Eerste ronde februari/maart 2009, deel 3 1/2!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Orwen, 17 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Hee meiden,

Ons vorige topic is gesloten (waren we te rustig?) en hierbij mijn poging ons clubje nieuw leven in te blazen.

Ik ga jullie nu even uitnodigen en van 't weekend probeer ik even te posten hoe het hier gaat. Er is alweer veel gebeurd sinds de laatste update!

liefs,
    Orwen

2. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Ja ik zat laatst al te zoeken en kon het clubje niet meer vinden... verder ook geen tijd gehad om er eentje aan te maken!! En daarna weer vergeten... gelukkig ben jij er nog Orwen :D

Jullie gaan nu ook weer aan de slag zag ik :D spannend!!! Voor jullie is het toch een beetje extra spannend denk he?? Maar vertel, waar lopen we in achter?? ;) En hoe voelt de eerste ronde??? Al het gevoel dat het raak zou kunnen zijn??

@ andere meiden
    Ben benieuwd wie de eerst volgende zwangere is...

@ Hier
    Evi is hier flink aan het uit testen... niet willen slapen, veel boos en gefrustreerd... zit ook wel weer een tandje aan te komen (3e, boven... hoektand hahaha... ons draculaatje straks) Maar tussendoor is ze ook heel lief hoor ;) Inmiddels tijgert ze... en zit ze als maar op handen en knieen... ze probeert ze nu ook aan dingen op te trekken, maar ze kan er nog niks mee... ze kruipt ook nog niet hoor! Ze kan wel al zelf gaan zitten, al heeft ze dat pas 2x zelf gedaan...

Verder is ze nu heel erg bezig met dingen na dan: "nee" schudden... kus geluidjes maken... gekke bekken trekken... tong uitsteken... zo grappig hoe ze ontdekken dat ze daarmee de aandacht kunnen krijgen ;) vind het zoooo schattig!!

Verder staat ons huisje te koop sinds gisteren (misschien al op hyves gelezen) en we hebben ook al een huisje op het oog, maar we gaan niet eerder bieden voordat ons huisje is verkocht!! Dus nu heel spannend, hopelijk is ons huisje snel verkocht en staat het andere huisje dan nog te koop! We willen wel flink verbouwen meteen, dus hopelijk kan er ook nog wat van de prijs af :)

Verder wil vriendlief eerst afbouwen met z'n medicijnen (is hij al mee bezig) voor we aan een 2de gaan beginnen... hij denkt dat het invloed kan hebben... dus wij hebben nog even geduld en hopelijk volgend jaar gaan wij ook weer aan de klus ;)

3. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    Nou, het blijft flink stil hier. Hoop dat de rest mijn berichtjes ook hebben gelezen. Nog even afwachten maar.

@serendipity: Tandjes, aiai. Wij konden erover meepraten. Inmiddels kunnen we geen onderscheid meer maken tussen tandjes krijgen en de peuterpubertijd ;)
    Cool dat ze al kan zitten! Is dat snel? (Je zult het wel merken, maar gaandeweg vergeet je zo snel hoe die ontwikkeling ook alweer ging...)
    Ik had jullie huis gezien via Hyves, inderdaad. Spannend, hoor! Hebben jullie al kijkers gehad? Ons huis is eindelijk verkocht, maar nog wel onder voorbehoud van financiering. Dus nog een paar weekjes wachten en we zijn uit de stress. Uiteindelijk mooi huis met grote tuin in Tuindorp, Utrecht gekocht, waar we helaas pas eind januari in kunnen. Ons huis moeten we uit op 1 december, dus we zijn druk bezig iets anders te vinden voor de tussenliggende periode. Zal waarschijnlijk een bungalow worden. Knusse feestdagen :D;)

4. smile17

smile17 Niet meer actief

Hoi lieve meiden

Ik was al een tijdje op zoek naar ons forum naar aanleiding van bericht van Orwen maar kon het niet vinden. Nu dankzij Serendity nogmaals gekeken en gevonden.

