@ Vlinder3: Maar als er andere endo-haarden op andere plekken zouden zitten, dan zou het 'minder erg' zijn toch? Het gaat er toch om dat je eierstokken 'vrij' zijn? Of zie ik dat verkeerd? Maar kan me voorstellen dat je niet op weer een operatie zit te wachten..!! Ik duim voor je dat het gewoon allemaal goed zit!!! Probeer inderdaad (hoe moeilijk ook) niet te doemdenken en laat het maar even over je heenkomen dinsdag. Dat is voor nu even het beste wat je kan doen. En natuurlijk vooral blijven hopen! Ik kan me voorstellen dat het dubbel is, maar vind het heel goed dat je positief probeert te blijven! Toppie! En mijn volgende stap is inderdaad een kijkoperatie, dat hebben ze toen ook gezegd.. Zit ik nog niet echt op te wachten, dus ik wil eerst nog even wat langer bezig zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat er op een gegeven moment een moment komt dat we het echt zat zijn (en dan vooral die pijn!).. Knuffel terug voor jou!!
Mag ik je 1 tip geven??? Als je gyn vermoed dat het endo is, wacht AUB niet te lang met de kijkoperatie!! Endo woekerd soms zo snel en kan zoveel aantasten. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten hoor, ik heb er ook (te) lang mee gewacht ondanks dat het 90% zeker was dat het endo was maar dit komr ook door de overstap naar een nieuwe ziekenhuis. Je ziet het helemaal goed, als de eierstokken en eileiders vrij zijn is het minder erg maar ook dan is het risico groot omdat tijdens de stimulatie de endo heel erg wakker word.
@ Vlinder3: Dus het is zo dat door de stimulatie het weer wakker gemaakt kan worden? Wat bizar eigenlijk he.. En een zwangerschap is dan weer het beste medicijn tegen endo, omdat dat het plat legt.. En thanks voor de tip, goed dat je het zegt!! Ik probeer er ook een beetje op te letten of de pijn niet erger wordt, dat vind ik dan ook wel een teken om aan de bel te trekken. En ik heb deze ronde weer duidelijker gemerkt dat deze pijn zelfs door mijn ongi-pijn heen gaat (waar dus die pillen niet tegen helpen..). Pfff...
Ja inderdaad bizar, daarom zijn de complicaties zo groot en zijn we ervoor gewaarschuwd. Ik zeg natuurlijk niet dat je endo hebt maar iig dat als de gyn het vermoed je niet te lang met de laparoscopie moet wachten. Ik heb mijn lesje geleerd hoewel we er zelf niks aan konden doen ivm huisarts ander ziekenhuis enz enz maar toch. Ik ga weer afsluiten, ga een lekker prakkie maken en dan lekker bij mijn ventje op de bank kruipen met een kruikje. Tot morgen meiden.
@ Vlinder3: Nee, het is natuurlijk ook niet zeker dat ik het heb, maar het houdt me wel erg bezig hoor.. Maar bedankt iig voor de tips enzo uit eigen ervaringen, dat is altijd fijn! Fijne avond meis, geniet lekker met je ventje en veel sterkte met de pijn! Rustig aan he, en hou ons op de hoogte! Knuffel!
Hello! @DD; dat klinkt als een erg leuke avond! @Pluis; al een leuk auto'tje gezien?? @Vlinder; wat raar.. Ik heb er helaas geen verstand van @Vlinder3; ik duim onwijs hard!! @hier; vanmiddag high tea gedaan met de andere zwangere dames in de flat. Erg goed verzorgd, maar nu wel erg moe..
@ Neel: Leuk, een high tea! Wat heb je allemaal gegeten en gedronken? Ik vind het hier maar rustig vandaag, iedereen lekker aan het genieten van de zondag? Ik ben armbandjes aan het maken.
