Chaotische Huisvrouwen Club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Dale Cooper, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ok, dat is dus nog even spannend. Ik hoop dat het ook jouw beurt is Flowerr!

Ik heb vandaag voor het laatst getest, nu tijd om ervan te genieten. Hoewel, ik heb vandaag wel ineens bruine afscheiding, dus mijn bezorgdheid speelt weer helemaal op...

Bijgevoegde bestanden:

2. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Hele mooie laatste test Dale cooper!

Mijn temperatuur schommelt heel erg en ben daardoor heel chagrijnig opgestaan.... Pas om 12 uur! Daarna wel nog een sollicitatie de deur uitgedaan, paar dingen gestreken, de afwas van gisteren weggewerkt en gestofzuigd! Alles is weer netjes.

Had vanmorgen wel iets doms! Was me bril kwijt en laat het nou best lastig zijn om hem te zoeken zonder goed zicht! :p

3. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.203
    534
    113
    Flower, goed actief geweest hoor. En hopelijk geen slecht teken met je temp maar morgen weer een hoge! Je/jullie zijn al een tijd bezig...

Dale Cooper, mooie test hoor!! Gefeliciteerd!!

4. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Flowerr, druk bezig geweest hoor! En dat lijkt me heel lastig, bril zoeken zonder bril op:D Zie je erg slecht?

Ik heb vandaag twee wassen gedraaid, dat was het. Moest nog op pad vanmiddag. Morgen moet ik wel een beetje aan de bak, we gaan een weekendje weg en we moeten nog inpakken! Ik plaats morgen nog even een lijstje. Ik ben de afgelopen dagen meer bezig geweest met spammen hier dan klusjes, dus het wordt tijd dat ik de draad weer oppak:p

Fijne avond allemaal en tot morgen! En succes morgen Flowerr, met je nod!!!

5. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

De inpakwerkzaamheden zijn al een tijdje bezig, alleen ik ben niet vooruit te branden! Ik heb een was gedraaid en wat was opgehangen. Verder liggen een paar spullen klaar, maar niet veel. Dus! Tijd voor een lijstje!

- spullen van mijn vriend in de koffer doen (hij is wat vlotter dan ik)
    - m'n telefoon en ipad aan de lader hangen
    - kleren verzamelen
    - toiletspullen verzamelen
    - mijn spullen in de koffer doen
    - boodschapje doen voor lunch onderweg
    - o ja, kleren voor de kleine meneer inpakken
    - was ophangen

Zo lijkt het er een beetje op. Ik hoop dat ik nu een beetje opschiet! Gaan jullie nog aan de slag?

6. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Druk weekend iedereen? Ik kom heeeeerlijk bij😊 geen lijstjes en klusjes voor mij dit weekend! Hoe gaat het met jullie? Groetjes uit het paradijs😁

7. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Hey! Even een berichtje vanaf vakantie adres. Ben ook heerlijk aan het genieten. Elke dag wat kleine schoonmaak klusjes. Vooral de vaat. Verder lekker luieren!

Dale, geen bruin meer gehad hoop ik?

Hoe gaat het met iedereen?

8. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik meld me ook aan bij de club..:D ons huis is de afgelopen weken van tot tot teen opgeruimd EN schoongemaakt en dat alles heb ik te danken aan mn schoonmoeder, die me met alles geholpen heeft. ze vond dat we t nu maar moesten doen voordat mijn buik in de weg zou zitten:D ik zag door de bomen t bos niet meer en godzijdank heb ik een gouden schoonmoeder. nu weer een kwestie van bijhouden, hopelijk gaat me dat lukken:D

ik heb altijd als huishoudelijke hulp in de thuiszorg gewerkt en t punt was, als je dan thuiskomt totaal geen zin hebt om dan ook nog me eigen huishouden te doen. tis niet dat ik een enorme slobbervos ben ik hield t wel bij (voor t oog) mar echt de grote schoonmaak bleef er steeds bij

9. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.203
    534
    113
    Goedemorgen allemaal!

Dale Cooper, geen test meer gedaan?? en inderdaad geen bruin meer gehad?? Doe je helemaal niks deze dagen?

Eva, lekker aan het genieten van je vakantie? lekker hoor even bijkomen!

Flowerr, hoe is het bij jou? goed nieuws of toch ongesteld geworden?

Biancatje, welkom! Wat heerlijk dat je schoonmoeder je geholpen heeft! Nu inderdaad bij houden, daar gaat het bij mij vaak mis haha..

