Chaotische Huisvrouwen Club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Dale Cooper, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Haha, konijntje, het is oneerlijk verdeeld in de wereld;) Ik weet niet precies waar het bij mij mis is gegaan, maar ik raak in een soort faalangst paniek als ik alleen al denk aan gewoon even hop een paar uurtjes poetsen en klaar. Ik heb van alles geprobeerd om er vanaf te komen de afgelopen 12 jaar en de enige manier om toch een beetje bezig te blijven door de dag heen, is steeds na een klusje een paar minuten te ontspannen. Klinkt heel luxe en is het ook, maar ik baal er zelf wel erg van! Het is erg tijdrovend:p Nu is het wel iets erger dan normaal. Ik ben moe door het drukke meisje in mijn buik en normaal gebruik ik ritalin en dat helpt wel heel erg met mijn chaos hoofd! Nu moet het voorlopig even zonder! (ik hoopte trouwens dat ik er misschien wel voorgoed mee kan stoppen, maar als ik het nu al zwaar heb, zonder de zorg voor mijn meisje....)

Ik voel me altijd heel erg schuldig dat ik niet zoveel doe als ik zou kunnen doen. Komt mijn vriend thuis van een lange dag werken, heb ik inderdaad gewoon de tijd genomen om een boek te lezen of een serie te kijken. En nog is het huis stoffig:)

Maar misschien kan wat ik doe ook voor jou werken! Al is het maar één kwartiertje per dag (om mee te beginnen;)) Zet een timer of een wekker en dan MOET je verplicht een kwartier iets echt voor jezelf doen. Of het nou haken, lezen, koekjes bakken of klootschieten is, maakt niet uit. En hetzelfde zou je ook kunnen doen met je kindjes! Plan een vaste tijd voor ze in. Misschien kom je zo een beetje los:)

O en werk, ik werk wel, maar niet veel. Vreemd genoeg ben ik schoonmaakster:D Daar heb ik dan weer helemaal geen probleem mee! Ik sjees zo door de tent! Voor een ander is het makkelijker. Ik doe dat drie ochtendjes in de week, 12 uur bij elkaar. Nu even niet trouwens, ik heb ook bekkenklachten en het werk is nu te zwaar.

Werk je hele dagen?

2. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Huggybird, lekker bezig! En wat zorgt je dochter goed voor je:) En jij voor je hond:D

Wordt zeker weer wennen, aan het werk. Wel fijn dat je een paar uurtjes minder gaat werken. Hoeveel puf heb je daarna nog? En hoe schoon vind je dat je huis moet zijn? Misschien is het een idee als je direct na je werk (of na het uitlaten van je hond) één grote klus op een dag doet. Stofzuigen, stoffen of de badkamer poetsen, zoiets. En dat dan steeds rouleren. Dan is het huis in ieder geval altijd nog pas gepoetst! (en als het een dagje echt niet uitkomt, pak je de draad de volgende dag gewoon weer op)

Ik ben klaar met mijn gewone poetsklusjes voor vandaag! Ben heel trots op mezelf:D En ik heb nog even geluncht en nog een stuk gelezen;) Veel te spannend boek. Nu zit ik op onze slaapkamer (en die van de baby), want ik heb een missie. Ik ga mijn kledingkast opruimen! Die is normaal heel netjes, maar echt, de laatste maanden heb ik gewoon alles er maar in gekwakt! Daar komt nu een einde aan!

O en wat voor een ledikantje? Heb je een foto? En wat wil je ervoor hebben? En in welke provincie woon je?:D We hebben een wieg staan, maar nog geen ledikantje. Misschien dat mijn schoonzusje er nog één voor ons heeft, maar die heeft ze uitgeleend.

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Dale cooper, ik woon vlak bij Arnhem in Gelderland.
    Als dat te doen is voor je wil ik je wel een foto sturen hoor.
    We hebben trouwens ook nog een witte box op wielen!

Ik ben klaar met de vaste kast! yeah!:D
    onder in die kast staat een mooie doos met de baby spulletjes van onze dochter, het pakje dat ze aan had toen ze van het ziekenhuis naar huis kwam, haar eerste pyjamaatje en haar eerste schoentjes,een speentje, de dagboekjes van het kinderdag verblijf van 4 jaar lang en leuke foto's .... zoooooo schattig en klein allemaal!
    heb even een half uurtje de tijd genomen om samen met mijn dochter in de doos te snuffelen:) ze wist niet dat deze doos met spulletjes er was en zat er helemaal bij te glunderen:) ze wil alles aan oma laten zien als ze terug zijn van vakantie:D

nu nog zien dat ik alle zakken met rommel kwijt raak.....
    mijn man gaat zaterdag naar de stort dus dat is al mooi!

4. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    met een beetje geluk staat er nu een foto hahah

Bijgevoegde bestanden:

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    de box staat uit elkaar achter het schot, daar heb ik geen foto van.
    heb ook nog een winter zak voor de maxicosi in de aanbieding.

6. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Jeej! Nou, dat is dat echt nog een kwestie van zooi lozen. Goed gedaan! Ik schiet ook op met de kledingkast (met weer veel pauzes tussendoor. Als ik het in één keer achter elkaar zou doen, zou ik denk ik in 10 minuten klaar zijn. Zucht...)

