Wat maakt gelish nagels nu zo goed houdbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fee89, 17 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    De titel zegt het al.

Ik ga vaak naar het schoonheidssalon voor gelish nagels.
    Ik vraag me af: hoe komt het nu dat die weken goed blijven in vergelijking met de lak thuis?
    - is de lak zelf van superieure kwaliteit?
    - of is het de lamp die de gel zo snel en stevig uithard, dat ze bijna onverwoestbaar zijn?

Zelf blijven mijn nagels maar 2 dagen goed, ook al gebruik is basis coat, twee laagjes, laagje topcoat (van essence tot essie geprobeerd). vindt het zonde van mn tijd om daar een halfuur mee bezig te zijn 's avonds als het maar enkele dagen goed blijft.

Ik denk de gel zelf, maar als het de lamp is, is mijn keuze snel gemaakt en haal ik er zelf 1 in huis en zo vele €€€ per jaar uit te sparen en ze voortaan zelf te lakken ;)

2. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb thuis gel nagellak van Sensationail + lamp en het blijft hier in tegenstelling tot normale nagellak echt heel lang zitten. De nagellak die je er bij moet kopen is ook nogal apart spul. Je smeert het op je nagels en het veranderd direct van structuur zodra je het onder de lamp houdt. Ik denk dus zelf dat het een combinatie is van de nagellak en lamp. Met alleen een lamp schiet je er niet zo heel veel mee op ben ik bang.

Het is trouwens nog steeds best een karwei hoor. Niet een kwestie van even lakken onder de lamp en klaar, er zit een heus stappenplan bij:)

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    De lak en de lamp gaan natuurlijk samen.Het is geen nagellak zoals Essence maar een gelsysteem.
    Vroeger gebruikten ze alleen maar harde gel voor kunstnagels, maar dan moet je echt de nagel opbouwen. gellak is een flexibele gel en kan daardoor veel dunner worden aangebracht zonder te breken en kan daardoor ook oplossen met aceton doordat er minder polymeren in zitten.

Ik heb heel veel merken geprobeerd maar gelish komt echt als beste uit de bus. De lak is idd van superieure kwaliteit, en met de gelish led lamp blijft het hier 3 weken perfect zitten. Elk ander systeem is minder houdbaar merk ik.
    Met de kleurtjes speel ik wel vals, die bestel ikvia aliexpress of nded maar de base en top altijd van gelish en daarmee heb ik nooit gedoe. Kan je dus wel combineren met veel goedkopere lakjes,s scheelt enorm in de kosten.

Ik zou er wel een workshop in doen, vaak lijkt het heel makkelijk even lakken maar als je goed weet waar je op moet letten beschadig je je nagels niet en blijven ze echt goed zitten. 80% van de problemen komt door verkeerde applicatie. Ik heb zelf opleiding nagelstyliste gedaan vroeger dus de nagels goed Vijlen zonder beschadigingen kon ik al, maarmn buuf die het zelf wilde doen had al dr nagelriemen open liggen, echt super zonde.

4. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Hier ook! Ben er echt heel tevreden mee! Je bent er idd wel even mee bezig maar dan heb je ook echt wel een tijd lang mooie nagels.

5. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik ben in het kader van de bezuinigingen 😉 gestopt met gellak laten zetten bij de nagelstyliste. Ik lak nu zelf mijn nagels met gewone lak, maar gebruik wel een speciale basecoat, "basecoat bonder" van Orly Bonder Base Coat - Orly. Ook breng ik elke avond een laagje topcoat over mijn nagels aan en dan blijft mijn nagellak vaak wel een week goed zitten.

6. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nu de gellac nagellak. Ook gelnagellak met een lamp. Die blijven 2 weken zitten, langer kan ook maar dan krijg je lelijke uitgroei.
    Onwijs fijn en niet heel duur!

7. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb pink gellac, echt super goed spul!

8. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Heb me gisterenavond eens verdiept in die Pink Gellac & al een paar keer het winkelmandje gevuld en weer weggeklikt ;) Denk dat ik dit eens probeer.

Wat ik me afvraag van die starterset:
    Koop je niet beter de goedkoopste startersset van 59€ en dan nog 3 lakjes apart erbij? (2+1 gratis). Dat komt toch veel goedkoper uit dan die tweede startersset van 109€? Of zie ik iets over het hoofd dat je nog extra krijgt bij die tweede startersset :)

9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Wel vind ik het moeilijk om kleurtjes te kiezen.
    Welke kleur ga ik in het echt mooi vinden en mag twee weken blijven zitten? Schrik dat ik verkeerde kleurtjes kies :) En al die rood/bordeau/nude tinten lijken zo op elkaar hihihi

10. Roanchie

Roanchie Actief lid

24 apr 2016
    495
    5
    18
    NULL
    NULL
    Fee. Volgens mij is die tweede starters set veel uitgebreider, zo zit enkel bij de 1ste zo uit me hoofd enkel lamp en lakjes bij.
    Ik heb zelf ook vijltjes een hele fijne en grove om het eraf te kunnen vijlen (laagje vijlen en dan weken in aceton) primer om het beter te laten zitten en base en topcoat. Zeker de topcoat is echt een must bij gellakjes.
    Ik gebruik ook gewoon kleurtjes van ali, ikzelf ben gek op neonroze en heb eigenlijk altijd roze nageltjes. Ik gebruik nu ook dat pigmentpoeder. Helemaal verslavend

11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Het enige verschil is volgens mij echt de 3 lakjes die erbij zitten, maar dat komt goedkoper uit als je set 1 koopt en 2+1 gratis lakjes toevoegt in winkelmandje :) en bij beide krijg je nog het magazine, primer en gratis cadeau.

set 59€

nhoud Pink Gellac Starterset:
    1x Gratis primer in winkelwagen Tijdelijk
    1 x Kleur Tropical Pink 156 15ml

4 x Gratis online cursus
    1 x Pink Gellac LED Lamp
    1 x Pink Gellac Base2 Nieuw
    1 x Pink Gellac Ultra Shine 15ml Nieuw

1 x Pink Cleaner 50 ml
    1 x Nagelvijl 180-240
    1 x Orange Woodsticks
    10 x Luxe Nail Wipes Nieuw