Hier vandaag lekker een dagje thuis, schoonmoeder komt vanmiddag hier. Wil nog wel strijken vandaag en wassen.
    Morgen nog een dagje school, zijn maar 2 uurtjes en daarna als afsluiting lunchen met de klas en dan volgende week alleen nog examens van Engels, verpleegtechnisch handeling praktijk en theorie en lab theorie en praktijk. Echt heerlijk dat het klaar is!

10. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Goedemorgen dames,
    Afgelopen dagen even afstand genomen van het forum, had er geen zin in. En dat geldt ook voor het huishouden!

Eva: Geniet nog even van je vakantie!

Bianca: Welkom! Nu lekker alles bijhouden in huis en dan blijft je huis netjes :)

M2b: Helaas ben ik ongesteld geworden :( aankomende vrijdag eerste echo voor het volgen van de eisprong, wie weet helpt het!
    Wat fijn dat morgen je laatste schooldag is, zal een hele opluchting zijn! En dan snel dat diploma in ontvangst nemen.

Ik lig op dit moment nog in bed maar ga zo douchen en dan even stofzuigen en de afwas doen. Daarna even oppad, rondje rommelmarkt en boodschapje doen. Helaas is me vriend te werk dus moet ik maar alleen.

11. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames! Ik ben er weer:D Gaan nog meer meiden poetsen vandaag? Het is een beetje stilletjes hier... Maar het is niet voor niets de Chaotische Huisvrouwen Club, af en toe geven we het gewoon maar op:p Maar ik wil jullie uitnodigen om toch maar weer de draad op te pakken! Ik ga het in ieder geval weer proberen vandaag.

Na het weekendje weg was ik druk en gaar, dus is er niks meer van gekomen. Ik moet dus de gewone klusjes nog doen! Dit wil ik doen:

- wc's poetsen
    - stoffen
    - stofzuigen
    - was draaien

Verder, welkom Bianca! Ik hoop dat je wat aan dit clubje zal hebben!

Flower, ik zeg het hier ook nog maar eens, wat balen zeg. Wel fijn dat je je eitje gaat volgen. Ga je nog vragen of jullie toch niet nu al kunnen beginnen met onderzoeken?

Eva, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Lekker he, even helemaal niks:) Ik mis je wel hoor! Hihi!

M2B, ik heb niet alleen maar op m'n luie reet gezeten hoor;) We waren met een grote groep en we hebben samen voor het eten en het huis gezorgd, maar zo met elkaar is toch anders dan alleen thuis! Gaat een stuk makkelijker vind ik. Al had ik er niet altijd zin in met mijn duffe hoofd...

En verder vrijdag weer bruin verlies gehad. Ik had toen toch wel zoiets van, nu is het over. Geen idee waarom, voelde gewoon zo. Was ook bij aankomst in het huis lekker aan het mopperen tegen iedereen:p Maar het hield weer snel op en sindsdien niks meer. Het hoort denk ik gewoon bij mijn zwangerschap, dus vanaf nu ga ik me pas druk maken wanneer het veel en rood is!

Zo, ik zet een timer en dan worstel ik me door de klusjes heen! Kan niet wachten tot de nesteldrang zich aandient:p

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Welkom bianca! Hopelijk lukt het bijhouden (ben er zelf ook heel slecht in ;) ) heerlijk hoor zo'n schoonmoeder..

Wat balen flower! Snap heel goed dat je even geen zin hebt aan een forum, en huishouden. Hopelijk help het volgen van de eisprong. eindelijk wat 'actie' ... ik duim voor je

Geniet van je vakantie eva!

Ik ga voor een verlaatte(schrijf ik het zo goed ?!?!) opruim/schoonmaak2 uurtjes... Vanochtend weinig zin en erg moe. Blijkt dus een vitamine d en ijzer tekort, in combinatie met geen zin, maar goed, ga straks mezelf toch even schoppen wat dingen te doen. iig.

-afwas
    -luiers/was vouwen
    -was starten
    -stofzuigen beneden en eerste etage
    -beetje tafel opruimen
    -1 kuub aan duplo opruimen ;)

en als ik echt nog veel zin heb, beneden dweilen.

Weet je wat mij trouwens redelijk motiveert het programma OCC(obsessive compulsive cleaners) van de tlc. Kan je op youtube zien, en krijg dan altijd lichte zin om wat te doen in huis. Net alweer een show gezien, en sjee... wat is mijn huis dan schoon en opgeruimd, in vergelijking met de verzamelaars. maar kan nog beter, dus:
    chopchop!!

13. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.203
    534
    113
    Hoi meiden, is het jullie gelukt gisteren met wat jullie doen wilden?