@Orwen wat goed zeg een nieuw huis in Tuindorp gefeliciteerd. Lekker jullie gaan dus een maandje op vakantie ;) in de bungalow zal Alba vast leuk vinden. Ik hoop voor jullie dat het lekker snel raak zodat jullie meteen een babykamer kunnen maken in het nieuwe huis.

@Serendipity jeetje wat gaat het snel allemaal he. Wat goed dat ze al zelf kan gaan zitten en al kan tijgeren.
    KLeine dracula dachten wij ook te krijgen want ze kreeg de 2 bovenhoektanden maar voordat de punten er helemaal doorwaren zaten ook ineens de 2 voortanden er dus uiteindelijk geen dracula.
    Spannend hoor jullie huis te koop ik las dat jullie al een bezichting hadden hopelijk verkopen jullie snel. Wat leuk als jullie volgend jaar weer beginnen. Lijkt me inderdaad geen slecht idee om de medicijnen af te bouwen.

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien zijn wij weer zwanger JAAAAAAAA! En natuurlijk ontzettend blij dat het zo snel is gelukt. De 2e ronde dit keer. Het is allemaal weer net zo leuk en spannend als bij NOëlle. Ik ben al flink misselijk en moe maar juist door de symptonen ook weer gerustgesteld.

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    O jee, ik had hier ooit wel iets geschreven, maar ws is er iets tussendoor gekomen en heb ik het niet verstuurd :)

Smile had ik natuurlijk elders :D al gefeliciteerd, echt leuk!

Alba, erg herkenbaar haha! Renske is ook echt al een peuter aan het worden, alles is 'nee', en we moeten elke avond veel moeite doen om haar haar eten te laten opeten. We zijn er vrij makkelijk in. Eten is aan tafel, maar ik vind het echt niet erg als er ook duplo op tafel ligt. Als ze maar eet en niet steeds van tafel gaat. Ze is superhandig en klimt zelf op en af de triptrap (nu snap ik opeens waarom die dingen zo heten ;)), maar ook op de tafel.

Wij willen ook graag een tweede kindje maar het plan ligt even stil. Ik heb wel goede hoop dat mijn cyclus weer normaal is, ik voed nog maar 2 keer per dag nu (ben opeens van 3-4 naar 2 gegaan een paar weken terug). Ik ben weer goed op gewicht en voel me fit. Maar ik promoveer half november en als ik nu zwanger raak zit ik misschien kotsmisselijk tegenover mijn oppositie. We doen dus even ons best om niet zwanger te raken, hoewel er meteen bij gezegd moet worden dat we er ook niet enorm spastisch over doen (ik ben niet tijdelijk aan de pil oid, en uberhaupt geen sex behoort niet tot de opties :D). Ik zou het hoe dan ook geweldig vinden als het toch gebeurt, al is de kans denk ik klein.

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #6 Troetelbeertjes, 26 sep 2011
    Laatst bewerkt: 26 sep 2011
    Hoi meiden!

Ik ben vannacht teruggekomen van vakantie. We zijn in Oostenrijk geweest, in de bergen. Heerlijke tijd gehad, veel gezwommen met de kids en heerlijk veel zon gehad. R afael was bang voor het diepe bad (maar blij in het baby-gedeelte), maar T ristan kon je al heerlijk zelf laten dobberen met zijn zwembandjes. Hij kon zelfs al een beetje 'zwemmen' als je hem vroeg naar je toe te komen. Erg leuk :D.

@Smile: gefeliciteerd!!! Wat spannend, je bent de eerste die weer zwanger is sinds onze eerste ronde tijd!!

Hier wachten we nog even hoor. 3 kinderen onder de 2,5 is me straks iets teveel van het goede ;)

@Orwen: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En ook aan de slag voor een tweede. Spannende tijden weer!

