang voor de meiden. Mijn vriend werkt in een 5ploegensysteem dus zijn werk is zo onregelmatig dat ik moet zorgen dat ik vaste dagen kan werken. Maar overal moet je flexibel zijn. En helaas kunnen/willen mijn schoonouders niet regelmatig meer oppassen ivm ziekte van beide. Ik ben eigenlijk banketbakker maar die vlieger gaat niet op. Ik kan niet nachts of heel vroeg in de morgen vertrekken. Waar moet ik de dames dan laten... de go en kdv beginnen hier pas om 7. Ik zal nu teveel denken met alle dingen die niet kunnen maar kan ook niet bedenken hoe het wel kan. Heb een vervolggesprek bij een bakker voor in de winkel. Maar eerste gesprek ging al niet heel lekker. Hij bleef maar zeggen dat ik niet flexibel ben. Sta er ook van te kijken dat. Er een 2de gesprek komt. Was uitgenodigd door middel van een open sollicitatie. Pffff moest dit echt even van me af schrijven idereen om mee heen heeft zo iets van wat zeurt ze nu je kunt lekker bij je meisjes zijn. Snappen niet dat ik iets voor mezelf wil.
En bijvoorbeeld zelf taarten/gebak maken? Mocht het heel goed gaan, kun je misschien altijd nog samen met iemand gaan werken. (Waar je een beetje mee op één lijn zit) Of bij z'n taartenwinkel solliciteren. (Bijv met benodigdheden ofzo) past toch een beetje in je straatje.
Misschien waren ze verder wel gewoon tevreden over je een willen ze je eigenlijk graag hebben. Niet iedereen is nu eenmaal even flexibel. En soms is dat dus hun water bij de wijn voor iemand die ze graag willen. Ik heb ook ooit een collega gehad die op zoek was naar iets nieuws. Had geen haast maat keek gewoon alvast verder omdat ze iets anders wilde. Ze mocht op sollicitatie komen en gaf aan dat ze graag wilde maar nog aan t oriënteren was omdat ze wel wat eisen had. Ze wilde haar toch echt graag en gingen akkoord met haar eisen (o.a. geen korte diensten en een dag vast), het kwam ook zwart op wit. Dus het kan toch best dat ze je graag willen hebben ondanks dat je minder flexibel bent. Ik zou daar ook gewoon eerlijk in zijn, dit bied je aan en graag of niet .
En is het geen optie om vanuit huis taarten te gaan maken? Je mist dan wel je collega's maar je kan wel creatief zijn.
Vanuit huis taarten maken is neer een hobby. Ik maak ze alleen voor eigen kinderen en vrienden. De tijd die je er in stopt betaald zich niet terug. En ik ben nog thuis.
Ik pas kwa werkverleden wel helemaal in het straatje idd. Bakker, winkeldame bakkerij. Maar goed. Ben wel heel benieuwd. Denk ook wel dat hij oude werkgevers zal hebben gebelt. Bakkerwereldje is klein. Die kunnen inpincipe alleen maar positief over me zijn.
Ja hoor ik snap je probleem... Ik heb verder geen diploma oid dus dat maakt het nog een stukje moeilijker... Maar buiten dat kan ik ook helemaal niet flexibel zijn... ik zou niet weten hoe, de kinderen moeten naar achool/psz en dan is er nog nr 3 die naar een opvang moet. Ook hier geen 'nuttige' hulp van ouders oid en mijn man moet regelmatig naar het buitenland voor zn werk en weet die meestal pas een aantal dagen van te voren. En ik kan niet elke keer aankomen zetten met dat ik niet kan werken oid. Hier dus nu 2 k*t baantjes van bij elkaar 12/15 uur per week.. maar het komt me zo mijn strot uit... Maarja als ik stop met werken kunnen we toch een stukje minder sparen.....
Als oud eigenaar van een bakkerij zal ik denken: het is wel makkelijk een banketbakker, die in de winkel staat. Bij drukke tijden zou je ook in de bakkerij bij kunnen springen. Denk maar aan die banketletters.. Aan de andere kant. Bij ons werden het gebak ed gemaakt voor 8 uur. Maar de "voorraad halffabrikaten" na 9 uur. Daar zou je part-time bij kunnen bijspringen. Een kanttekening: reken voor jezelf wel uit of werken voor een werkgever wel zo voordelig is. Je toeslagen worden gekort, wellicht moet je gaan terugbetalen en je moet kinderopvang betalen. Vooral bij kleine part time banen kan het zo zijn dat je onder de streep niet veel aan over houdt.
Ik herken het helemaal. Sinds 1.5 jaar tbm bewuste keuze omdat vriend ander werk kreeg Nu wil ik in mijn branche werk zoeken maar dats nog niet zo gemakkelijk. Ook niet flexibel genoeg. Vaak in het weekend etc maar heb simpel weg geen oppas... Succes met je zoek tocht
Ik had hetzelfde probleem. Vrijdag had ik een sollicitatie gesprek als huishoudelijke hulp in de thuiszorg. Ze gaf aan dat ik de dagen die ik wil werken moest aangeven dan word ik alleen op die dagen ingeroosterd. Ik ga nu werken op ma-di-do van 09:00 tot 12:00 en van 13:00 tot 16:00 Echt ideaal
Toeslagen hebben we geen. Vriend verdient te veel. Nergens recht op. Toen ik werkte kreeg ik 100 per maand terug voor de psz. Nu betaal ik die zelf omdat het onder kinderopvang valt. Verder denk ik ook zo over de kennis die ik heb en de plaatsen waar ik kan werken allemaal een voordeel voor een bakker zijn. Maar goed. We gaan het zien. Als ik een bakker was zou ik het wel weten.
