Flowerr, hoe meer zielen hoe meer vreugd! De 10u tic is ook herkenbaar haha Ik krijg wel zin om op te gaan ruimen nu! Maar laat de boel de boel. Morgen weer een dag. Eerst nog even mijn planning maken voor morgen en dan snel de douche schrobben Trusten!
Ik doe mee dale cooper! Ik werk nu ook heel weinig, werk op inval basis maar er is weinig dus heeeel veel tijd om wat te doen!
Goedemorgen dames! Ik werd vanmorgen wakker met een gevoel van, er is iets leuks, maar wat.... En toen wist ik het weer, we gaan de chaos aanpakken! Jeej De kleine meneer zit nu op school, dus ik heb een paar uurtjes om ongestoord aan het perfecte anti chaos plan te werken! In de tussentijd probeer ik zoveel mogelijk poetswerk te doen. Na schooltijd komt daar vrees ik weinig van terecht... Ik laat jullie mijn plan straks zien!
Ik ben al weer even bezig! Kleine meid ligt te ronken, grote man zit met ipad op schoot schoolziek te zijn (mama vond het vandaag wel best) en ik heb al even snel de zandbak in de woonkamer opgezogen... Nouja, er is geen zand meer zichtbaar maar grondig is anders... De luierwas hangt en de vaatwasser moet nog, dat ga ik nu doen! Vandaag ben ik gemotiveerd! Welk ding gaan we aanpakken Dale?
Hoe laat is het? Half elf? Zit ik echt alweer vanaf kwart voor 9 achter mijn laptop en telefoon aan tafel met de benen op de stoel tegenover me? *kijkt ff rond*. Fuck it, ik blijf nog ff zitten
Goedemorgen, Ik ben vanmorgen al naar het ziekenhuis geweest en niet het nieuws gekregen wat ik wilde horen. Nu ben ik dus stront chagrijnig en lig lekker te chagrijnen op de bank. Het huishouden kan van mij de pot op vandaag!
Oh bah flowerr, niet fijn om rotnieuws te krijgen als je ergens anders op hoopt. Ik geef je groot gelijk hoor!
Hoi Zinaa! Ja, dat is precies hoe het gaat he! Maar ik ben er klaar mee, jij ook? @Eva, wat goed! Ik gebruik op dit moment het maken van een plannetje als reden dat ik nu toch echt niet de wc's kan poetsen... Ik heb wel al een was opgehangen! Ik vind trouwens dat jouw schema erg uitgebreid is! Dat zou bij mij vallen onder de categorie 'ik vraag teveel van mezelf' Daar probeer ik nu al een tijdje vanaf te komen. Is dat schema voor jou wel te doen? Ik hou het bescheiden. Ik probeer nu al een tijdje het volgende erin te krijgen, met half succes. Of een kwart: Op maandag en vrijdag: - stofzuigen - stoffen - de wc's poetsen - de badkamer poetsen Elke dag: - was draaien - was ophangen - was opruimen In het weekend doe ik dan niks. Het is niet veel, maar zelfs dit is al te veel voor me! Niet best. Dus ik zou blij zijn als ik deze kleine routine er eindelijk in zou kunnen krijgen! En voor nu vind ik het zo schoon zat Zullen we een dag en tijd afspreken om het samen poetsen uit te testen? Al is het maar een uurtje of twee! We kunnen dan allemaal een lijstje posten en dan moedigen we elkaar intussen aan.
Niet leuk Flowerr! Je hebt groot gelijk! Heb je nog wel een kans deze ronde? Ik zit in dezelfde nod groep als jij en ik zag dat je in de mmm zit. Frustrerend lijkt me. Doe lekker waar je zin in hebt en laat de boel de boel!
