Jeej Eva! Je hebt het gehaald! Ja, ik denk dat het ook gewoon slim is om op de afgesproken tijd te stoppen. Dan heb je tenminste het gevoel dat je iets echt afgerond hebt! Geniet van het resultaat en verwen jezelf een beetje vandaag!
Ja inderdaad uiterlijk tot twaalf uur. Lang genoeg hoor! Verder blijf ik nog wel de reguliere dingetjes doen. Net de was opgevouwen toen de kleine meid wakker werd... Toilet is gedaan, meisje drinkt, zo maar weer naar school! Moet nog stofzuigen maar dat doe ik vanavond wel...
Jaaaa!! Het is gelukt! Alles is weer schoon en fris! En, wat vonden jullie ervan? Voor herhaling vatbaar? Wat mij betreft wel, alleen denk ik dat ik andere dingen in moet plannen. Ik wil graag op maandag en vrijdag de gewone schoonmaak doen en op woensdag andere klusjes die maar blijven liggen! Zoals een kast flink uitmesten of gordijnen omzomen, dat soort dingen. Ideaal gezien wil ik best drie keer per week poetsen, maar laat ik mezelf niet meteen in het diepe gooien! Zullen we de woensdag van 10.00 tot 12.00 erin houden? Dan doen we in ieder geval één keer per week iets nuttigs in huis
Ohnee Dale, zo vroeg testen heeft toch geen zin! Foei!! (Heeeel herkenbaar van mijn eerste!) Bekijk bijlage 449606 Ben aan de opruim... Vanavond aan tafel eten! Nu de overige zooi uitzoeken want de salontafel ligt nu vol hahaha
Ik vind de woensdag prima trouwens, werkt motiverend wanneer je weet dat je 'verantwoording' af te leggen hebt hier in het topic, en het voelt ook gewoon heerlijk als ik nu de badkamer in loop! Hoewel die nog niet eens helemaal gedaan is, maar wel wat dingen waar ik al heel lang tegenaan hikte, super dit topic!
Wauw die tafel is echt een verandering! Ik heb een handdoeken wasje gedraaid, zit nu in de droger en de keuken gepoetst! Was hoog nodig Bekijk bijlage 449616 Ga zometeen de woonkamer opruimen en stofzuigen maar moet ook nog naar de winkel anders heb ik niets te eten.
Hai dames ik was even druk wat afspraken buiten de deue dan schiet hoop bij in maar heb wasje gedraaid opgehangen en wat droog was gevouwen bedden kids verschoond vaatwasser al 2x in uitgeruimd vandaag nu net weer aangedaan hahah gekookt Verder niet veel ben heel moe vandaag morgen 39 weken zwanger Wil morgen wel ff terug slapen dus komt ook niet veel van maar rust ook belangrijk Vrijdag ochtens ben ik van plan. Hele woonkamer te doen krijf visite zoontje jarig dus moet wel heb dan van 9 tm 12 de tijd moet lukken
Leuk! al die voor na foto's ... en wat een verschil... zou de tafel ook moeten doen, is nu een verzamelplaats van rommel.. Misschien morgen. Ik ben elke woensdag vrij, dus ik doe mee Vandaag ook nog een gigantische was gevouwen, en de afwas gedaan. (en proberen een kindje zindelijk te krijgen, maar dat valt niet onder huishouden he) Fijne avond iedereen!
Morgen ligt de tafel waarschijnlijk weer vol hoor, iedereen gooit z'n zooi er maar op. Ergernis nr1! Vandaag weinig gedaan. Heb de vaatwasser uit en ingepakt en mijn haar geverfd terwijl de kleine lag te slapen. Zal zo eens de was opvouwen. Hoe gaat het met jullie vandaag? Al bijgekomen van gister?