Tipje: laat je niet overhalen om flexibeler te worden dan je kunt zijn. Oftewel erop toegeven en jezelf dan uiteindelijk in 100 bochten moeten wringen. Succes met je gesprek!
Maar kun je helemaal geen flexibele opvang vinden? Vrienden van ons werken allebei in een ploegendienst en die hebben een flexibele gastouder. Kan je man nog ouderschapsverlof opnemen misschien? Of minder werken? Dat lijkt me lastig als je een aantal jaar thuis geweest bent, dat je partner daar ook aan gewend is geraakt dat jij het wel regelt allemaal. Maar als je beiden werkt deel je ook samen die verantwoordelijkheid om op tijd de kinderen te brengen/halen.
valt me idd op dat ze tegenwoordig bijna overal flexibiliteit verwachten. Lekker makkelijk he als je kinderen hebt ook *zucht* en verwachten ze dat je vriend of je ouders maar bij springen als het bij de opvang niet mogelijk is. uuuh die hebben ook werk?? moeten die maar alles opgeven omdat jouw werk moeilijk doet? Ik vind het haast niet leuk meer om werkende moeder te zijn omdat ze zoveel van je willen. Voel me steeds meer een pion in het systeem net alsof ik nog amper een leven mag hebben en dat zij maar alles voor je bepalen als je werk hebt.
Ik werk in de zorg, dus ook avonden en nachten en mijn is zzp-er in de automatisering, dat is vooral overdag maar ook wel eens 's avonds. Gelukkig passen hier mijn moeder en schoonouders op. Een collega van mij heeft opvang bij een kdv dat heet; klokje rond. Haar man werkt ook in de zorg dus hebben flexibele opvang nodig. Dit kdv is 24 uur per dag open. Kinderen kunnen daar dus ook blijven slapen. Helaas is het dus niet voor kindjes die naar school moeten. Het is natuurlijk niet ideaal om je kindjes daar te laten slapen en dat moet je ook maar kunnen/ willen maar miss zit er bij jullie in de buurt ook zoiets? Succes met het gesprek!
Dit idd ook... Staat ook vaak al bij de vacatures.. flexibel en weekend... Het liefst willen ze dat je 24 uur per dag voor ze klaar staat
Moeilijk he om iets te vinden wat allemaal goed kan. Snap je frustratie. Op een gegeven moment ben je er echt weer aan toe om lekker aan de slag te gaan. Hier man in 3 ploegen en zelf nu een baan voor 2 dagen in de week waarbij ik om 06:45 aanwezig moet zijn. Eens in de 3 weken moet mijn man om 06:00 beginnen dus die week komt mijn schoonmoeder hier om 6:30 om met de jongens te ontbijten en ze vervolgens om 8:00 uur naar de opvang/school te brengen, onwijs lief. Verder maken wij gewoon gebruik van flex opvang. Als ze dat in onze woonplaats niet aanboden dan had ik de baan ook niet aan kunnen nemen. Nu hoeft jongste zoontje maar 2x per week een halve dag naar de opvang.
Alles begint om 7.00. En de ene gastouder die wel om 6.30 wil beginnen breng ik mijn kids nog niet naar toe al kreeg ik er voor betaald. Wonen erg dicht bij haar. Ze schreeuwt tegen de kinderen die ze naar school brengt. En laatst was ze aan het spelen met de kinderen endie haar eigen dochter. Haar dochter moest een mannetje van denk 1,5 helpen met alles. Dus trap op voor op de glijbaan. En zette hem op de wip en in de schommel. Zelf zat ze op het bankje te dirigeren. Buurvrouw van mijn blok heeft ook jiet zo'n goede ervaring daar en haar dochter gaat er niet meer naar toe. Minder werken gaat niet voor mijn man zo ver ik weet. Hij zou dan zijn vakantiedagen op moeten maken. Ouderschapsverlof kan hij aanvragen maar is onbetaald. Hij verdient 20plus euro per uur dus ja dat gaan we dan wel heel erg voelen in de portomonee. Kan ik, denk ik, als hij 1dag thuis is er 2 werken. Voor het financiele plaatje kan ik dan beter thuis blijven.
hou je ook rekening met de vakanties? Ik weet niet hoeveel je recht hebt op vakantie uren/weken. De grote vakantie zou misschien al een probleem kunnen geven als je maar 3 weken vakantie kan/mag nemen.
Is vrijwilligerswerk niet iets voor je? Hier ook moeite met opvang regelen e.d. Ik doe vrijwilligerswerk wat ik erg leuk vind, ben er even uit en kan gewoon op tijd terug zijn voor mijn kinderen.