Chaotische Huisvrouwen Club

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Dale Cooper, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Jeetje meid, wat een ellende! Betekent dit ook dat je niet meer zwanger kan raken?

En na de bevalling, dat blijft inderdaad spannend. Ik heb sowieso een zwakker rug, maar dat was wel een beetje onder controle! Tot ik 12 weken zwanger was. Op zich, nu met rust, gaat het goed, maar na een paar klusjes zoals vandaag heb ik wel last. Ik hoop maar dat het niet erger wordt en dat ik dus straks gewoon met ons kleintje rond kan banjeren! En weer aan het werk kan:) Anders moet ik toch echt ander werk gaan zoeken... Handig met alleen een havo diploma.

Het eten was trouwens lekker! Haha! Gewoon een hoop liefde in gestopt, dan komt het vaak wel goed:)

En even on-topic, ik ben blij met vandaag! Ik heb niet al te lang op m'n gat gezeten en ook bijna alleen maar bewust om uit te rusten. Morgen ga ik weer mijn kersverse routine doorlopen, dus wassen en de keuken netjes achterlaten en daarna ga ik stoffen. Als ik tijd over heb, ga ik verder met de babykamer. Beetje online shoppen en wat laatste lijstjes maken! En dan naar de vk en de tandarts. Klinkt net echt, vind ik zelf!

Fijne avond en tot snel! Succes morgen:D

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik hoop dat het snel over is na de bevalling en je idd lekker met je kleine meid kan rond lopen:)

Spontaan zwanger worden zit er niet meer in nee, ivf zou kunnen maar de kansen op een zwangerschap zijn minder dan 5% .
    We hebben ontzettend heel veel geluk dat we onze dochter hebben mogen krijgen.....
    Voor we naar het ziekenhuis gingen voor onderzoek hadden we al uitgebreid besproken hoe ver we.konden/wilden gaan voor nog een kindje.
    Een klein beetje hulp zouden we overwegen maar meer niet. Dit ivm met onze leeftijd,(toen 39) en de risico's die daar bij komen kijken, maar ook de bekken klachten die ik heb gehad en de impact die dat op ons gezin zou hebben plus de heftigheid van de hele behandeling met hormonen, spanning, onzekerheid,hoop,verdriet enz.Enz.
    Toen we.hoorden dat de kans op een kindje met ivf zo klein was waren we er snel uit.... Er komt geen kindje meer bij..... Hoe verdrietig ook het heeft me ook rust gegeven.
    Gelukkig hadden we deze beslissing voor mijn operatie(7 jan.2014) al genomen want vlak voor mijn operatie werd er bij mijn man teelbalkanker geconstateerd.....(3jan.2014)
    Dit.is gelukkig met een sisser afgelopen, alleen een operatie en God zij Dank geen chemo's en bestralingen.
    Al met al een hoop tegelijk begin 2014..... Om het jaar toch nog mooi te maken hebben we een hond genomen en zijn we getrouwd:D

We.tellen onze zegeningen en genieten van het leven!
    Het huishouden is maar bij zaak!;)

3. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik ben trouwens ook blij met vandaag!

Eens kijken wat ik morgen ga aanpakken!
    Jij hebt je planning al vol zie ik:D
    Ik ga natuurlijk met de hond naar het bos en ik moet boodschappen doen en gezond eten koken:)
    Wil ook met de was aan de gang en eigenlijk met de stofdoek en stofzuiger door het huis......
    Pppffff ben nu al moe......;)

Oh ja, fijn dat het eten lekker was!:D
    Fijne avond en slaap lekker!

4. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Wat een jaar hebben jullie achter de rug... Ik hoop dat jullie die moeilijke tijd nu achter je hebt liggen! En een moedige beslissing die jullie hebben genomen. Het is inderdaad niet niks, die hele mmm in gaan. Fijn dat jullie hier nu rust in hebben gevonden.

Goed, en nu iets luchtigers;) Heb je alweer plannen voor vandaag? Ik zit er nu klaar voor. Ik heb gedoucht en mijn programmaatjes gekeken, nu moet ik toch echt weer aan de slag. Ik wil wassen, maar het schiet niet op met drogen met dit weer! Ik wil mijn droger terug.... Sinds ik op mezelf ben gaan wonen, heb ik er altijd één gehad! Helaas wonen we nu in het poppenhuis van mijn vriend met z'n bijna 6en en daar is geen ruimte voor een droger. Grrrrrrr. Eén van de weinige nadelen van dit huis trouwens, het is verder heel leuk:) Dus, straks maar eens kijken of ik het droogrek wat kan uitdunnen om plaats te maken voor een nieuwe was!

Verder ga ik het gewoon weer doen als gisteren, ik hou het poetsen spannend door me tussendoor te verdiepen in de horrors van The Shining:D Wat ik ook wel eens heb gedaan, is tijdens het poetsen een luisterboek opzetten! Dat werkte echt goed! Moet je alleen niet intussen op kinderen letten, dat gaat niet. Misschien probeer ik dat binnenkort ook wel weer, als ik iets meer in mijn ritme zit.

