we hadden voor onze dochter tandpasta gehaald (met nijntje erop) maar die vond ze na een tijdje niet echt lekker meer. Nu had ik gelezen over tandpasta met een fruitsmaakje. Dus wij zoeken. Ik kon niks vinden. Toen zag ik die van oral b stages. Er stond niet op de tube voor welke leeftijd. dus ik vragen aan de kassa. Zij wist het zo ook niet (er waren twee verschillende tubes) maar onderaan het schap was een briefje met de naam en dat het voor baby's vanaf 0 jaar was. Dus wij die meenemen. Nu zat ik vandaag nietsvermoedend een informatieboekje in te kijken van de Etos met wat hun voor baby's in het assortiment hebben. zag ik dus dezelfde tube staan alleen daar stond bij dat het pas vanaf 2 jaar is. Het is de tube met winnie de poeh erop (je hebt ook nog een andere). We hebben het zo'n 3 a 4x gebruikt nu. Nu mijn vraag. is de tandpasta nou vanaf 2 jaar of vanaf 0 jaar? (kan ik als het wel vanaf 2 jaar is dat even melden in de drogist) en kan het kwaad als we het een paar keer gebruikt hebben? (dit als het vanaf 2 jaar is.
Wat gek dat het niet op de tube staat. Volgens mij is degene die je nu hebt, met de kleine kinder plaatjes van 0 tot 5 jaar en degene met prinsessen en vechtmonsters (geen idee hoe die dingen heten) voor 5 tot 12 jaar en daarna ga je over op volwassen mensen tandpasta. Maar ik durf het niet helemaal zeker te zeggen, staat er echt nergens wat op de tube?
Wat vaag joh die site van oral b zelf. Volgens die site zou je tot 24 mnd enkel een tandenborstel nodig hebben en pas vanaf 24 mnd een tandenborstel en tandpasta. Ik zou hem zelf gewoon gebruiken, en echt gewoon maar een klein beetje, maar das niet meer dan logisch !
nee staat helemaal niks op de tube heb hem van voor naar achter gedraaid haha. maar dit staat er dus op de site bij de tandpasta Tandpasta, ontworpen voor kinderen van 2 tot 4 jaar Kinderen zullen zin hebben in poetsen met de Oral-B Stages Disney Mijn vriendjes Teigetje en Poeh tandpasta die effectieve bescherming tegen gaatjes biedt in een voor kinderen geteste, milde gelformule. Zorg ervoor dat kinderen van 2 tot 7 jaar slechts een hoeveelheid ter grootte van een erwt gebruiken en leer ze goed poetsen en spoelen (zodat ze zo min mogelijk pasta doorslikken). Getest voor kinderen Effectieve bescherming tegen gaatjes Maakt poetsen leuk met Disney Mijn vriendjes Teigetje en Poeh dan is het dus wel vanaf 2 jaar. Zit er dus teveel fluoride enzo in lijkt me? dan ga ik vanmiddag even melden bij de trekpleister dat ze die niet moeten verkopen onder de 2 jaar en dat het bordje ook niet klopt. Heel vaag allemaal.
ja mij is ook verteld dat het beter is wel met tandpasta te poetsen en als je baby echt niet wil dat het tot 1 jaar nog wel zonder kan.
Geen idee....ik heb juist stad en land afgelopen om een tandpasta te vinden die NIET van die zoete smaakjes had, maar gewoon 'pepermunt'!
Wat vreemd! Misschien hebben ze de verkeerde erbij gezet want ik geloof dat er wel een andere soort nog is. Ik heb ook verschillende soorten tandpasta geprobeerd, heb er nu 1 met pepermunt smaak maar nog steeds geen succes.
Volgens mij is die tandpasta voor kinderen tot 6 jaar, vanaf 6 jaar moeten ze met gewone tandpasta gaan poetsen. Maar het wordt er door hun eigen site niet echt duidelijker op.... Vanaf 2 jaar ga je ook 2 keer per dag poetsen, dan krijgen ze sowieso al meer fluoride binnen. Lijkt me dat 1 keer per dag poetsen tot 2 jaar met die tandpasta prima is. Hebben we zelf ook gedaan (alleen hadden we een andere van stages, maar behalve de smaak is er geen verschil).
ja met pepermuntsmaak die kon ik juist vinden haha! Ik heb bij de trekpleister gezegd dat er stond vanaf 2 jaar de tandpasta. Vond ze fijn dat ik het doorgegeven heb. Ik gebruik nu toch weer die pepermuntsmaakl. Want ja zoals snoopy al zegt dat de site niet echt veel duidelijkheid geeft. Dus weet niet zeker of ik het goede doorgegeven heb bij de tp, maar dan moeten ze maar bij oral b het eens navragen
Sorry was deze helemaal vergeten. Maar vind het gewoon echt vaag wat er op de site staat. Nouja je hebt nu weer tandpasta in ieder geval. Lekker poetsen die tandjes! Aardig dat je het even door hebt gegeven in de winkel. Al ben ik dus wel erg benieuwd waar oral b vind dat je mee moet poetsen voor de 2 jaar ! Haha! Hier willen we juist expres tandpasta met mint smaak ! Haha! Tot 1 jaar geen tandjes poetsen terwijl ze er wel zijn, dat zou ik persoonlijk niet doen (of eigenlijk durven, wil er niet aan denken welke gevolgen dat zou kunnen hebben voor de kids, dankzij ons, thanx pap en mam zeggen ze dan )! Haha!
Hier een volledig natuurlijke tandpasta van Weleda, smaakt naar munt. Omdat ze het toch doorslikken, vind ik het wel zo prettig dat er geen allerhande rare stoffen inzitten.
Oh ik heb tot zn 2e verjaardag met Stages gepoetst! Nu hebben we Elmex, Joey wilde "aapie pasta poetsen", met pepermunt!