Lekker knus in een klein kamertje, gezellig! Hier gaan werken een muurtje bouwen maar onze slaapkamer is L vormig en 21 vierkante meter dus genoeg ruimte. Met mij gaat het sinds 2 weken een stuk beter. Ik ben echt beroerd geweest en deed niets anders dan slapen,braken en misselijk zijn. Had me zwanger zijn heel anders voorgesteld Verder doet de kleine het goed, 2 weken geleden een pretecho laten maken en weer krijgen een dame! Ik ben helemaal in de wolken want ik had een sterke voorkeur die uitgekomen is. Ook moet ik me inhouden met shoppen want anders word ze nu al een verwend nest Met jou zwangerschap verder ook alles goed, op je bekken na?
O meid, vreselijk! Ja, zo geniet je niet echt de eerste maanden! Fijn dat het nu beter gaat. Die roze wolk is een sprookje hoor Fijne grote kamer hebben jullie! En een meisje! Wat heerlijk! Ik had je handtekening nog helemaal niet bestudeerd! Precies wat je wou dus Wij krijgen ook een meisje. Ik had het allebei super gevonden, maar ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik het stiekem veel leuker vind om te shoppen voor een meid en dat het een stuk makkelijker is met de naam kiezen Ik had tot 9 weken die misselijkheid en vermoeidheid. Daarna was het weer even wennen aan de extra energie en vanaf 12 weken begon al licht de rugpijn. Dat was wat minder. Het was een tijd echt van werkdag naar werkdag leven en weinig genieten van de zwangerschap. Pas sinds mijn vakantie, met 18 weken, kan ik me eindelijk op de kleine focussen! En het is heerlijk Dus mocht je je zorgen maken om alle voorpret die je hebt gemist, ben je zo weer vergeten! O en het belangrijkste natuurlijk, met onze meid gaat het helemaal goed! Ze is heel erg druk, ik voel haar al bijna twee maanden een feestje bouwen in mijn buik Wanneer heb je de 20 weken echo? Vond ik zelf echt een mijlpaal
Ik zou me hier ook graag aan melden.... Ik ben denk ik te lui om de boel op orde te houden..... Het is hier niet vies ofzo maar er is geen structuur te vinden en ik zou het zo graag zo op orde willen hebben dat het ook simpeler is om het bij te houden en de berg waar ik tegen op zie niet alleen maar groter word waardoor ik nog minder ga doen...... Ik heb nu nog twee weken vakantie waarin ik het kleine kamertje wil opruimen, de was op orde wil krijgen(alles is schoon maar moet gevouwen en in de kasten) en onze dochter en hond voldoende aandacht wil geven. Naast de normale huishoudelijke dingen natuurlijk..... Ook ben ik vast besloten spullen te weren waar andere mensen mee aan komen zetten. Mijn zus komt vaak met kleding voor onze dochter aan waar ze over twee jaar pas in past, super lief en heel fijn maar de zakken kleding stapelen zich hier op! Gevolg..... Geen overzicht en dus een bende..... Morgen zit de vakantie er voor mijn man op, als hij thuis is kakt het opruimen in, het is veel gezelliger tijd te besteden aan elkaar maar ook hij heeft "last" van de zooi......(hij draagt er ook aan bij hoor....) Ik wil de komende twee weken dus opruimen en schoonmaken zodat ik na de vakantie als ik weer 5 ochtenden aan het werk ga de boel makkelijker bij kan houden..... Mooi streven of niet reëel? Iemand de gouden tip om het aan te pakken?????
Welkom huggybird! Heel herkenbaar... De gouden tip moeten we denk ik samen nog gaan uitvinden, maar ooit..... moet ons dat lukken! Nu even een kort berichtje, want ik heb een lui avondje, maar ik probeer nu de boel ook weer een beetje op te pakken! Ik zal morgen even met je proberen mee te denken
Hoi Dale Cooper, Toen ik net mijn dochter haar tanden aan het poetsen was heb ik haar verteld dat we papa gaan verrassen morgen door het kleine kamertje op te ruimen. Ze vond het een geweldig idee en het is voor mij een stok achter de deur Ik wil eigenlijk dat er een grote kast in die kamer komt waarin we in de zomer de winterjassen enzo, in kwijt kunnen en in de winter de zomer spullen maar het ledikantje van onze dochter staat er nog..... Fijn dat je mee wilt denken maar morgen ochtend ben ik druk Heb met mijn dochter afgesproken dat we s'morgens klusjes gaan doen en s'middags leuke dingen. Nu maar hopen dat ik mezelf aan de gang kan houden..... En geniet lekker van je luie avondje!!!