Nou, ik ga maar eens beginnen! Succes vandaag en veel plezier in het bos:) O en als stofzuigen en stoffen een hoge steile berg lijkt, breek het in stukjes! Wees eerst eens heel blij met jezelf als je vandaag alleen de benedenverdieping hebt gezogen. Kijk daarna of je (na een kleine pauze) misschien boven er ook nog bij kan doen. Het is allemaal niet zo efficiënt, maar ik denk dat we voor nu gewoon blij moeten zijn als we aan de slag kunnen;)

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    goedemorgen!

Ja, 2014 was me het jaartje wel.... ;)maar het laat je ook anders naar de wereld kijken en een heleboel relativeren. En, niet geheel onbelangrijk.... we weten wat we aan elkaar hebben en hoe veel geluk we hebben gehad en dat maakt je dankbaar.

Hier ontbeten , gewassen , aangekleed en met de hond naar het bos geweest.
    Nu even fruit eten en iets drinken en dan boodschappen doen.
    Ik moet nog even de huisarts bellen en de kapper en eind van de dag mijn fiets naar de fietsenmaker brengen voor de service beurt.
    en een begin maken aan het wegwerken van de was!
    Ik kijk of stoffen en zuigen lukt vandaag en anders morgen!
    Morgen middag is mijn dochter spelen bij een vriendje en kan ik er gelijk achteraan dweilen.... das wel handig anders kan ik morgen weer stofzuigen voor het dweilen......;)

Even een glaasje limo maken voor mijn lieve meid! en boodschappen doen!
    Ik zet vaak muziek op met schoon maken, lekker mee leren helpt ook:)

lastig zonder droger zeg, zeker met dit weer.....:(
    En over blij zijn, ik ben nog blij met mezelf door gisteren hahaha
    de deur van het kleine kamertje staat lekker open en het ziet er zo fijn uit:)

6. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.209
    535
    113
    Wauw wat is er veel geschreven hier!! Leuk!!

Hier nog een paar dagen dat de meiden vakantie hebben. Vorige week is de oudste 7 jaar geworden dus vorige week feest en het weekend ook nog. Nu nog een paar dagen rustig aan, ik moet weer aan het werk en vanaf volgende week zitten er 2 op school!

Vanmiddag was ik heel even alleen en we hebben al heel lang een magneetbord in de keuken hangen en die heb ik mooi in vakken verdeeld met leuke kleuren en in dagelijkse routine, wekelijkse routine, menu voor die week, boodschappen die meegenomen moeten worden en afspraken. Nu nog even verzinnen hoe ik tekst er ook nog mooi in krijg. Heb het nu opgeschreven.

Met de was ben ik op wat strijkwerk na helemaal bij na de vakantie. Helaas stopte de wasmachine ermee toen we terugkwamen dus dat was een slechte timing haha..

Ik haak weer bij jullie aan en ga hopelijk een gestructureerd huishouden krijgen haha..

7. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    M2B, Gezellig! Ja, we worden weer een beetje wakker hier:) Weten we dat ook weer, de zomer gaat niet samen met het huishouden voor chaotische huisvrouwen! Als ik zo terugkijk naar de afgelopen jaren, gaat dat voor mij wel echt op:p Hoe gaat het met je? Goede vakantie gehad? En gebruik jij eigenlijk medicijnen? Ik weet even niet meer of je die wel of niet gebruikt. Nou, ik mis ze nu wel hoor! Ik ben gewoon permanent wazig nu! Op zich loopt niet alles heel erg in de soep, maar alles gaat zo langs me heen nu. Bah.

Maareh goed bezig hoor! Daar kan je wel een georganiseerde start mee maken! Wij hebben ook zo'n bord, maar daar kijk ik eigenlijk niet op... We even geprobeerd om er klusjes op te zetten, maar mijn vriend kijkt er meer naar (en doet niks met die klusjes:D).

Vandaag is bij mij een beetje in de soep gelopen! Ik schuif het een dagje op! Mijn vriend was ultra vroeg thuis, hij ging mee naar de vk. Alles goed trouwens, hartje klopte mooi van snel naar sneller naar minder snel. Geen idee dat dat een goed ding is, maar blijkbaar is dat top;) En ik ben voor het eerst sinds ik ben afgevallen weer over de 100 kilo grens heen..... Voor de aardigheid heeft de vk me op 99,5 gezet, hahaha! Ach joh, je bent lang, zei ze. En ik denk, ach ja, ik krijg er het mooiste meisje ter wereld voor terug:D

Zo m'n moeder op bezoek! Nu gaat er ook dus niks meer gebeuren, behalve de salontafel afnemen zie ik. Haha! Dus, morgen stoffen, wassen en ik wil eigenlijk even de laatste spullen voor de uitzet aanschaffen! Dan hebben we de belangrijkste dingen in huis en kan ik daarna doorgaan met de minder belangrijke dingen. De mooie dingen;)

8. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hoi m2b ik ben sinds een paar dagen van de partij :)
    Welkom terug.

Bij mij is alles ook in de soep gelopen vandaag....tja, als een vriendin belt of we mee naar balorig gaan kun je niet weigeren natuurlijk....
    Morgen weer een dag!

