M'n zoontje vandaag precies 5 maand wil veel te snel... Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Hij is met 3 maand gediagnostiseerd als huilbaby en problemen met darmen. Vanaf 3 maanden wou die al kruipen. En eerst dacht ik dit is een voorbode voor omrollen, maar daar taalt die niet naar, hij heeft dit 2x gedaan en zat echt te kijken met een blik van; moet ik dit leuk vinden? Vanaf 3-4 maanden ging het huilen veel beter met de 3 r/en. En geen uitjes. Dit doen we nu nog, maar van 4-5 maand is het weer huilen geblazen. Het wordt hem gauw te veel, snel oveprikkeld. Maar tegelijkertijd wil die nu dus al gaan zitten. Dit zag het cb vandaag ook. Op de rug liggend hoofd en rug omhoog en z'n benen. Net of die buikspieren aan het trainen is. Pak ik z'n handjes. Dan trekt die zich zo omhoog en krijg ik een krijs van blijdschap. Cb gaf aan dat babytjes die wat sneller willen dan dat ze lichamelijk aan kunnen vaak ook veel meer huilen, uit frustratie en onmacht. De fase ikke zelf doen zal dan ook sterk in uiting komen. Overigens heeft die sterke voorkeur voor links, geen afplatting zei cb gelukkig! Het kruipen lukt hem steeds beter. Dit zal nog hooguit een maand duren denk ik. Jullie nog tips? En was jullie kindje die zo snel wou ook veel aan het huilen? Xx
Dames laat maar, ik lees net op een ander topic dat meerdere kindjes van m'n zoontje z'n leeftijd dit doen. Dus het voorlopen zal wel wat meevallen. Deze kan gesloten worden.