Hier zo n georganiseerde vrouw waar jullie het over hebben ik wil jullie even laten weten dat jullie 'stijl ' naar mijn idee ook voordelen heeft. Ik heb het huishouden namelijk goed op orde (wel minder geworden sinds er een kind is) maar heb hierdoor voor mijn gevoel regelmatig minder geduld voor mijn zoontje.vooral het eerste jaar huilde mijn zoontje veel maar kon ik het huishouden niet loslaten om met hem te gaan zitten. Ik denk dat dit eraan bij heeft gedragen dat ik het moederschap als zwaar heb ervaren. Ook nu nog kan ik pas echt lekker tijd aan mijn zoontje besteden als het huishouden op orde is.daarvoor zit het me toch op de nek en ben ik soms onredelijk. Ik ben nu zwanger van de tweede en heb me echt voorgenomen om minder waarde te hechten aan het huishouden en echt met mijn baby te gaan zitten als het veel huilt..een hele uitdaging..
Haha Konijntje! Het gras is altijd groener bij de buren Kan me er wel wat bij voorstellen hoor, dat het ook niet alles is om altijd de boel op orde te moeten hebben. Eigenlijk hebben we in zekere zin hetzelfde probleem, we maken ons te druk om hoe netjes het huis is! Ook al doe ik te weinig in huis, dat neemt niet weg dat ik heel veel tijd verspil aan me er zorgen over maken. Maar als je hulp nodig hebt, klets gezellig mee! Als wij iets meer als jij kunnen worden, kan jij misschien iets meer als ons worden. Ik heb tips zat voor je Enne, dank je, soms is het even goed om te horen dat anderen juist wat chaotischer zouden willen zijn En huggybird, doe lekker je ding morgen! Wat soms wel kan helpen, is voor je begint even hier een lijstje te plaatsen van wat je precies wil doen! Heel veel succes in ieder geval! Gaat vast lukken samen met je dochter. Ik ga morgen stofzuigen! Hij staat al klaar Ik moet er echt weer even inkomen na de vakantie, maar het scheelt al heel erg dat ik het huis voor mezelf heb. Verder hoop ik ook te stoffen! Dan is het huis weer schoon genoeg. Ik heb de afgelopen dagen al wat poetsdingen gedaan. En wassen natuurlijk, maar dat begint zo langzaam aan wel een beetje een gewoonte te worden in de ochtend Hoewel, niet te vroeg juichen. Dit is pas sinds 2 weken een ding. Maar ik zal het toch wel echt moeten leren, straks met de baby kan ik het niet meer zomaar laten liggen! Oe, ik hoop op een goede poetsweek! Dan kan ik met een gerust hart verder met de babykamer en andere opruim en uitzoek en shop zaken.
Hahaha! Fijn En leuk, een maand later dan ik! Ik ben zo chaotisch, dat ik zelfs in de meest chaotische maand beval Enne, dat georganiseerde opruimen vind ik ook heerlijk hoor! Ik ben wat dat betreft dan wel weer soort van netjes. Nu is het een beetje rommelig doordat we van alles in huis aan het verschuiven zijn voor de baby en ik erger me kapot! Heb ook niet genoeg energie om snel weer alles helemaal uit te zoeken. Normaal moet alles een vaste plek hebben en ik wil niks in huis hebben dat we niet gebruiken. Bij mij is het huishouden bijhouden een probleem! Ik wou dat ik daar net zo netjes in ben als met opruimen! Hoeveel tijd per dag besteed jij aan poetsen?
