Vraag over Naam aan iedereen in Belgie!

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 28 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Ik heb weer een vraag aan alle Belgische Ladies onder ons :) ...

A.s. zaterdag gaan wij dan eindelijk TROUWEN! Nu het volgende: We zijn allebei Nederlander maar wonen in Belgie. We gaan dus ook in Belgie trouwen...

Nu is het in Nederland zo dat je de naam van je partner dan voor je meisjesnaam mag voegen. Ik heb begrepen dat dat hier in Belgie niet zo is! Dat je dus niet zomaar de naam van je man krijgt (of kunt krijgen) maar altijd enkel je meisjesnaam blijft houden.... En dat vind ik echt super jammer!

Hoe gaat het hier normaal, is dus mijn vraag aan alle Belgische vrouwen... Gebruiken jullie in het 'dagelijks verkeer' en als je jezelf voorsteld enz. de naam van je man? Of blijven jullie enkel en alleen je meisjesnaam?

Ik ben reuze benieuwd! en hoop dus dat ik (na ellendig veel zoeken) een beetje een duidelijker antwoord op deze vraag kan krijgen!

Veel groetjes, Femke

2. Stientje

Stientje Fanatiek lid

2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Hier blijf je dus altijd wel je meisjesnaam behouden. Eigenlijk in gelijk welke omstandigheid... enkel bij briefwisseling lees je soms De heer en mevrouw (familienaam echtgenoot) maar meestal is dat zelfs al De heer en mevrouw (familienaam echtgenoot - familienaam v jou) dus het is echt wel helemaal anders als in Nederland.

3. Princess

Princess Actief lid

Ik gebruik toch mijn man zijn naam ook hoor. Ik denk dat dat een keuze van jezelf is, niet?

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik gebruik gewoon mijn meisjesnaam.Het is een gewoonte denk ik.
    Als ik post krijg die alleen voor mij is staat ook gewoon alleen mijn meisjesnaam erop.

En inderdaad als er een brief Bijvoorbeeld van de gemeente komt of zo die aan ons beide is gericht staat er op : de Heer en Mevrouw Klemczak-Cuypers

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Fijne dag gewenst :D

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Mijn zus is ook nederlandse en haar man ook, maar ze zijn in belgie getrouwd. Zij heeft wel de man van haar man en haar meisjes naam erachter. Ik heb helaas geen contact meer met haar, anders zou ik even navragen hoe ze dat geregeld heeft.

Groetjes Vera

7. ik gebruik mijn eigen naam. Heel soms gebruik ik wel eens mijn man zijn naam om ergens te reserveren waar hij ook gaat bij zijn.

Deel Deze Pagina