Ik heb gisteren gewerkt dus niks gedaan, nou ja, vaatwasser leeg en tafel afgeruimd na het eten dat dan weer wel haha..

Vanmorgen de weekboodschappen gedaan en gelijk opgeruimd, zometeen ga ik nog even de beneden boel opruimen en stoffen en wil ook nog de buggy op marktplaats zetten en wat puzzels van mijn schoonmoeder.

Vanmiddag moet ik weer naar het werk toe voor vergadering, morgen weer werken, zaterdagmiddag feestje van ons nichtje die 3 jaar wordt en zondag high tea met vriendinnen dan is het zo weer maandag en tijd om te leren ;)

Dale Cooper hoe gaat het met je zwangerschap? wel vertrouwen erin ondanks het bruinverlies? en heb je nog een keer getest of helemaal niet meer na vorige week?

Succes meiden!

14. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Goedemiddag dames!
    Gisteren niet met jullie mee gepoetst maar vandaag alles ingehaald! Net woon en slaapkamer gezogen, afwas weggewerkt, 2de wasje is al bijna klaar, kookplaat en de wc gepoetst. Is ook altijd leuk als je ouders ff langs komen want dan moet je ook altijd ff poetsen :p

15. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Hoi allemaal,

Mag ik met jullie meekletsen?
    Ik heb ook vaak wel eens een schop onder m'n kont nodig om wat te gaan doen ipv die iPad weer eens te bekijken, maar sinds ik weer zwanger ben en een peuter heb rondlopen is de motivatie ver te zoeken...
    Ik probeer routine erin te houden en heb voor mezelf per dag een paar dingetjes die per se op die dag moeten gebeuren (dwangneurose iets? Haha)

Bijvoorbeeld:
    Maandag
    Na/tijdens het douchen de antikalk mee voor de douche, als ik eronder sta kan ik net zo goed wat doen. Bad gelijk meenemen en de wastafel even een veeg geven.
    Boodschapjes doen en als ukkepukmonstertje op bed ligt een plumeau tevoorschijn halen en wachten totdat ie tot leven komt net als die bezempjes bij Mickey in Fantasia. Als dat niet gebeurt stof ik zelf maar wat af in de woonkamer en eetkamer en waar ik op dat moment langs kom.
    Stofzuiger erdoor en dan kan het er wel weer mee door. Ohja! Strijken! Alle was wegstrijken en vouwen en wegleggen!

Dinsdag:
    Wc boven en beneden
    Poging tot stofzuigen tussen de duplo blokjes en toet toet auto's, de kat kijkt me geërgerd aan als ik precies daar wil stofzuigen waar hij ligt. Onze slaapkamer stofzuigen. Lukt vaker niet dan wel... Maar vind dat niet zo'n punt, deur is toch eigenlijk altijd dicht. Valt mee dat ik dan niet elke keer een halve kat van het tapijtje haal.

Woensdag:
    Witte was, donkere was en gekleurde was wassen, drogen ophangen en opvouwen. De strijk laat ik lekker liggen tot maandag.
    Uiteraard de stofzuiger weer door de woonkamer eetkamer, keuken en hal/entree.
    Even een snel doekje over de wc's en een drupje bleek.

Donderdag:
    Naar de peuterochtend op de spelotheek, kan ze even lekker plunderen zonder dat ik alles op moet ruimen zoals thuis hèhè.
    Dan door boodschapjes doen.
    Tijdens uk d'r slaapje weer een rondje stofzuiger... Volgens mij ben ik met m'n stofzuiger getrouwd ipv manlief 😉
    Gelijk ook even een de droger uitzuigen ipv plukken uit de filter halen.
    Neem gelijk wel even de trappen mee met zuigen.

Vrijdag:
    Brood halen (kind eierkoek) en verse vleeswaren (kind plak worst)
    Alle plantjes water geven en sommige mogen in bad.
    Uiteraard mag de stofzuiger weer even van stal.
    Poging tot een grotere klus (keukenkastjes en dergelijke) of een slaapkamer uitsoppen.

Zaterdag:
    Witte was, donkere was, gekleurde was, alle beddengoed en alle textiel wat los of vast zit wat ik kan vinden gaat de machine in.
    Bedden verschonen weer even kijken of de wc's er mee door kunnen.
    Je voelt m al aankomen: stofzuigen! Hiep hoi!

Zondag:
    Ik voer geen klap uit!