Hoi konijntje, Wel herkenbaar hoor, mijn dochter is inmiddels 7, kan zich goed vermaken en krijgt met buitenspelen, vriendjes opzoeken ook meer vrijheid en gaat steeds meer zelf haar gang. Maar toen ze kleiner was liep ik de hele dag af te wegen, poetsen of aandacht aan mijn dochter schenken..... Mijn moeder had en heeft haar vaste dagen waarop de bijvoorbeeld de bedden wast, "moet" dweilen of stofzuigen, de wc poetst. Op zich lijkt mij dat ook fijn maar als ik merk dat ze niet met mij mee wil/ kan iets leuks doen, dan krijg ik het Spaans benauwd van het idee dat als je zo'n routine hebt je daar bijna niet meer van kan/ wilt afwijken omdat dan alles in de soep loopt...... Ik ben dus meer van het "los laten" maar dan wat te veel...... En ik vind het heel belangrijk tijd en aandacht aan mijn dochter te geven, ze zijn maar zo kort klein.... Dat is echt zo.... Floep en ze is 7 ,komt uit school, drinkt staande haar limonade en rent met haar koekje in haar hand de deur uit omdat ze gaat spelen met buur kindjes Waar is mijn kleine meisje gebleven die haar mama zo nodig had.... Ze zal zich later echt niet herinneren dat ons huis zo lekker schoon was als ik alles strak op orde had...... Nu in de vakantie probeer ik dus s'morgens hh werk te doen en s'middags iets leuks met mijn dochter en met de hond naar het bos. Dit is voor ons alle drie goed te doen.... Maar....... Over twee weken werk ik weer 5 ochtenden..... Gaat mijn dochter elke dag tot 14:00 naar school en wil ik ook elke dag met de hond (bruine labrador van 1 jaar) naar het bos..... Dan wil ik dus eigenlijk voor mijn dochter uit school is al het hh werk gedaan hebben.....en met de hond naar het bos geweest...... Want er moeten vriendjes kunnen komen spelen bijvoorbeeld. Als er kinderen komen spelen kan ik niet gaan dweilen natuurlijk.... Ik kan wel strijken en was vouwen maar de boodschappen moet binnen zijn...... Pfffff zo veel denkwerk elke keer..... Maar..... Wat we vooral niet moeten vergeten is ook nog te genieten van het leven Ik wil aan de gang! Maar mijn dochter slaapt nog en ik wil haar niet wakker maken want dat komt haar humeur niet ten goede...... Ben trouwens wel blij dat het bagger weer is, mooi weer is voor mij namelijk een reden om niet zo veel te doen......
Succes huggybird! Ik heb net mijn routine van vriend uitzwaaien, douchen, journaal kijken en one born every minute kijken achter de rug, dus ik ga ook weer aan de slag Ik kan absoluut niet achter elkaar mijn klusjes er doorheen jagen, dus hier zet ik steeds de timer op 10 minuten en lees ik een boek en zodra hij afgaat, doe ik een klusje. Zo werk ik eerst door de was heen en maak ik de keuken netjes en schoon. Echt klusjes van niks, maar daar ben ik met mijn tempo wel even zoet mee Als dat klaar is, ga ik voor het grotere werk: Stofzuigen! Wat daarna gebeurt, gebeurt. Ik probeer de afgelopen dagen een beetje een routine op te bouwen en nu lukt het aardig, maar volgende week begint school weer en moet ik maandag en dinsdag weer heen en weren. Even kijken hoe ik dat ga combineren! In theorie helemaal niet lastig, maar voor een chaotische huisvrouw....
Nou.... Ik moet nog beginnen hoor...... Dochter had het ontbijt op en toen was het droog, dus eerst maar met de hond naar het bos en naar de bakker. De hond heeft lekker gezwommen dus ze is tevreden en moe, dochter heeft zichzelf een filmpje opgezet dus even snel iets drinken en dan nu echt aan de slag! Geeft zichzelf een schop onder haar kont!
Haha! Nou, ik heb toch maar eerst een dutje gedaan Beetje te kort geslapen vannacht. We hadden allebei dus een valse start. Wel fijn voor je hondje, hoef je je daar in ieder geval niet schuldig over te voelen Goed, ik ga wassen!
Whaa slapen en boek lezen overdag?ik kan echt nog veel van jullie leren..Toen ik de eerste weken van zwangerschap niet fit was, mocht ik niet eens naar bed..toch drie keer gedaan hier is de vakantie voorbij, dus moet weer gewoon woensdag, donderdag en vrijdag werken. Werken jullie ook?
De hond is inmiddels weer droog en moet er zo weer uit.... Mijn dochter heeft lekker een filmpje gekeken en zichzelf en mij voorzien van een snoepje en limonade tijdens het opruimen, moppie dus! Nu even lunchen want ik heb reuze trek! Ben goed opgeschoten gelukkig, ik ga toch de vaste kast ook maar uitmesten heb ik besloten, het is toch bagger weer en dan is het kamertje ook echt helemaal opgeruimd. Heb je toevallig nog interesse in een ledikantje? goede kwaliteit en onbeschadigd, door 1 lief kindje beslapen. of iemand anders hier?
oh dat deed ik tijdens de zwangerschap ook hoor! heerlijk! ik had bekkenklachten dus kon/mocht ook niet zo veel. en ik moet bekennen dat ik nu ook wel eens zit te lummelen daarom is mijn huishouden een janboel..... ik weet wel waar het hem in zit.... Ik werk 5 ochtenden tot 12:00 als onderwijsassistente. voor de schoolvakantie werkte ik een paar maanden tot 14:00, dat was wel iets te veel want met hond en kind was er helemaal geen tijd meer over voor hh werk..... (tuurlijk is er altijd wel tijd te maken maar ook met meer werk uren moet je genieten van het leven....)