Hoorde net dat de neerslag zo fijn is dat de radar het niet eens kon waarnemen. Konden ze dan ook niet tegen waarschuwen.
we rijden nu net voorbij assen. We rijden tussen de 50 a 60 km per uur op de snelweg. Het is echt spekglad, al meerdere ongelukken gezien. we moeten naar delfzijl waar het echt glad schijnt te zijn.
qua neerslag: er valt soms wat motregen. Maar het is erg mistig, wat natuurlijk ook vocht is....dus niet eht fijn met -2 buiten.
Dat maakt dus helaas niks uit. Het wegdek is bevroren, dus het regen wat op de grond valt bevriest gelijk of het nou donker is en 0 graden of overdag en 3 graden bij wijze van, gladheid is hetzelfde. Wel is de grond natuurlijk sneller ontdooit bij hogere temperaturen en dan is de ijzel ook sneller weg
Is het niet verstandiger te stoppen met rijden? Het is nogal een afstand die je nog moet doen en je krijgt ook met 50 km per uur een heftige botsing, als je glijdt, glij je en daar valt niet tegen te sturen of te remmen.
Bloem, zo bedoelde ik dat ook. Misschien niet zo handig omschreven. Uiteraard moet het boven nul zijn, op de grond!
@ consider, pak aub een hotelletje. de n33 naar appingedam was ook al afgesloten (weet niet of ie al weer open is)omdat daar een dodelijk ongeval is gebeurt. en ook damsterdiep is spekglad.
qua neerslag: er valt soms wat motregen. Maar het is erg mistig, wat natuurlijk ook vocht is....dus niet eht fijn met -2 buiten.
kijk je uit? tot veendam is het goed. maar richting appingendam is het slecht. hoorde net van mijn tante die was in het delfzicht (weet niet meer hoe dat ding nu heet)
Ik keek op 112groningen.nl maar ook hier 2 dorpen verderop een auto in de sloot. Volgens mij zitten wij aan de verkeerde kant. Gelukkig hoeven we er zelf niet meer uit.