Ramen zemen heb ik een geweldige Kärcher window vac voor. Doe ik als ik zin heb, 1x per week waar ik peuterhandjes op zie.
    Dweilen doe ik 1 of 2 keer per week als ik zin heb, heb een geweldige Kärcher stoomreiniger ervoor. Werkt ook fantastisch als de badkamer een grotere beurt nodig heeft ipv die veeg van maandag.
    1x per 2 weken haal ik de zittingen van de toiletten eraf en gooi ze in de vaatwasser samen met de toiletborstels, werkt ook heel goed voor vieze stopcontacten. De plastic plaatjes die erop zitten he, niet het stroomgedeelte.

Nu het weer lekkerder weer wordt moet helaas ook de keuken beneden het weer ontgelden en de tuin. (voordeel is dat de keuken boven dan minder gebruikt wordt!)
    Niet dat ik de keuken beneden nooit schoonmaak, want dat is m'n bak-keuken, daar maak ik taarten enzo.

En nu er weer een zonnetje schijnt zie ik extra handjes op m'n ruiten dus ik ga die er nu even afhalen!
    (En daarna lekker met een bakkie op het balkon in de zon zitten 😁!)

Hebben jullie nog tips voor me om alles wat leuker te maken? Dank!

16. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    O schandalig dames... Ik voel me zo'n aansteller, maar ik ben gewoon zo moeoeoeoe!!! Ik heb echt grote poets moeite!! Help!! Het is ook gewoon even druk geweest, maar ik wil zo graag de boel weer oppakken! We waren zo lekker bezig! Dus M2B, nee, niet gelukt de klusjes gisteren:) Wat betreft de zwangerschap, die kleine doet hard z'n best! Ik merk dat ik er wel vertrouwen in heb! Maar we zullen zien:)

Flower, goed bezig! Poets de ellende lekker van je af:D En werkt goed hè, bezoek:p

Jacqui, welkom! Dat is al een aardig mooie klusjeslijst! Wat goed! Met je hele 'keuken boven, keuken beneden' verhaal, zie ik een heus paleis voor me als ik aan je huis denk:D En een tip om het wat leuker te maken, luister een boek tijdens het poetsen! Is het fijnste met oortjes in denk ik, maar weer niet zo handig als je op je kleine moet letten...

En even uit nieuwsgierigheid, hoe ben je op je toiletroutine gekomen? Ik vroeg me laatst nog af hoe het nou moet met die vieze borstels, maar ik ben bang dat als ik ze in de vaatwasser zet, dat ik er daarna niks anders meer in durf te doen:D Mijn vriend heeft ooit eens een slak met een schaaltje gevangen en daarna heb ik voor de zekerheid een jaar dat soort bakjes niet meer gebruikt, hahaha!

17. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Whahah! Geweldig! Ik heb de toiletroutine van m'n moeder. Zij stopt ook alles wat los en vast zit in de vaatwasser. Ook de roosters van de afzuigkap gaan erin enzo.
    Ik zet m wel met dat soort inhoud op intensief reinigen. Dat is bij mij rond de 70 graden. Dan moet het toch redelijk schoon zijn. Eventueel een machine reiniger erna. Doe ik sowieso wel 3x per jaar.
    Schoon is schoon hoor.

18. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.203
    534
    113
    Jacqie, waar ben jij de chaotische huisvrouw?? volgens mij is alles spik en span als ik jou lijst zo zie haha..

Dale Cooper, dat komt wel weer he dat poetsen...

Flower goed gedaan hoor!!

19. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Dit zijn maar kleine dingetjes die ik opnoem hoor. Ik ben niet hele dagen aan het poetsen. Ik probeer alles bij te houden zodat je er nooit ineens heel lang bezig mee hoeft te zijn.
    Maar met een overactieve peuter, 3 Maine coons (langharige monsters haha) en een edelpapegaai is het wel dagelijkse chaos hoor!!
    En dan straks nog een baby erbij ook... Poepoe...

20. JacQie1985

JacQie1985 Actief lid

20 aug 2012
    429
    0
    0
    Ohja. 2 peuters. Manlief laat ook nogal eens wat liggen wat ik op kan ruimen doen dan. Maar tegenwoordig ben ik daar makkelijker in geworden, bv met was: als het niet in de wasmand ligt, was ik het niet. Dus als ie z'n favoriete shirt mist dat het niet is gewassen heeft ie pech 😉
    Zelfs m'n dochter doet d'r was in de wasmand. Of heel schattig: zijn d'r witte sokken vies, gaat ze naar de wasmachine en doet ze ze erin.
    "Inne wasse chine daan!!!" Zegt ze dan trots.

Goed opgevoed he!! Gaat m helaas niet meer worden met manlief 😁

Deel Deze Pagina