huurwoning

Discussion in 'De lounge' started by This is me, Dec 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Wie kan me helpen??
    Mijn man en ik staan al 6 jaar ingeschreven bij onze woningbouw.
    Nu werden we vandaag eindelijk gebeld dat we in aanmerking komen om een huis volgende week te bezichtigen.
    In eerste instantie waren we hartstikke blij todat we opeens an de nieuwe regel die vanaf 1 jan ingaat dachten.
    Als wij onze meest recente belasting papieren opsturen met daarop onze jaarinkomen (2009) dan zitten we er net boven en krijgen we dit huis alsnog niet.
    Maar nu weet ik al 100% zeker dat over een half jaar mijn inkomen flink omlaag gaat.
    Dit komt omdat ik op 0 uren basis in een ziekenhuis werk en over een half jaar als onze kleine er is alleen nog maar in de weekende ga werken.
    In 2009 werkte ik gemiddeld 6 dagen in de week.
    Nu zijn we al gaan kijken of de woningbouw nog open was maar helaas en ook telefonisch kunnen we niemand meer berijken.
    Dus vroeg me af of jullie hier meschien iets meer over weten of zelf al mee hebben gemaakt.
    Ik hoop wat antwoorden meschien te krijgen dat scheelt meschien wat spanning tijdens het weekend.

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    wij zijn bezig met een woningruil en moesten de belasting papieren van 2008 inleveren

en anders zodr ade woningbouw open is meteen bellen en n gesprek aanvragen bij de woningconsulent
    veel succes dr mee:D

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Hoi Agnes,

Jeetje, 6 jaar ingeschreven en geen huis! Dat kennen we hier waar ik woon niet gelukkig.

Wat betreft je inkomen: als je begin januari een afspraak hebt ij de woningbouw heb je je jaaropgave van 2010 vast nog niet. Maar die van 2009 wel. Is deze gunstiger? Je kunt altijd aangeven dat je inkomen vanaf een bepaalde maand lager wordt. Dit i.c.m. je zwangerschap (buik goed vooruit haha!) zou toch moeten helpen. Heb je een urgentieverklaring?

Sterkte en ik hoop voor jullie op positief nieuws!

4. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Bedankt voor jullie snelle reactie's.
    Ga maandag zeker nog een keer bellen na de woningbouw.
    Urgentie hebben we niet zou om eerlijk te zijn ook niet weten hoe ik dat moet aanvragen en of ik daarvoor in aanmerking kom.
    We hopen dat we idd een gesprek met de woningbouw kunnen krijgen en dan nemen we iig de kopie van de zwangerschapsverklaring mee als bewijs.
    En gelukkig heb ik met 16 weken al een flinke buik dus die valt wel op ;)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    welk jaarloon nemen ze eigenlijk?

6. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Ze nemen de jaar inkomens van alle thuiswonende gezinsleden boven de 18 jaar.
    Als je met je jaarinkomen boven de 33.000 euro zit dan kun je pas een huis vanaf 654 euro huur krijgen.
    Alleen de mensen die al een huis hebben mogen er in blijven.

7. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik weet niet waar je woont maar als je kan aantonen dat je minder gaat verdienen zou er vast wel een mouw aan te passen zijn. volgens mij mochten wij ook max een bepaald bedrag verdienen in onze vorige woning en als ons inkomen omlaag was gegaan dan moesten we dat gewoon aantonen.

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ja dat dacht ik ook al :$ op dag van inschrijving kon ik gelijk een huis krijgen ;) maar dat waren hele dure huizen 3 week later had ik alsnog een woning

9. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik ben op dit moment bezig met een woningruil. Ik hoef alleen het contract nog te tekenen van de nieuwe woning.

Ze zullen nog niet je jaaropgave van 2010 kunnen opvragen, denk ik.
    Zelf heb ik die van 2009 ingeleverd.

Hopelijk is deze voor jullie gunstiger!!

10. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Het is van hogere hand.(Europese regelgeving)
    Op dit moment kom je niet in aanmerking voor die woning.
    Ik zou zeggen, over een half jaar weer proberen...

11. Alfamale

Alfamale Actief lid

Nov 12, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Agnes,

Ik zou zeggen gewoon proberen!!

De regel is net ingegaan, misschien gaan ze er nu nog soepel mee om.

Mocht je nu al aan kunnen tonen dat je na de geboorte van jullie kind minder gaat werken dan zou ik die bewijsstukken ook meenemen.

Als ze jullie gaan houden aan de nieuwe regels, kom je na de geboorte van de kleine in financiele problemen. Dit lijkt me ook niet de bedoeling.

Een woningcorporatie moet niet voor niks voor betaalbare woningen zorgdragen!!

12. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    We geven idd de moed nog niet op.
    En we hopen ook omdat we eigenlijk vorig jaar gereageerd hebben op deze woning dat ze toch wat soepeler zijn.
    Kan het helaas niet aantonen dat ik minder ga werken,dit komt omdat ik een 0 uren contract heb en zowiezo nooit zeker is hoeveel ik kan werken.

13. Alfamale

Alfamale Actief lid

Nov 12, 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je de afgelopen periode minder uren hebt gewerkt, kun je ook de laatste salarisstroken van jou en je partner meenemen. Zeg je niet meteen dat je een 0 uren contract hebt. Laat je het op basis van je laatste salarisstroken berekenen. Ook al moet je een jaaroverzicht meenemen van 2009, dan is die ook niet meer echt representatief. Er kan immers in een jaar tijd veel veranderen!

14. marilouise

marilouise Niet meer actief

Wij staan bijna 7 jaar ingeschreven en hebben nu gereageerd op een woning die iets groter is dan de onze de woning is de 30e op de "markt" gekomen en hierdoor vallen we nog in de oude regeling ik weet dat we redelijk lang ingeschreven staan dus hoop dat we nog net geluk hebben anders blijven we lekker zitten

Share This Page