Zo! Lekker rustig hier! Ik heb nu weekend en ik moest eerst even bijslapen en helemaal niks doen. Vast ritueel hier En dat gaat veel lekkerder als het huis schoon is! Wat fijn zeg! Maar genoeg geluierd! Ik wil een actief weekend En er moeten boodschappen gedaan worden! Hoe doen jullie dat? Eens per week of elke dag halen wat je nodig hebt? Bij ons is dat het enige dat wel loopt! Ik maak braaf een lijstje en eens per week doe ik samen met m'n vriend heel snel door de supermarkt sjezen en dan zijn we er vanaf! Maaaarrrr, dan moet ik ook bedenken wat we allemaal gaan eten! Ik kook heel graag en ik wil allemaal lekkere recepten uitproberen, alleen begin ik altijd te laat aan het lijstje... En een kwartier voor we de deur uit gaan kom ik dan niet verder dan de standaard dingen die we altijd al eten! Balen... Dus daar wil ik ook nog aan werken! En verder, wat heeft iedereen vreselijk veel gedaan gisteren! Leuk! En ook leuk dat jullie de woensdag erin willen houden! Nou, ik heb nu iets meer dan een kwartier de tijd, dus eens kijken of ik wat beter mijn best kan doen deze keer Ik ga nu: - een menuutje maken voor de komende week - de boodschappenlijst maken - ter inspiratie Jamie Oliver kijken op 24 kitchen
Ben benieuwd naar je menu!! Hier open ik de vriezer voor vlees, kijk wat ik aan groente heb en bepaal dan wat het menu wordt. Een keer in de zoveel tijd komt de vriezer en voorraadkast weer vol en elke week kijk ik in de koelkast wat we aan verse producten nodig hebben, maar vaak moet ik nog een pak melk of yoghurt bijhalen, zo ook vandaag, en dan gaan er weer koekjes en snoepjes mee... Maar daar moet ik nu vanaf blijven! Die zijn voor de kleine man en zijn vriendjes... Bedenk me nu dat het fruit op is.... Nog drie mandarijntjes... En mijn pinpas weigerde dienst, grom! Saldo.... Oops... Tijd voor een uwv bijschrijving! En daarnaast tijd om de administratie bij te werken, klusje voor morgen dus! Veel grote uitgaven gehad de afgelopen maand helaas....... Ben nog met de wasjes bezig, is het enige wat ik nog gedaan heb, plus een vaatwasje. De was is wel opgevouwen in de tassen (shoppers, makkelijker naar boven tillen) en gaat morgen in de kasten! Laatste dingen in de droger nu, straks een luierwas erin en dan heb ik nog een was te doen morgen. Het bad is bijna leeg! En dan komt er een foto hahaha Morgen trouwens druk... Ben de hele ochtend op pad dus moet eigenlijk even in het voren werken. Merk echt wel verschil trouwens. Lege tafel, al twee avonden aan tafel gegeten! Net gestudeerd aan tafel... Meer rust in mn hoofd nu het aanrecht schoon is en de troep wat meer georganiseerd is... Ohhh en die fijne schone badkamer!!
Dagelijkse routine: --------------------- Ochtend: - Vaatwasser uitruimen - Bedden opmaken - Was van gister opvouwen - Was opbergen in de kasten :x - Was 1 draaien, ophangen - Doekje over toilet - Stofzuigen hal/woonkamer (elke dag) :x - 1/2 uur een ruimte grondig aanpakken (tussen 10-12) :x Middag: - Aanrecht schoonmaken na de lunch - Was 2 draaien, ophangen Avond: - Aanrecht, gootsteen en fornuis schoonmaken na het avondeten - Vaatwasser inruimen en aanzetten - Luierwas draaien (om de dag) Wekelijkse klussen: ---------------------- MA hal/trap boven || werk voorbereiden DI hal beneden || studeren WO badkamer DO toilet grondig (overige dagen doekje) VR - ZA woonkamer stoffen etc. ZO slaapkamers Gisteravond toilet iets grondiger gedaan, muren afgenomen ipv alleen een doekje erover. Vandaag alleen een doekje, en heb gestudeerd omdat dat dinsdag er bijin was geschoten. De zandbak zuig ik morgen wel Creatief huishouden! Zolang ik overwegend groene smileys zie, vind ik dat ik trots op mezelf mag zijn!
Goedemorgen dames!... lig nog even lekker op de bank met een kopje koffie (moet even wakker worden) daarna gaat het grote werken weer beginnen. Wil vandaag -brood halen bij stoepje -boodschappen voor vanavond indien nodig -luierwas aandoen, en ophangen -mogelijk ook nog een 2 e was erna -de was vouwen -stofzuigen beneden en boven -afwas -keuken poetsen. En verder ws nog wat puinruimen van zoontje, en hem 100x op het potje zetten Hoop dat ik het allemaal klaar krijg. Gister niet heel veel gedaan, moest weer werken, en heb dan niet heel veel zin om sochtends ook al veel te doen. Ook al bleek het achteraf niet zo intensief te zijn, omdat we de kids maar voor de tv hebben gegooid, door het slechte weer.hihi Over de boodschappen, wij doen zaterdag altijd het grote werk. doordeweeks wat nodig is, kleine dingen dus. Ik probeer de laatste tijd ook nieuwe dingen uit. Ik heb een aantal apps op mijn telefoon, dan laat ik mijn man zeggen waar hij zin aan heeft (rijst, aardappelen, vlees, vis enz) en ik zoek er dan een gerecht bij. vind die apps erg fijn, haalt me een beetje uit het standaard. Succes en fijne dag!
