@ fafa : Met je neus in de ondergoed, lekker hoor @ mamaC : Meis, wat balen dat je je zo rot voelt ! * en je mag best even klagen hoor, en dat betekend echt niet dat je niet blij bent met de zwangerschap ; Integendeel @ Handbalster : Wat fijn dat de echo maandag weer goed was ! Ontstaat er al een mooi buikje ? @ Sasje : Hopelijk zijn ze dinsdag wel gegroeid ! & anders ook aan de clomid. Moet je dan eerst wachten weer op ongi ; of hebben ze daar nog niks verder over verteld ? @ Pluis : Hoe was het bij de HA & met het bekijken van het 1e huisje ? @ hier : Ongi is toch voor me gevoel goed doorgezet ; dus vanavond 1e tablet Clomid Wat spannend zeg ! Op 23 februari (2e afspraak gyn) zit ik dan op cyclusdag 17 ; dus hopelijk doet hij dan een echo om te kijken of er al een mooi eitje groeit
ik heb gisteren ook verteld dat ik vandaag naar het zh moest hoor..maar goed geeft niks.... @vlindertje nee hebben ze nog niks over verteld aangezien ik naar een andere gyn moet dinsdag
@ xVlindertje: Jeej, nu echt beginnen met Clomid! Ik hoop dat het allemaal lekker snel zal gaan! @ sasje: Dan heb ik daar echt overheen gelezen, excuses.. Edit: Ik zie nu waarom ik er overheen heb gelezen: het stond in het berichtje naar wjb.. Ik lees niet altijd wat iedereen naar andere meiden antwoordt, ik lees meestal door naar de @hier-berichtjes..
Heb nu net de eerste ingenomen * werd aangeraden het 's avonds in te nemen, omdat je dan eventueel minder kans had op bijwerkingen omdat je dan heel de nacht nog hebt * Hopelijk slaat het aan & Op naar een lief klein wondertje ! Ik moet positief blijven toch..
@ sasje: Fijn, dan lees ik er iig niet overheen! @ xVlindertje: Ik hoop het ook meis! Wat kunnen de bijwerkingen van Clomid zijn eigenlijk? En goed dat je positief blijft! Moet ook, want het gaat allemaal goedkomen hoor!
Mogelijke bijwerkingen (o.a.) Borsten, gevoelige Depressie Doorbraakbloeding, tussen twee menstruaties Duizeligheid Gewichtstoename Haaruitval, niet blijvend Hoofdpijn Huidontsteking (= dermatitis), allergische Huiduitslag, bultjes Maagdarm-klachten, zoals druk-in-de-buikpijn en opgeblazen gevoel Menstruatie, overmatige Misselijkheid (= nausea) Opstijgingen Ovarium-vergroting Pijn in de borst Plassen, vaker maar niet meer (= pollakisurie) Slapeloosheid Spijsverteringsstoornissen (= dyspepsie) Stippen zien Vermoeidheid Wazig zien Maargoed mijn Gyn zei alleen dat er stemmingswisselingen zouden kunnen ontstaan. Waarop manlief al vroeg met een glimlach: In positieve zin of...
nou door wordt je niet vrolijk van maar ach we moeten er wat voor over hebben meiden ik ben naar de film tot morgen!
tjaaaa dat weet je nooit he, maar bij een nicht van mijn man waren die behoorlijk heftig, zoals ze zelf zei, liep ze er behoorlijk van te stuiteren, maarja, tis allemaal voor goed doel he, en misschien heb je zwanger nog wel veel meer last van je hormonen haha. en ach, wij moeten veel meer doorstaan als onze mannen, dus die moeten onze nukken dan maar voor lief nemen haha @sasje, heb t vast gelezen, maar soms begin ik een zin te typen en dan weeet ik al net meer wat ik zeggen wou, korte termijngeheugen van een pinda, sorry, zwangerschapskwaaltje vrees ik ....
@ xVlindertje: Jeetje, wat een lijst! Haha! Nou ja, zo erg zal het allemaal wel niet zijn idd.. Er zijn ook genoeg meiden die nergens last van hebben met Clomid hoor! @ sasje: Have fun @ de film! Welke ga je? @ fioon: Inderdaad, die mannen hebben alleen maar ff wat raak hoeven schieten en dan krijgen ze er 9 maanden later een kleintje voor terug, gratis en voor niks. Dan mogen ze af en toe de hormoon-uitbarstingen er ook wel bij hoor, voor ons is het veeel zwaarder Ach, die mannen snappen het ook allemaal niet zo, is voor hen ook vervelend lijkt me.
