Net zoals een kind recht heeft op eten, heeft het recht op grenzen. Als je weet dat er niks aan de hand is, dan lijkt het me een prima consequentie. Ik neem namelijk aan dat je de deur echt niet zomaar dichtdoet als je zoontje huilt omdat er iets aan de hand is en dat je hem in het geval er echt iets is (pijn ofzo) je hem wel troost en een andere aanpak hanteert.
Hier hebben we ook wel eens huilpartijen omdat ze niet moe is. Dan krijgt ze als antwoord:"Dan slaap je maar niet als je maar in je bed blijft en dan is het snel over. De deur dicht vanwege de herrie zou ik ook doen. Onze dochter mag ook wel huilen maar dan wel met tranen en om een goede reden. Gewoon om te drammen dan zetten we haar ook op een plek waar we er minder last van hebben. (Hoek of gang) Ik zou zeggen ga zo door. Je kind weet waar hij aan toe is.
Hier ben ik het hartgrondig mee eens! Er zijn echt teveel ouders die hun kinderen als gelijken behandelen ipv als de kinderen die ze zijn... Ik vind de aanpak van TS prima. Kinderen houden onwijs van duidelijkheid.
Zoals velen al schrijven.. M.i. Ook niets mis met je aanpak.. Hier heeft dochterlief de laatste tijd nogal de neiging om na een nee op iets te gaan mokken.. Ik zeg ok vaak; boos zijn en mokken mag, maar niet voor mijn neus ga dan maar op je kamer/ in de woonkamer .. Waar dan ook boos zijn, maar niet in mijn zichtveld. Werkt vaak prima.. Soms loopt ze dan id boos weg, meestal is ze binnen 2 min weer in normale doen terug.