@Serendipity: Alweer aan het kijken naar een nieuw huis :) Het voelt nog maar kort geleden dat jullie daar gingen wonen! Ik hoop dat de verkoop snel gaat!

@Evenstar, BB, Jilly, Kroko (sorry, ben je nieuwe naam kwijt): hoe gaat het?

Ik hou het even kort! Druk bezig met werk inhalen, wassen draaien en alle andere dingen die zijn blijven liggen door de vakantie.

7. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Dag dames,

Met mij gaat het slecht. Onze 20 weken echo was niet goed. Ons zoontje heeft een palatoschisis (hazenlip én gesleten gehemelte), plexus choroideus cysten (hersenafwijking), een VSD (hartafwijking) en een afwijkende stand van de vingers. De gynaecoloog denkt aan een trisomie 18. Vandaag hebben we vruchtwaterpunctie gehad, a.s. woensdag krijgen we een voorlopige uitslag.
    Maar als het inderdaad een trisomie 18 is, zal de zwangerschap vroegtijdig worden afgebroken. En zo niet, dan moeten we gaan nadenken over wat we verder willen, maar mijn man en ik weten nu al dat we sowieso de zwangerschap willen laten afbreken, met zoveel aangeboren afwijkingen.

Het was, ondanks dat ik de hele zwangerschap gevoeld heb dat er iets mis was, donderslag bij heldere hemel. We zijn er erg verdrietig van en ik denk niet dat ik voorlopig hier "gezellig" kom kletsen. Ik wens jullie veel succes met de zwangerschappen die er zijn en die nog komen gaan. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie niet hoeven mee te maken wat ik nu moet doorstaan.....

8. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: ...Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik ben er helemaal stil van. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe vreselijk jullie je moeten voelen en hoe zwaar de beslissingen zijn die jullie moeten nemen. Heel, heel veel sterkte van mij. Dikke kus.

@anderen: Moet even bovenstaande verwerken. Reageer binnenkort op jullie.

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh Brix :(

Ik zit te huilen en weet niet wat ik moet zeggen, wat een vreselijke klap.

Ik weet dat er niks is dat iemand nu kan doen of zeggen dat dit anders maakt, beter maakt. Maar ik leef heel erg met je mee, dikke kus ook van mij.

10. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Brix, wat verschrikkelijk voor jullie. Ik wens jullie veel sterkte bij de moeilijke keuze en zware tijd die gaat komen. Ook van mij veel medeleven, een knuffel en kus.

Heel veel sterkte..

11. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Wat een lieve reacties, meiden! Wat fijn, dat doet me goed. Je kunt inderdaad niets zeggen om het goed te maken, want het is niet goed. Mijn mannetje zal nooit beter worden, ik zal hem niet bij me kunnen dragen. Maar een knuffel en een kus doet het altijd goed bij mij.

Ik moest ook meteen huilen omdat je schreef dat je zat te huilen, evenstar, ik vond het lief om te lezen. Poeh, het is ook zo'n nachtmerrie. Ik weet nog wel dat ik soortgelijke verhalen las van andere meiden hier op zp en dat ik er kippenvel van kreeg en me bedacht dat dat toch wel een van de ergste dingen is die je kunt meemaken. En nu maak ik het zelf mee :(. Zo ga je van "wat spannend, ik ga kijken of het een jongetje of een meisje is" naar niet meer in verwachting zijn. Boem, van het ene op het andere moment.

Ik zal nog wel meelezen hier, hoor, en misschien zelfs wel reageren, maar ik weet het niet zeker. Gek genoeg heb ik nu geen moeite met zwangeren en kindjes, wat ik na mijn miskraam in 2009 wel heel sterk had. Ik vind elk kindje een klein wondertje en ik geniet van elk kindje dat ik zie. Dus ga gerust verder met kletsen hier over de zwangerschappen en de kinderen. Mijn enige zwakke punt is jongetjesbaby's die slecht behandeld worden, dat trek ik op dit moment heel, heel slecht. Dan word ik verdrietig, omdat ik graag mijn mannetje had willen koesteren en verzorgen en dan kan ik het niet hebben dat iemand anders die zo'n rijkdom heeft er niet goed voor zorgt (dat geldt natuurlijk ook wel voor meisjes, maar ik heb nu eenmaal een zwak voor jongetjes doordat ik een jongetje in mijn buik draag).