Dag meiden, xvlindertje fijn nu aan de clomid eindelijk . Bij mij duurde het alsnog lang hoor voordat de follikel groeide dus niet schrikken kan wat langer duren met clomid en ik had 100 mg gelijk en had met het slikken ook nergens last van maar met de eisprong en daarna kreeg ik wel veel opvliegers. ( geen opstijgingen hoor) haha. Fafa lol @ opstijgingen mc lekker in je bedje meis herken je gevoel hoor ik wil ook totaal niet zeuren om de zwangerschap gewoon dat je zo blij bent dat het gelukt is eigenlijk meer een gevoel dat het niet mag ook maar ja je kan er ook niks aan doen dat je je beroerd voelt? Sasje fijn dat je ook bijna groen licht heb voor clomid. Heeft hij nu niet wat gezegt over pcos dd gelukkig geen bi en hopelijk gaat het zo wat beter met je! Pluis hoe was het? Fioontje lekker druk weekje straks maar wel leuk! Isra geniet ze! HAndbalster leuk even een berichtje van je en verontschuldig je niet hoor we hebben een leven naast zp. Neeltje hoe is nu meis? En met Mick weten ze aliets? Hier lig in bed en dit vanaf me iPhone en kan niet slapen maar ondertussen wordt me hoofdpijn alleen maar erger denk echb dat het met vermoeidheid te maken heb hoor! Morgen gyn kan niet wachten duimen jullie dat het goed is? Daarna gelijk vertellen aan me schoonouders en van het weekend naar mijn ouders hopelijk zonder wagenziekte haha. Weltrusten meiden
Goeie morgen Angels @Sasje: Ik heb dr ook helemaal overheen gelezen dat je naar het ZH moest, maar zoals mamaC al gezegd heeft misschien kan je het in het vervolg in een @hier berichtje plaatsen of in je onderschrift. Wel balen dat er nog niets echt gegroeid is. @MamaC: Doe lekker rustig aan meid! Hopelijk voel je je in het 2e trimester een heel stuk beter! @wjb: Jij moet toch vandaag naar de gyn of niet? Zou iig wel je hoofdpijn aangeven, misschien dat hij/zij je kan helpen. @fafa: Whahahahaha ik moest wel ff lachen om je reactie! Maar alles nog steeds rustig? @handbalster: Je leven naast ZP is ook iets belangerijker hoor @xVlindertje: Ben heel benieuwd of de Clomid gaat werken! Ga voor je duimen meid! @hier: Gister naar t circus geweest. Begon om 19:00 (gelukkig had Anouk nog wel geslapen 's middags) en rond 21:15 was t afgelopen. Was wel heel erg leuk, een lekker kleine tent en een dochter die het helemaal geweldig vond! Straks ga ik nog even met Nouk naar de dieren kijken, we hadden er natuurlijk al wel een hoop gezien, maar ze wil nog een keer naar de olifanten. Nog 2 daagjes en dan komen de meubeltjes! Ben zo benieuwd... Verders lekker rustig hier. Liefs, DD
Goeiemorgen meiden! @ xVlindertje: Nog Clomid-kwaaltjes gekregen? @ wjb: Veel succes/plezier vandaag bij de gyn!!! En sterkte met de hoofdpijn.. @ DD: Leuk dat het circus zo geslaagd was gisteren! Geniet van de rust vandaag @ hier: Ik heb vannacht zowaar lekker geslapen!! Jeej! Was ook wel even nodig hoor! Misschien hadden jullie het al op hyves/facebook gelezen, maar ik heb al mijn tentamens gehaald, dus heb nu eindelijk mijn P binnen!
hey meiden, @wjb nee ze heeft daar niks overgezegd....zal denk ik wel er vanaf hangen hoe het dinsdag is, maar ik denk dat ze er al vanuit gaat dat ik aan clomid moet want ik kreeg een folder mee, zodat ik deze alvast kon doorlezen zodat ik wist wat ik kreeg dinsdag dus ach ja we zullen zien! @mama gefeliciteerd meid!!! ik ben naar the tourist geweest. @dd oh spannend nog 2 dgn en dan het kamertje!!! leuk!!! @pluis hoe was het huisje!!! en was zei de ha???
Hallo dames, @sasje: wat vervelend dat je follikels nog steeds niet goed groeien Zal dan inderdaad ook wel clomid worden. En hoe was de tourist? Die leek mij ook wel leuk. @MC: gefeliciteerd met je P! Wel lekker om die binnen te hebben @Pluis: ben ook wel nieuwsgierig hoe alles gisteren gegaan is. @DD: cool dat Anouk het circus zo leuk vond gisteren En mag je zomaar naar de circusdieren gaan kijken? Dat is tof. En hoe staat het met je bekken vandaag? Heeft de fysio de vorige keer wat geholpen denk je? @hier: gisteren weer naar de vk geweest en gezegd dat ik regelmatig last heb van blaasontstekingen. Nou stuurde ze me door naar de HA om te laten testen op een streptokok die dat eventueel zou kunnen veroorzaken en ook eventueel een probleem voor oebie zou kunnen worden. Maar nou las ik wat statistieken op internet en 1 op de 5 vrouwen draagt die bacterie bij zich en slechts 1 op de 1000 baby's krijgt last van dat beestje. Dus stel dat ik hem ook heb, word ik toch nog opeens "medisch" terwijl de kans dat die bacterie oebie wat gaat doen slechts 1 op 200 is *grmbl*... moet ik straks gaan beslissen of ik wil bevallen in het ziekenhuis met anti-biotica - waar ik op zich he-le-maal niet voor ben: op het moment dat een kind zn bacterie-flora moet gaan samenstellen - dus ook de goeie bacterien! - de boel lopen verstoren met anti-biotica óf een risico van 1 op 200 op een (ernstig) ziek kindje (vergeef je jezelf dat, áls dat zou gebeuren, terwijl je dat had kunnen voorkomen?) dilemma, dilemma... vanmiddag uitstrijkje afgeven bij het lab in het zkh... duimen jullie even mee dat ik streptokok-vrij ben? (en sorry voor het lange verhaal ) Overigens: alles nog heel rustig in de buik.