Hallo allemaal, Ik heb ook maar besloten om een topic hier te openen, ik ben al een tijdje aan het meelezen met jullie onderwerpen. Heel eerlijk gezegd had ik nooit verwacht dat dit nodig zou zijn. erg stom van mijzelf. Nou maar even een korte intro. wij zijn de vreselijk gelukkige ouders van 1 zoontje van 2 jaar oud. ons heerlijke mannetje, waar ik zomaar in de eerste ronde meteen zwanger van ben geraakt. 14 maanden geleden zijn we voor nummer 2 gegaan en dit blijkt toch wat minder makkelijk te gaan dan gehoopt. ik heb eigenlijk vanaf het begin van de tweede poging al last van veel (tussentijds) bloedverlies, maar toch is het ons gelukt om in april dit jaar zwanger te geraken en was ik 2 januari 2008 uitgerekend. helaas is dit op een MA uitgelopen. Ik ben uiteindelijk 2x gecurreteerd, omdat ze het blijkbaar de 1e keer niet allemaal weggehaald hadden ondertussen was ik al begonnen met tempen door al dat bloedverlies en nu blijkt dat ik al 4-7 dagen na de eisprong weer bloedverlies heb en dus aan de nieuwe cyclus begin. Volgens mij noemen ze dit luteale insufficientie ofzoiets. In het begin wilde de gyn er niets mee doen, want die zij dat het door curretages kon komen, maar gelukkig ben ik uiteindelijk wel doorverwezen naar de fertiliteitsafdeling. Daar heb ik begin deze maand een intake gehad. Bloed gechecked en echo gedaan. samenlevingstest was al ok. Mijn man moet nu 2x sperma inleveren en van de week heb ik op dag 3 bloed laten prikken. Eind nov moeten we nu terugkomen voor de uitslagen. Hopelijk kunnen ze ons helpen met mijn cyclus, maar waarschijnlijk gaan ze eerst een HSG doen. dat is de standaardprocedure. Nou een heel verhaal zo allemaal bij elkaar. groetjes, charlie
Idd helaas welkom op dit subforum! Hopelijk vallen de uistlagen mee en kunnen ze jullie verder helpen zodat jullie snel zwanger zijn! Succes!
Welkom Ik wil je ook heel veel succes wensen met zwanger worden, hopelijk gaat het snel lukken met de hulp van de MMM. Liefs wolly
dank jullie wel allemaal. jullie natuurlijk ook veel succes. hopelijk volgende week vrijdag meer nieuws! groetjes, charlie
Nog een weekje wachten en dan krijgen we de uitslagen. ik ben er nu al zo vreselijk mee bezig. niet gezond meer. ik ben ook bang dat ik veel te hoge verwachtingen heb en dat ze me al me kunnen helpen met die korte luteale fase. Mijn lieve mannetje zegt ook dat ik niet teveel hoop moet hebben de komende rondes totdat ze echt met een behandelplan komen. Ik ben zelf veel te optimistisch, want volgende week vrijdag zit ik weer vlak voor mijn eisprong en dan hoop ik dat ik iets kan krijgen om de luteale fase langer te maken, maar ik denk dat ik al blij mag zijn als ik meteen in de volgende fase mag gaan bloed prikken om de progesteron waardes te meten. Ik ben er ook achter gekomen dat mijn moeder een vergelijkbaar probleem had. Die heeft 3 miskramen gehad en toen medicijnen gehad, omdat bij haar het gele lichaam geen hormonen afgaf. volgens mij is dat progesteron, dus misschien is het wel iets erfelijks. nou ja allemaal vragen voor de arts volgende week. nog even geduld dus ......
Hoi Charlie, wij hebben via pb een keer contact gehad. Ik zie dat morgen de dag is van de uitslag, je zal best zenuwachtig zijn. Ik zal voor je duimen dat het goed komt! Ik heb er nogmaals bij mijn huisarts op aangedrongen dat het niet klopt dat ik een korte LF heb. Via mail heeft hij me van de week toegezegt dat hij me door wil sturen naar de gynaecoloog als ik dat wil. Groetjes Talulah
Hi Talulah, dank je wel. vind het inderdaad best spannend. heb ook hele lijst met vragen gemaakt. wel fijn dat je nu toch doorverwezen gaat worden! laat even weten wanneer je een afspraak gemaakt hebt by gyn. groetjes, charlie
Dank jullie wel allemaal. Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest om de uitslagen te krijgen. jeetje wat was het spannend allemaal. De uitslagen zijn in ieder geval allemaal duidelijk. bloed goed en sperma goed, alleen is er een een verdenking van luteale insufficientie, omdat ik zo snel na eisprong bloedverlies heb. Nu gaan we twee trajecten in: op dag 21-22 van cyclus (2 dagen voor bloedverlies) een micro curretage. hier gaat de pathaloog naar kijken om het baarmoederslijmvlies structuur te bekijken en volgens welke dag dit in de cyclus zou zijn. dit wordt dan vergeleken met mijn werkelijke cyclusdag. als dit niet klopt wordt de diagnose bevestigd. behandeling is alleen heel erg lastig, want gewoon progesteron bijgeven hoeft niet te helpen. nou ja best lastig dus. verder krijg ik in volgende cyclus een HSG. allemaal spannende tijden dus, maar er gebeurt tenminste wat. deze cyclus kan ik dus niet zwanger worden door die micro curretage, maar bij HSG blijkbaar wel, dus geen zwangerschap in 2007 meer voor mij. Maar ja als dit de kansen voor 2008 verhoogd dan kan ik daar mee leven. ik had alleen graag zwanger geweest voor mijn uitgerekende datum (2 jan 08). fijn om het even op te schrijven. dit helpt mij al weer. iedereen succes! ik hoop dat jullie in 2007 nog wel een kans hebben! groetjes, charlie