O en Eva, ik werk in de schoonmaak en als ik iets ervan geleerd heb, dan is het wel dat het allemaal niet zo grondig hoeft, als het maar regelmatig gebeurt! Dus, je hebt fantastisch gezogen
Goed, ik heb nog maar ruim een halfuur voor ik die kleine aap uit school moet halen en ik heb nog een hoop te doen! Dus Eva, ik sluit me even bij jou aan en ik probeer voor die tijd zoveel mogelijk te doen! Als meneer vriendjes meeneemt, zullen ze beneden spelen, dus daar wil ik beginnen. Dit ga ik nu doen, gewoon hop, achter elkaar! - wc poetsen - stoffen - stofzuigen - was draaien Ik wil meer dingen doen vandaag, maar die kan ik ook doen met publiek erbij Inmiddels is ruim een halfuur een klein halfuur geworden, dus snel aan de slag!
Het zijn bij mij de kleine dingetjes die er in moeten gaan slijten, ipv dat ik de godganse dag met ipad op schoot zit... De grote schoonmaak komt wel stukje bij beetje wanneer ik een opwelling krijg of wanneer ik in de avond mijn handen vrij heb (lees: wanneer vriend thuis is). Zo doe ik nu bijvoorbeeld in de ochtend het aanrecht schoonmaken wanneer ik de vaatwasser uitpak, en in de avond na het koken het fornuis wanneer ik de vaatwasser inpak... De beste tijd voor mij is tussen 10-12 wanneer mijn dochter slaapt. Tenminste, als ze zo lang slaapt! Vandaag slaapt ze vanaf half tien, dus ben toen begonnen met kleine dingen doen. Ondertussen de was opgevouwen en nog een wasje gedraaid en opgehangen. Toilet heeft een (wegwerp) doekje erover gehad en er zit bleek in de pot. Het feit alleen al dat ik een was opgevouwen heb ipv in de mand gegooid om boven op te vouwen doet me goed! Werkt wel motiverend dit!!
Top joh! Lekker bezig En fijn dat je het in grote lijnen wel voor elkaar hebt! Maak anders een lijstje van de dingen die er maar niet in willen, dan kan je die aanpakken wanneer we afspreken. Zullen we het maandag tussen 10 en 12 doen? Komt voor mij ook het beste uit, die tijd De plee heb ik net ook getrakteerd op een wegwerpdoekje en poetsmiddel! Ik ga nu gauw stoffen.
Hahaha uit het zicht he je moet bij mij niet onder de bank kijken hoor! Kan dat loodzware ding niet optillen en de stofzuiger komt er niet onder...
Stoffen haha, dat komt er bij mij echt niet in! Maar maandag is hectisch... Dan moet ik in de ochtenduren mijn werk voorbereiden voor de avond. Dinsdag besteed ik aan studeren in de ochtend. Woensdag of donderdag! Vrijdagochtend is vriendinnentijd hier. Ow damn ik heb wel degelijk een routine! Qua leven dan, schoonmaak nog niet hahaha.... Op mn drukke dagen poets ik niet maar houd ik de was wel bij. Zou eigenlijk dingen als bedden opmaken en slaapkamers opruimen er nog in willen qua dagroutine.
Haha, nou, dan heb je in ieder geval een routine om je poetsritme aan op te hangen Zullen we dan woensdag van 10.00 tot 12.00 afspreken? Ik werk wel tot 10.00, maar dan moedig ik je eerst onderweg aan en dan spring ik erbij is ook misschien wel goed, meteen uit m'n werk beginnen! Dan doe jij de bedden en de slaapkamers en ik werk dan dus mijn lijstje van eerder af. Idee? Nu snel naar school rennen!
Goed plan! (Checkt de kalender) ja het lukt. Staat nog niks op die dag. Ik zal eens aan mijn dagritmeplanning gaan werken en daar mijn schoonmaakklusjes in verwerken houd van regelmaat!
Ik hou ook van regelmaat, regelmaat houdt alleen niet van mij *zucht* Maar het is een date! Ik zet 'm in mijn agenda! Net trouwens alleen de wc en het stoffen kunnen doen, het was ook een beetje overijverig voor dat halfuurtje. Kleine man is nu hier, zonder vriendjes. Ik kan dus soort van ongestoord doorgaan met goed bezig zijn! Met een beetje mazzel wil hij zelfs wel stofzuigen Wou hij laatst ook graag doen en dat doet hij verrassend goed voor zo'n ukkie! Eerst maar even lunchen en dan ga ik weer aan de slag!