Goedemorgen dames! Lekker geslapen? Eva! Lekker bezig! Mama201, wauw, dat je überhaubt nog wat doen met 39 weken zwanger! Wat een held! Haha Ik heb trouwens een tip voor de rommelmakers onder ons! Ik was ook zo (waarschijnlijk nog erger) en ik ben er nu al zo'n 6 jaar vanaf, met een lekkere terugval ergens halverwege. Dat dan weer wel Ik weet alleen niet of ik de tip hier mag plaatsen! Het is een boek, maar ik weet niet of dat reclame voor iets maken is... Ik word niet echt veel wijzer van de forumregels. Weten jullie of dat mag?
zit weer even op de bank met een heerlijk pizzabroodje. Vond dat ik dat wel verdiend heb, na vanochtend. Inmiddels gedaan de afwas stofzuigen boven en beneden was aanzetten (die is net klaar dus ga hem straks ophangen) brood gehaald boodschappen voor vanavond, we eten een mexicaanse ovenschotel. Mexicaanse Rijstschotel Met Tortillachips recept | Smulweb.nl Mijn man lust geen kaas(zoo jammer) dus dat word 1 helft kaas, en de andere helft niet. Aangezien ik een enorme kaaskop ben en ondertussen even googlen naar een nieuw fietstoeltje... Word echt wel tijd want til me een beuk aan hem. Ben wel erg benieuwd naar die tip dale! Zou niet weten of het mag. als je hem nou post, dan merk je vanzelf wel of het wordt weggehaald toch?!? wat voor studie doe je Eva? Broodje is op, aan de slag maar weer
Lekker recept, Marjolein! Ik hou ook van kaas. Te veel kaas op pasta's, te veel kaas op tortilla's, te veel kaas op tosti's. Hmmmmmm. Nou, ik neem de gok maar en ik zet de naam van het boek hier. Als het niet door de beugel kan, dan hoor ik het wel! Het is 'Organiseren van binnen naar buiten' van Julie Morgenstern. Sinds ik dat boek heb gelezen en haar methode heb toegepast, ben ik eigenlijk rommel vrij! Alles heeft z'n eigen plekje! En ik neem het allemaal niet te nauw hoor, maar er zijn gewoon wat regeltjes in mijn achterhoofd blijven hangen die ik sindsdien toepas! Het gaat er helemaal om wat voor jou werkt en niet hoe het hoort te werken. Als je graag je administratie op de wc doet, dan moet er dus een een kastje voor je mappen op de plee komen. Dat soort dingen Dan liggen alle spullen daar waar je ze gebruikt en laat je minder snel dingen rondslingeren! Het is een fijn no-nonsense boek zonder zweverig gedoe en daar hou ik persoonlijk wel van. En dan nu heel wat anders... Ik zit vast! Ik zit in een vreselijke baby spiraal naar beneden. Zonde! dus willen jullie me helpen? Misschien kunnen jullie me allemaal een opdracht geven Gewoon wat suffe klusjes! Dan ga ik in de tussentijd mijn best doen om uit mezelf goed bezig te zijn!
zal het boek eens opzoeken... klinkt interessant (ben ook erg benieuwd naar jou administratiekastje op de wc, hou je nog wel ruimte over bijvoorbeeld ) Ehemm.. suffe klusjes.. Ik ga zo de afwas opruimen en daarna de keuken een beetje toonbaarder maken. daarna de 2e was ophangen, en de droge was vouwen, misschien kan je ook meedoen, doen we ze een soortvan samen... stuk gezelliger...
Geweldig Marjolein! Precies de dingen waar ik tegenaan zit te hikken! Ik doe mee En nu ik er zo over nadenk, denk ik dat ik wel wat ruimte kan maken voor de administratie op de plee Haha! Pffff... administratie... Dat heb ik ook al aardig zitten versloffen... Goed, ik zet even de klusjes op een rijtje: - was ophangen - droge was opruimen - de vaat doen - keuken netjes maken - en ik moet ook nog snel even een boodschap doen Ik wil bijna meer eraan toevoegen, maar laat ik me maar eerst eens hier doorheen slaan! Succes!
Hoii dames! Hier de afgelopen 2 dagen niks gedaan maar was dsn ook druk aan het werk. Aankomende dagen zal er ook niet veel gebeuren want moet ook het hele weekend werken! Ga wel even stofzuigen morgenmiddag maar dat is alles! Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?
Nadat ik het vorige berichtje gepost had.. dacht ik: Waarom pak ik niet meteen de stofzuiger? De woonkamer vloer is weer netjes en honden haar vrij