Hoi Charlie Wat fijn dat je nu zo goed geholpen gaat worden. Wel balen dat het niet gewoon met progestron aangevuld kan worden. Ik blijf je topic in de gaten houden! Ik wens je veel succes de komende tijd voor de behandelingen! groetjes Talulah
nou hier weer even een update: afgelopen zondag eisprong gehad en nu alweer bloedverlies. gaat lekker! ziekenhuis gebeld en ik krijg donderdag een micro-curretage om test te doen op het baarmoederslijmvlies. ze gaan dan het proberen te dateren en kijken of het afwijkt van wat het zou moeten zijn geloof ik... heeft iemand hier ervaring mee? groetjes, charlie
hey meid Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel heel veel succes wensen donderdag. Ik hoop dat alles goed komt voor je. Liefs wolly
Hi, nou ik heb vanmorgen de micro-curretage of endometrium biopsie achter de rug. het viel me alles mee. de arts heeft een dun slangetje in de baarmoeder gebracht en wat weefsel weggeschraapt. dit gaat de patholoog nu bekijken en dateren. dus hij zegt dit baarmoedserslijmvlies lijkt dat van cyclus dag 20 zeg maar, dan gaan de artsen zelf kijken naar mijn temp kaartje en zo en kunnen ze zien of dit inderdaaf dag 20 is. als hij een afwijking in zit gaan ze kijken of dit ligt aan het lage progesteron niveau, dit betekent dat het baarmoederslijmvlies niet goed opbouwt of dat het te snel afgebroken wordt geloof ik en dan moet ik waarschijnlijk extra HCG krijgen ofzo. nou ja ik hoor het allemaal de 28ste wel. eerst de cyclus nu afronden, kan toch niet zwanger worden nu en dan ook HSG inplannen de volgende cyclus. Een hele klus zo zwanger worden, maar ben blij dat we weer een stapje verder zijn! groetjes, charlie
Gelukkig dat die mini-curretage je meegevallen is. Ik ben benieuwd naar de uitslag. Dat word voor jou nog even flink geduld hebben zeg, wat hebben ze daar veel tijd voor nodig!
Ja het gaat allemaal niet zo snel. pathaloog duurt lang en daarna moet het in het endo spreekuur besproken worden.... zwanger proberen te worden is voor mij ook een lesje in geduld. hoe is het nu met jou Talulah?
ja met mij gaat het prima, als ik goed is is maandag mijn eisprong (althans als hij zich aan de afspraken houd haha) dus we gaan er weer voor. Net de verwijsbrief bij de dokter opgehaald dus ik ga straks even de gynaecoloog opbellen om een afspraak te maken.
Nou het weekend is weer voorbij en ik had verwacht nu de HSG te kunnen plannen, maar beetje rare situatie: Ik heb wel al bloedverlies sinds eind vorige week (zoals verwacht met luteale fase van 5-6 dagen), maar mijn temp is nu nog steeds wel hoog (37,3), terwijl normaal voor eisprong tussen 36,6 en 37,0 en na eisprong tussen 37,0 en 37,3. ze willen nog paar dagen wachten met plannen van HSG, maar zwanger kan ik ook niet echt zijn. heb donderdag die micro-curretage gehad en dan is het baarmoederslijmvlies meestal wat beschadigd en is innestelen niet zo makkelijk. ik weet het ook niet meer. die mevrouw heeft me nu stiekem hoop gegeven. echt irri! moet woensdag weer bellen met temp en dan beslissen ze. de temp is nu juist zo belangrijk om met die micro-curretage te bekijken hoe oud het baarmoederslijmvlies is en hoe oud die zou moeten zijn op basis van de cyclus. gaat mijn temp nu net raar doen. arghhhhh! lang verhaal, maar is er iemand die ervaring heeft met die endometrium biopsie? oja Talulah: heb je al afspraak bij gyn? hoop dat je de eisprong goed benut (hebt) groetjes, charlie
oh meid wat balen dat nou net je temp. raar gaat doen! Heel begrijpelijk dat dat vrouwtje je nu hoop heeft gegeven, nou ga er maar vanuit dat je temp. morgen normaal is. Ondertussen duim ik dan voor je dat het tooh stiekem raak is geweest. Ik heb de gyn. nog niet gebeld...misschien omdat ik het eng vind....of dat ik hoop heb dat het deze cyclus wel raak zal zijn. Mijn man en ik hebben eigenlijk afgesproken voordat we voor het echie gingen dat ik niet de MM in zou gaan *zucht* Als het goed is moet ik vandaag mijn eisprong hebben, gisteren had ik een dikke vette streep op mijn ovulatietest en vandaag was hij al veeel minder dan de controlestreep. Meestal voel ik mijn eisprong wel maar vandaag heb ik nog niks gevoeld Gisteren was het wel klusdag en vandaag weer, van het weekend was mijn man ziek en ik loop nu te kwakkelen dus ach het schiet weer eens niet op Nou ik ben benieuwd wat je temp. gaat doen.