Advies gevraagd Zuid-Limburg uitstapjes

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by juut26, Jun 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Hai
    We gaan binnenkort lekker een weekje naar Zuid-Limburg, naar Landal Hoog Vaals. Veel zin in, en ben me al een beetje aan het verdiepen in uitstapjes in de buurt natuurlijk.
    We hebben 2 kinderen van 4 en 6.
    Wat is in jullie ogen een aanrader?
    Heb zitten kijken naar Kinderstad Heerlen, De valkenier, Gaia Park en Mondo Verde
    Ervaringen lopen zeer uiteen, dus wie weet kan ik van jullie nog wat overtuigends lezen. Alvast bedankt!

Ook andere leuke dingen in de omgeving of leuke pannekoekenhuizen ofzo mogen natuurlijk genoemd worden :)

2. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

Oct 24, 2012
    406
    5
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Sprookjesbos, 3 landenpunt, funvalley, rodelbaan valkenburg.
    Dan heb je voor te winkelen natuurlijk in maasmechelen en roermond outlet. In gulpen zwembad mosaqua, en aken aquana. Bekende ijssalon in epen de wingbergerhoeve.

3. Porsche

Porsche Niet meer actief

Je hebt ook nog ergens aardbeienland...
    Klein zwitserland ..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gayazoo is leuk en mondo verde ook!
    Valkenburg zeker ook een bezoekje waard en Maastricht...
    Verder kun je daar heel leuk wandelen waar je naartoe gaat ;)

3 landenpunt is om de hoek:D
    Valkenier is idd ook leuk.....kun je combineren met dagje Valkenburg. Daar heb je nog een leuke kabelbaan;)

5. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

Jun 24, 2011
    760
    1
    0
    Helemaal mee eens met hier boven mondo verde en gaiazoo zijn heel leuk. ojah en voor aan in duisland zwemmen bij aquana is ook leuk.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Maar bij landal zit al een subtropisch zwembad toch?

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Aardbeienland en klein zwitserland is noord limburg bij horst en tegelen....

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    Hartstikke bedankt meiden, hier heb ik zeker wat aan! Mondo Verde en Gaiazoo gaan we dan zeker doen! Heel fijn dat jullie reageerden.

9. Butchke

Butchke Niet meer actief

Snowworld landgraaf heeft buiten allerlei activiteiten in de zomer, rodelbaan e.d.

10. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,189
    24
    38
    zeeland
  11. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    dankjullie wel, steinerbos kende ik nog niet maar ziet er ook erg leuk uit!

12. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Dit is echt leuk! Grote speeltuin, kinderboerderij en buitenzwembaden en niet duur :)

Je hebt ook funvally en Oost-maarland in Eijsden. Drielandenpunt zou ik zeker heen gaan ligt echt zo dichtbij je dan. En vooral ijsje eten in Epen! Ligt ook in de buurt.

Plopsaland in Hasselt. Bij de hema zijn de kaartjes nu voor 12 euro p.p.

Tja rest is al opgenoemd :)

13. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Oh ja en dierenpark Gangelt is ook leuk of kasteelpark Born. Keus genoeg dus :D

14. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Ik weet niet of je en beetje van wandelen en natuur houdt?
    Wandelen ovr de brunsummerheid, hier zit ook een schaapskooi. Leuk om je wandeling te starten en eindigen bv. Je kunt dan bv naar de rode beek lopen, beekje met water met een gigantisch groot zandoppervlak met mooi zand. Niet eens zo heel ver wandelen.

Het blote voetenpad, aaj de rand van de brunssummeheide is een pad gemaakt om met blote voeten door een stukje bos te lopen. Voor kinderen van jou leeftijd vaak heel leuk om te doen. Op nog geen 200 meter afstand ligt een kinderboerderij en en speeltuin(niet zo grooot als stein) en kun je varen op een klein bootje over de vijver. Met mooi weer leuk om dit alles te combineren voor een klein prijsje.

Met slecht weer is adventureland in heerlen leuk. Dit is vooral en klimparadijs voor kindjes tot een jaar of 10. Super goedkoop, ik meen iets van 1-2 euro per kind. Volwassenen zijn gratis. Als je op adventureland heerlen googled vind je de exacte info. Wat ook nog leuk is als je het echt even niet meer weet is de intratuin naast de ikea in heerlen. Daar hebben ze een soortgelijk klimparadijs in het klein.Leuk voor jezelf m ff te kunnen ontspannen als jbv de woonboulevard bezoekt en het is gehel gratis.

Ik weet niet of je kids van treinen houden? Je kunt een ritje maken in een stoomtrein naar bv valkenburg of kerkrade vanuit simpelveld. Ik dacht dat dit wel alleen maar in t weekend kan. En het is iets prijziger.

Dat zijn zon beetje mijn ideeen en ervaringen in zuidlimburg. Voor de rest sluit ik me aan bij gaia zoo, kinderstad, kondo verde en mosaqua.

15. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Sry voor de spelfouten.. ben te moe voor correctie.. ;)

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
    elegance hartstikke bedankt voor je info! en dat om 5 uur 's ochtends...neem de spelfouten voor lief hoor :)
    ik heb door jullie nog extra voorpret! neem even een printje mee, gaan we daar onze daagjes indelen.
    wandelen en fietsen houden wij ook erg van! ben zo blij met jullie tips, dit vergroot de voorpret nog meer!

Share This Page