Chaos in huis, chaos in je hoofd?

Discussie in 'De lounge' gestart door upc, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. upc

upc Niet meer actief

wie kan zich hier in vinden? Mijn huis is momenteel een chaos. Kinderen zijn ziek geweest dus mama zat hele dagen op de bank, vriendlief werkt veel dus is ook moe als hij vrij is.

Hebben jullie een vast schoonmaak/opruim ritueel of heeft iemand tips voor mij? Ik wordt er erg onrustig van als het huis een rotzooi is :)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En vice versä: chaos in je hoofd, chaos in je huis. Tenminste: zo werkt het bij mij wel.

En de tip. Ja, lastig. Hoor erger het bij mij is, hoe meer ik lamgeslagen op de bank blijf zitten.

Meestal maak ik dan eerst een lijstje van wat er allemaal moet gebeuren. Dan ga ik de klusjes doen die me het minste tegenstaan. Vaak is het wel zo dat als ik eenmaal bezig ben, ik wel 'op gang' kom.

3. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Haha niet lachen, maar ik doe steeds 50 dingen en dan weer ff niets doen :p
    Ennum... cdtje opzetten of radio en dan steeds 4 liedjes schoonmaken en opruimen... Kom je een heel eind.

4. upc

upc Niet meer actief

Normaal is het hier in huis ook heel netjes en het is ALTIJD schoon. Ik heb het alleen de laatste dagen zo verwaardeloosd dat ik nu even geen begin zie. Zal zo even de radio aanslingeren, wie weet.

5. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik zet meestal een ctje op die ik lang niet heb gehoord, of anders de radio. Ik begin met de dingen waar ik absoluut geen zin in heb, de rest lijkt dan een peuleschil! Soms, als je minder tijd hebt, gewoon even clusteren. Dingen op stapeltjes leggen zonder dat je ze uitgezocht heb bijv. Dat scheelt al eventjes. Moet je ze wel uit gaan zoeken wanneer je tijd hebt!!!

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad lekker cdtje of radio aanzetten en gewoon flink aan de gang gaan. Denken aan hoe fijn/lekker het voelt als alles weer schoon/opgeruimd is!

7. Female

Female Niet meer actief

ja ik heb dat ook, overdag zet ik me erover heen maar 'savonds als de kids in bed liggen moet ik echt ff opruimen voor ik rustig ga zitten...

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoe is het Whoopie? Chaos opgelost?

9. upc

upc Niet meer actief

Ja hihi
    Het is gelukt. Muziek lekker hard aan en aan de gang!!!

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier klopt het ook.
    maar inderdaad ff een goede cd wat harder opzetten en we gaan als een speer.
    heerlijk zo een schoonmaakroes!!!

wisten jullie dat het bewezen is dat als het een rommel in huis is vrouwen minder zin hebben in sex, vanwege....
    je raadt het al de chaos in hun hoofd;).
    is geen grapje, schijnt echt bewezen te zijn.

joyce

11. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    pffff praat me niet van chaos in huis, ben de hele week al niet lekker te pas en mannetje werkt heel veel dus heeft ook geen zin om na zijn werk nog in huis aan de slag te gaan...
    Hoop me na het weekend wat beter te voelen en dan toch maar drastisch te gaan opruimen hier..

12. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

nou ik heb vrijdag heel het huis goed doorgelopen. Op mn knieen de vloer in de keuken gedweild overal tussendoor goed...tegeltjes goed gedaan, badkamer goed gedaan en ga zo maar door. Vandaag alleen nog die gigantische berg met was wegstrijken en opvouwen en dan begint alles weer van voor af aan. Heerlijk joh dat huishouden.

Deel Deze Pagina