@fafa dat is waar maar het is nu elke keer zolang en als ik nu nog steeds mijn ei niet heb gehad(als ik die uberhaupt heb) dan komen er zowieso 16 dagen bij en ben toch echt wel bang voor pco
PCO komt voor bij 5 tot 10 percent van de vrouwen. Er is een erfelijke aanleg, deze aandoening komt duidelijk meer voor in bepaalde families. Vrouwen met aanleg krijgen het soms wanneer ze verdikken. Overgewicht verhoogt vaak de productie van insuline, in bepaalde gevallen zal insuline de eierstokken stimuleren om meer testosteron te produceren. Symptomen en diagnose Symptomen zijn overbeharing en acné als gevolg van het teveel aan mannelijke hormonen (testosteron). Daarnaast is ook de menstruatiecyclus verstoord: in de normale menstruatiecyclus heeft een vrouw tot veertien menstruaties per jaar, bij PCO is dit minder dan acht (oligomenorroe) of blijft de menstruatie volledig uit (amenorroe). Bij inwendige echoscopie worden meerdere vochtblaasjes in één of in beide eierstokken gezien. Een bloedonderzoek geeft afwijkende hormoonwaarden. De pco nog maar even opgezocht en dit stond erbij! Nou heb ik geen overgewicht! maar mijn moeder heeft wel pco en die heeft ook niet echt overgewicht wel suikerspiegel wisselingen!
@ wjb: De Kruidvat-ovulatietesten zou ik inderdaad met een korreltje zout nemen. Die zijn veel teveel dagen in de maand positief, zeg maar.. Maar misschien kan je dan 16 dagen na je ei eens testen? @ fafa: Anale? Ik vind dat woord tot nu toe nog niet bij mij passen hoor Leg maar even uit, voor de blondjes onder ons! (oke.. voor mij dus)! @ PCO: 5-10 % maar..? Ik hoor dat echt te vaak, dat mensen dat hebben
pco: ja dat vond ik ook al! ik zie op dit forum ook veel mensen die dat hebben ovu: heb ook deze ronde sensitest gebruikt nu realiseer ik me ook dat het er 18 zijn want ik heb ze opgemaakt en heb al 2x 9 besteld! @fafa hier nog zo'n blondje
okee, lesje Freud (neem aan dat jullie die wel kennen ) een klein kind/baby gaat door drie fases: 1) oraal: waarin het hoogste genot het drinken aan de moederborst is 2) anaal: waarin het zn eigen lichaamsfuncties ontdekt, en het produceren van en spelen met poep hoogst interessant is 3) genitaal: waarin het ontdekt dat het aanraken van de geslachtsdelen een fijn gevoel geeft. Als je alle drie de fases goed doorloopt word je een evenwichtige volwassene zonder problemen. Maar als je 1ste fase verstoord wordt (bv, je wordt heel snel van de borst gehaald) krijg je "orale problemen"; eetstoornissen, roken etc. Als je je tweede fase niet goed doorloopt (bv, je wordt te snel gedwongen op het potje te gaan) word je dwangneurotisch. En, je raad het al, als je de derde fase niet goed doorloopt (bv, je wordt telkens gestraft als je aan je plassertje zit) krijg je seksuele problemen. Dus... jij (en ik waarschijnlijk ook ) mocht vroeger vast niet met je eigen poep spelen ofzo, hahaha En ondanks dat die theorie al meer dan 100 jaar oud is (en hopeloos achterhaald) blijft de uitdrukking dat iemand die dwangneurotische trekjes heeft, "anaal" zou zijn. (maar die uitdrukking is in Amerika meer ingeburgerd dan hier... hoor hem wel eens in een film ofzo, maar volgens mij ben ik de enige nederlander die hem gebruikt )
Hahahah @ Freud! Ja, Freud ken ik, maar deze theorie... Dat ik die nog niet in mijn opleiding ben tegengekomen verbaast me! Ik denk dan dat ik inderdaad in mijn anale fase ben blijven hangen ofzo.. Haha! Willen jullie mij dan nog wel ontmoeten? Ik zeg: meeting in de zandbak! Ofzo!
Maar ik mocht vroeger inderdaad niet met poep spelen! Hoe gemeen is dat nou! En ik mocht het zand uit de zandbak niet opeten.. Ik mocht de prullenbak niet omkeren.. Ik heb vroeger ook altijd heel veel dingetjes en frutseltjes gespaard (inktballetjes enzo), maar daar werden mn ouders ook gek van! Tjee, ineens wordt me een hoop duidelijk!