12. smile17

smile17 Niet meer actief

Brix jeetje zit met kippenvel en tranen in mijn ogen je verhaal te lezen. Wat ontzettend erg weet gewoon even niet wat ik moet zeggen. Ik wil jullie in ieder geval heel veel strekte wensen in deze verschrikkelijk moeilijke tijd. Bah wat kan het leven soms oneerlijk zijn

13. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    @Brix
    Ik ben sprakeloos... heb er geen woorden voor... wat vreselijk... en dan te bedenken wat jullie allemaal nog te wachten staat... heel erg veel sterkte, ik denk aan jullie!

14. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Smile natuurlijk gefeliciteerd met jullie wondertje!!
    Pff wel heel dubbel zo, eerst zo'n leuk bericht te lezen en daarna het andere uiterste te lezen...

@ Brix
    Idd... zoals jij het beschrijft, met kippevel lees ik jou bericht, met de gedachte dat er niks ergers bestaat... en wat jullie ook beslissen, het is en blijft jullie mannetje die nooit vergeten zal worden!

15. smile17

smile17 Niet meer actief

Brix jeetje aan je onderschrift te lezen zijn de vermoedens van trisomie 18 helaas uitgekomen. Wat ongeloofelijk K.ut. Heel veel sterkte!
    En als je je verhaal kwijt wilt kom dan hier naar toe.

16. smile17

smile17 Niet meer actief

Lieve dank jullie wel voor de felicitaties.

@Orwen ik zie aan je banner dat jullie doorgaan naar ronde 2. BIj Alba was het toch ook de 2e ronde hopelijk nu weer.

@Troetelbeertje (Wil steeds die anders naam typen)klinkt als een heerlijke vakantie! Kan me voorstellen hoor dat jullie nog even willen afwachten. Voel je trouwens nu wel vaker een dubbele eisprong?

Wat ben ik moe zeg kan me niet niet herinneren dat ik vorige keer zo moe was maar ik heb het er nog steeds graag voor over. NOg 3 weken en 1 dag tot de echo pffffffff wat lang ;)

17. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ach Brix, wat verschrikkelijk dat het nu zeker is dat jullie man trisomie 18 heeft. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en wou dat ik je ergens mee kon helpen.

Als je de behoefte voelt, ben je hier natuurlijk hartstikke welkom om te vertellen en steun te krijgen. Als je liever wat rust pakt, is dat natuurlijk ook prima.
    Nogmaals een dikke knuffel en kus, en heel veel sterkte.

18. Orwen

Orwen Actief lid

23 feb 2009
    397
    1
    0
    @Brix: Wat vreselijk dat het echt zo blijkt te zijn... Ik wens jullie veel sterkte bij hetgeen nu gaat volgen en het verwerken van alles. En net als de anderen zeg ik: als je langs wilt komen, ben je meer dan welkom. Zo niet: dan snappen we dat allemaal ook. Dikke kus.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    import Noorderling
    Oh wat erg dat de bange vermoedens bevestigd zijn :( Wat een onmenselijke hel... Heelveel sterkte lieve Brix - we denken allemaal aan je.

20. Troetelbeertjes

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Brix. Ik zie dat je bevallen bent en lees het met tranen in mijn ogen. Ik wens jullie heel veel sterkte en mocht je de behoefte hebben om het erover te hebben, of juist afleiding te willen, je bent altijd welkom!

@all. Ik kom binnenkort weer even updaten en naar jullie vragen. Alle 'dagelijkse' verhalen lijken nu wat triviaal.

@Smile: ik hoop dat jouw zwangerschap goed verloopt!

Deel Deze Pagina