Wat leuk zo'n doos! Ik ben ook van plan om die spulletjes te bewaren. Ik heb er al een mooie doos voor. Ik heb zelfs mijn laatste pil strip bewaard, haha! En leuk inderdaad om met je dochter te bekijken, goede leeftijd nu. Mijn vriend heeft een zoon van 7 en hij heeft net een klein broertje gekregen. Met z'n moeder heeft hij nu ook al zijn babyspullen en boekjes doorgesnuffeld, vond hij geweldig!

We wonen in dezelfde provincie, maar het is wel een uurtje rijden. Ben wel erg benieuwd! Als het wat is, wil ik het ritje wel overwegen;)

Heb je nog meer poets of puinruim plannen? Ik ben nu bezig met de babykamer afmaken. Gaat al de goede kant op. Zodra die klaar is en de baby uitzet is binnen, ga ik het grote administratiemonster temmen. Ooit was dat heel netjes en hield ik alles bij in excel bestanden en toen ging ik samenwonen. Hehehe:p

7. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Bah, hele bericht weg:p Maar mooi bedje! Past goed bij het 'kamertje', maar we willen voor een bedje gaan met spijlen rondom. Het bedje komt in een smal hoekje te staan, dus ik wil dat het bedje zo open mogelijk is. Kan je er helaas niet vanaf helpen;) Box hebben we al! En die winterzak, past die ook op een römer stoeltje?

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    de winter zak voor maxicosi

Bijgevoegde bestanden:

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    de kleur is op de foto iets donkerder.

Bijgevoegde bestanden:

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    aaaah jammer van het bedje.....:)
    geen idee of de winterzak ook in een romer past.... zit daar een drie punten gordel in? dan denk ik dat het wel past....

11. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Goede vraag... Ik dacht 5 punten gordel, maar dat weet ik niet zeker. Hij staat in een opslag, moet ik even checken.

12. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    weet je het zeker van het bedje??? je mag hem voor 25 euro ophalen:D
    en dan krijg je de winter zak er voor 10 euro bij.
    een dicht bedje is knus en voelt veilig voor een babytje;)
    (en je bent niet alle nachten onder het bedje aan het kruipen op zoel naar speentjes en knuffeltjes....):D

13. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    In de zak zitten in ieder geval 3 gaten, twee voor over de schoudertjes en 1 voor tussen de beentjes.

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    oke, ik ga even kijken of ik me er nog toe kan zetten wat zooi kwijt te raken.....
    Laterrrrrr:)

15. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hihi! Je brengt het mooi, maar ik pas toch:D De zak moet ik echt eerst even checken, laat ik nog wel weten. Als ik er wat aan heb en je hebt 'm dan nog, dan wil ik die wel! Maar als je er snel vanaf wilt, zet op marktplaats! Zo weg:)

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    :Dgoed he?
    kijk maar even voor die zak.
    Ik heb ook nog een ledikant deken, winter en zomer. met klittenband aan elkaar te maken. wit.

17. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Zo! even naar de kringloop gereden en wat zooi achter gelaten.
    mijn man mag de zakken voor de stort straks naar beneden halen en in de garage zetten en ik ga nog even met de stofzuiger door het kamertje en een doekje door de vensterbank en dan kan ik niet meer op of neer....
    Mijn bekken is altijd een zwakke plek gebleven.... na 7 ,5 jaar nog.....:(
    mijn man haalt lekker frietjes voor het avond eten.:)

18. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Je hebt echt de slag te pakken he! Nog steeds last van je bekken, oei... Ik hoop dat het bij mij weer goed komt!

En nu heb ik ook zin in friet. Maar dat doe ik m'n vent niet aan. Hij moet overwerken en dan wil ik wel een beetje m'n best doen:D Nu hopen dat het een beetje te eten is, ik ga eindelijk een pot currysaus gebruiken die al een hele tijd staat. Normaal vallen die een beetje tegen. Ach, gewoon nog een partij kruiden er tegenaan gooien, komt goed:p

19. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    het is bij mij altijd een zwakke plek gebleven helaas.... ondanks de fysiotherapie. Een jaar na de zwangerschap kon ik pas zeggen "he, volgens mij ben ik er nu redelijk van af..." ik vond het verrekte lang duren en vooral na de geboorte van mijn dochter viel het me erg zwaar.
    Onze dochter had veel krampjes de eerste maanden en ik heb lang het gevoel gehad dat ik haar niet kon geven wat ze nodig had omdat ik niet met haar op de arm door het huis kon lopen....
    En de afgelopen jaren heb ik nog wat lichamelijke ongemakken gehad, een gebroken schouder waardoor ik een half jaar uit de roulatie ben geweest in die tijd twee keer geopereerd.
    Daarna toen we graag een 2e kindje wilden stopte ik met de pil en werd mijn lijf pas echt een wrak, bleek in 2014 na een operatie dat ik endometriose heb en hoewel de klachten door pil gebruik nu eigenlijk weg zijn is het wel een aanslag op mijn lichaam geweest allemaal.....
    maar goed, we doen het nog en het gaat goed zolang ik niet al te gekke dingen doe:)

20. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Succes met het eten trouwens, hopelijk smaakt het:D

Deel Deze Pagina