OMG... inktballetjes sparen... jaaaaaaah, dat deed ik ook! debiel was dat (tenminste, als je die "stopjes" van een vulpenvulling bedoelt)
Jup, die heeeele kleine kl*teballetjes Ik stond altijd te juichen in de klas hoor, als mijn vulpen weer leeg was! Dan had ik er weer 1
haha ik heb die ook niet op school gehad (spw) maar we houden het erin bij mij ging het alleen al mis bij stap 1 kreeg geen bv en dan gaat het nu weer mis bij Jennely die heeft het ook niet gehad haha!
ovu: geen positieve gehad van sensi! ze werden wel iets donkerder maar nog lang niet positief en nu zijn ze al een week op dus alleen getempt
Hoi hoi oh hahah dat heb ik die anale fase ook overgeslagen........... dat verklaart een hoop hahaha dd neeeeejjjj jammer meid *digi knuffel* Hier druk aan de klus soms elke dag dan weer om de dag, we wachten nog rustig af....... liefs
@MamaC; wat leuk dat je eerste indruk goed is! Wel jammer van de buikpijn @Anale fase; Ik geloof dat ik die fase niet eens gehad heb! Ben maar licht neurotisch.. Heeeel licht.. @PCO; Hm.. heb toch echt het idee dat het meer % is.. @Hier; ik ben weeer zo moe, dus ik duik onder de douche en dan het bed in! Slaap lekker meiden! En.. Sorry dat ik er niet zoveel ben.. Maar ben echt steeds uitgeput.. Hopelijk is dat snel voorbij en kan ik jullie weer volop vervelen !!
@ wjb: Ohja, zoiets schreef je al he.. Ja, wel echt balen. Met je temp wel een eitje kunnen vinden dan? @ AnnekeLoes: Heb jij ook een dwangneurose? Hahaha @ Neel: Ja, ik hoop ook dat jij gauw wat minder moe bent, want ik zit erop te wachten hoor, dat jij ons weer gaat vervelen Ben jij maar heeeeel licht neurotisch? Hahah, ik geloof het bijna @ hier: Weer terug van mn eerste avondje school... Pfffff! Ik heb minstens een week vrij nodig om weer bij te komen! Weer een zooi grote opdrachten over me heen gekregen, niet te zuinig! *huivert* Hopelijk kan ik dit laatste jaar aan! Ze verwachten een hoop van ons Ik lijk wel een oud wijf, want ik ben ook alweer helemaal kapot! Lekker m'n bedje in zo! Misschien pak ik ook nog maar even een douche, vond ik wel een goed idee van Neel!
Damn, wat is het hier rustig vanavond! Ik ben echt bijna zielig op mezelf aan het reageren ofzo (ik schijn af en toe thuis wel eens van die monologen te hebben, moet vriend altijd heel hard om lachen).. Maar meiden, bij deze: welterusten allemaal! Morgen ben ik er weer de hele dag, hahah!
nou, inderdaad.. heel rustig hier. Dacht weer een hoop bj te moeten lezen, maar dat valt weer mee. @neel: waarom dacht je dat er meer vrouwen met pco zouden zijn? heb je die een aantal in je omgeving? @neuroses: heeft nou iedereen hier neurotische trekjes? hahaha, Charlotte's neurotic Angels @MC: pffft, zoveel werk meteen de eerste week? Lekker dan. Hopelijk doen ze dat om het tempo er meteen goed in te krijgen, en wordt het niet nog erger En voor de "voyeuristen" onder ons (schaam je niet, ik ben ook dol op andermans foto's kijken... en trouwens, met mij de halve wereldbevolking, gezien de populariteit van sites als facebook ) nog een updateje van oebies meubilair. Ik ben dol op kleurtjes en vlakjes (degenen die mijn caviakast op facebook hebben gezien weten waar ik het over heb ) en ik dacht het nog ingetogen te hebben gehouden, met alleen maar tinten van dezelfde kleur... maarehhh, hij is toch vrij heftig geworden. Bekijk bijlage 99065
Goedenavond! @Duveldraakje: Echt balen voor je meid maar je weet in ieder geval wel waar je aan toe bent,hoe vreselijk k*t het ook is. @MamaCharlotte: Fijn dat het een leuke eerste indruk was op je stage-school. Tuurlijk sla jij je door het laatste jaar heen! Gaat helemaal goedkomen! @Handbalster: Oooooow wat ontzettend spannend zeg! Ik snap wel dat je nog even wilt wachten met testen,ik heb zelf ook altijd erg veel geduld. (Behalve deze ronde dan) @wjb: Ik zou zelf tot de 10e wachten omdat je dan dezelfde arts hebt (die andere was een vervangend arts toch?) maar ik heb makkelijk praten.. Ik kan me voorstellen dat je wel wil weten waar je aan toe bent nu. @Neeltje: Hihi,slaapkop! Nee hoor meid,neem maar lekker de rust die je nodig hebt. Driekes/Drieka zal je ook wel dankbaar zijn! @Tricia: Altijd leuk,een nieuwe telefoon! Zitten er veel leuke opties/spelletjes e.d. op? @Hier: Vandaag m'n autootje al opgehaald!! Ik belde vanmorgen naar het gemeentehuis of m'n rijbewijs al binnen was (het valt te proberen toch) en jawel hoor: ik kon 'm op komen halen! Daarna met m'n ouders naar Utrecht gereden en ik ben zelf met m'n autootje naar huis gereden! Ik ben stiekem best trots op mezelf dat ik dat gedaan heb,zo voor de eerste keer. Het was echt mega druk onderweg,we hebben geloof ik van Utrecht tot Dordrecht in de file gestaan. Het is trouwens een Nissan Micra,een zwarte en ik vind 'm zoooo schattig! Ik zal snel een fotootje plaatsen hier. Verder: Nog niet ongesteld en geen bruin dus ik denk weer een langere cyclus dit keer. Ik heb namelijk vanmorgen nog getest (kon het niet laten) en hij was negatief!