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Super trouwens dat jullie kleine meisje helemaal in orde is:)

10. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    M2B wil je misschien een foto van je magneetbord maken en plaatsen? Wij hebben in de gang zo'n bord hangen, misschien is het voor hier ook wel een idee.....

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Goedemorgen, de zo'n schijnt!!!!! :)
    Toch maar kijken of we aan de gang komen vandaag.....;)
    Zo eerst naar de markt en met de hond naar het bos.

(Het bedje zijn we kwijt, een collega van mijn man wilde het hebben)

12. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Goedemorgen! Ha top! Altijd fijn als je anderen blij kan maken met je overbodige spulletjes. Toen we gingen samenwonen heb ik bijna niks meegenomen. Ik had een bepaald bedrag in mijn hoofd dat ik voor mijn hele inboedel dacht te krijgen en toen ik dat bedrag voorbij was en het hele marktplaats verhaal zat was, ben ik gewoon maar alles weg gaan geven! Heel veel net gescheiden vrouwen blij gemaakt! En zelfs een jonge hoogzwangere meid een complete boxspring kunnen geven! Ze sliep toen op een los matrasje:$

Nou, ik ben mijn dag weer begonnen als gewoonlijk. Koffie zetten voor mijn vent, douchen, nieuws en OBEM gekeken. En net even de zwangere dames facebook groep bij gelezen (ik hou echt niet van facebook en hier zit ik dan trouw de hele dag mee te kletsen. Verrader!). En nu wacht ik tot mijn eitje gekookt is. Na gisteren wil ik wel echt mezelf nuttig maken! Hier is dus het plan na het eten:

- een was draaien
    - verf halen voor de babyhoek
    - droge was opruimen
    - de keuken netjes maken
    - stoffen (zucht, zie ik tegenop)
    - was ophangen
    - boodschappenlijst maken
    - een lijstje maken van de laatste baby uitzet spullen

Hmmm, wel een beetje een ambitieuze lijst voor mij, maar ik ga het proberen! En morgen ga ik dan boodschappen doen en misschien ook even de stad in om de laatste spulletjes aan te schaffen. Hopelijk kan ik dan vrijdag schilderen! Kijk, zo wordt het nog een productief weekje:) Het liefst wil ik dan volgende week de babykamer echt af hebben! Moet wel lukken. Kwestie van wat fijne opbergbakken aanschaffen en wat leuke dingetjes verzamelen om aan de kale muren te hangen. Dat wordt dan de eerste ruimte in huis die echt af is... Spannend.

Wat zijn jullie plannen? O en M2B! Helemaal vergeten! Gefeliciteerd nog met je dochter:)

13. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Wij hebben alles ook al op marktplaats gehad met het idee er een bepaald bedrag.voor te krijgen.... Niet dus... Waren er ook klaar mee.
    Hebben een deel naar de kringloop gedaan, de commode was om te bouwen tot.bureau dus ipv de hele baby kamer te verkopen hebben we dat maar gedaan en onze dochter is er dol blij mee;)
    En nu het bedje kwijt! De hond is blij met het matrasje:D
    Nu de box de deur nog uit....
    Vond het trouwens met de eerste spullen weg doen wel lastig hoor..... Dan is het een soort van echt definitief dat er echt geen kindje meer zal komen... Dat was het natuurlijk al wel maar toch....

Wij zijn al naar de fietsenmaker geweest met de fiets van onze dochter om te horen wat de inruilwaarde is.
    Gisteren heeft ze een hele mooie aan papa laten zien die we vorige week al hadden gezien.
    We krijgen er €150 voor terug dus dat is mooi.
    Zaterdag kunnen we haar oude inruilen voor de nieuwe, met versnellingen dus dat fietst een stuk fijner.

En we zijn al naar de markt geweest.
    Ik stop er even een wasje in en met een beetje geluk kan het lekker buiten drogen.
    Dan van middag stofzuigen en dweilen.
    Na de thee even naar het bos.

14. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Naar het bos, check!
    Wassen,check!
    Stoffen,stofzuigen dweilen, check! :)

15. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Nu nog even de vaatwasser uitruimen en de keuken aan kant maken en klaar!!!!
    Fiets ophalen en uit eten met mijn beste vriendin!:)

16. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Grrrr de vaatwasser heeft het begeven:(

17. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.209
    535
    113
    Even snel, kom straks weer terug. Vandaag ben ik vrij maar zo eerst een gesprek bij de psychiater voor de medicijnen van de eerste voor haar adhd....

18. Dale Cooper

Dale Cooper Fanatiek lid

19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Spannend M2B! Toch een grote stap he. Succes!

19. mama2bengeltjes

28 jan 2015
    1.209
    535
    113
    Zo we zijn weer terug, de auto weer opgehaald bij de garage dus al 2 dingen gedaan vandaag haha..

Wat verder vandaag:
    * boodschappen online bestellen jumbo.
    * beneden opruimen, stoffen en zuigen.
    * wc schoonmaken.
    * kledingkast van de meiden uitzoeken.

Wat zijn jullie plannen vandaag?

20. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113