@endo: is dat een typisch verschijnsel, dat je de hele maand pijn hebt? Want als je zegt dat je voor je ei, na je ei én tijdens je ongi pijn hebt, heb je dus nooit géén pijn? Hoe kun je daarmee leven??? Daar word je toch knetter van? @vlinder: we leven hier allemaal zo met je mee, meid. We hopen zo dat de cystes weg zijn gebleven, en jullie eindelijk voor die IVF kunnen gaan! @Neel: wat leuk dat er een zwangere-dames-clubje op de flat bestaat @meubeltjes: zal eens kijken of ik een plaatje kan schieten van de ravage die het op dit moment is in oebie's kamertje-to-be, hahaha
Hee Dames, vlinder3; ik duim ook ontzettend hard voor je gun het jullie zo! Roske neejjjjjj ongi K*T zooi!!! Hoe staat het met ons lijstje wie zit op wachtbankje om al bijna te testen?? Hier lekker aan de knikker om de dag hahaha behalve de dag dat we ff wat woordenwisseling hadden. Ik voel mijn eitje niet dus we knikkeren maar tot het eind door en hopelijk deze maand voor iedereen een beetje hoop!!! Klussen jullie ook alle om de dag??? Of alleen rond je ei??? Ik hoop dat snel raak is 1 vriendinnetje van me is al zwanger en 1 ander vriendinnetje zit min of meer in zelfde schuit als ik vind wel leuk samen zwanger te zijn met je vriendinnetjes lijkt me zo leuk samen ervaringen delen, zwijmelen bij die leuke kleine kleertjes en ontzettend veel shoppen@!! hahaha Hier dus alweer in de wolken hopend op de 14e geen ongie maar positieve test!! liefs Janneke
@ Vlinder3: DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM DUIM Hopelijk is het voldoende!! @<MamaC; waardeloos voor je steeds die buikpijn. Ik zou er niet te lang mee blijven rondlopen hoor. Zoals de gyn al zegt; er zit iets wat die buikpijn veroorzaakt. @Annekeloes: wij houden het niet de hele maand vol om de dag. Maar ruim rond mijn ei doen we het wel inderdaad! @ Fafa: blij dat jouw dikke teen zo goed voelt voor mij haha. Lijkt me voor jou heerlijk om lekker voor je beeb bezig te zijn! @Hier; af en toe pijn in mijn onderbuik, komt een beetje met vlagen. Morgen weer bloed prikken voor progesteron waarde en daarna nog een paar dagen op het wachtbankje.
Volgens mij is dit ons lijstje.. Alleen roske is ongi geworden.. dus daar komt nog een nieuwe datum voor
Hoi hoi @fafa; Ik zou graag ook wat foto'tjes willen zien. Ben erg benieuwd @Handbalster; Succes morgen met prikken! @High tea; Wat ik op heb? Broodjes.. Muffins, bonbons, quiche etc etc.. Van alles netjes 1 anders dan zou ik 's avonds niet goed eten.. En dat deed ik dus vanavond ook niet @Hier; Ik ben behoorlijk moe, dus ik ga lekker op tijd naar bed! Slaap lekker meiden!!
hier opeens die vage buikpijn die ik elke maand wel heb word dan ff helemaal niet goed gaat door hele lichaam heen blijft klein half uurtje hangen en dan over..... zal dit mijn ei zijn. Iets van corine gehoord??? oh haha naar wc geweest en nu weet ik dus waar mijn buikpijn vandaan komt, zat iets in de weg
Goedenavond! @Vlinder3: Ik duim heel heel heeeeel hard voor je dat ze geen cystes of endo haarden zien op de echo.. Ik gun het je zo en je hebt er zo voor gevochten,het zou echt vreselijk zijn als de endo nu terug is gekomen. Ik dacht ook dat dat niet kon omdat je nu kunstmatig in de overgang bent.. @Neeltje: Klinkt gezellig,zo'n high tea! Veel plezier morgen met de echo meid,hopelijk wil Driekes zijn/haar ware aard onthullen! Ik heb nog geen auto gevonden maar dat komt wel goed.. @Fafa: Zozo,maakt jouw vriend dat voor jou? Wat een keukenprins,ik ben jaloers! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar Oebie's meubeltjes--> fotooooo! @AnnekeLoes: Nee, al een hele poos niets van Corine gehoord hier. Veel succes op het wachtbankje meid! @Hier: De frietjes waren heerlijk alleen zat ik aardig snel vol dus ik heb een hoop wegegooid. Vanavond op tijd naar bed want morgen heb ik weer een vroege dienst..gatver! Verder nog geen bruinverlies hier maar verder ook geen bijzonderheden dus we zien wel. Nog 4 daagjes!
Ja dat is mij ook verteld maar nu blijkt dus ander, het kan dus zeker wel terugkomen. Als ik net een heftige vorm heb ofzo maar we zullen zien...weltrusten.
@ fafa: Pijn kan volgens mij wel een verschijnsel van endo zijn. En ik heb inderdaad al sinds het stoppen met de pil elke dag buikpijn.. Niet zo erg dat ik niks meer kan, maar het begint inderdaad wel heel irritant te worden! Als ik ongesteld ben of mijn eisprong voel ben ik wel compleet uitgeschakeld overigens.. In het begin dacht ik: ach, het zal er wel bij horen. Maar het lijkt me niet echt normaal.. (en dat was de gyn gelukkig wel met me eens ) @ AnnekeLoes: Wij klussen meestal ook om de dag, en vooral rond mn ei. Soms ook elke dag. Gewoon waar we zin in hebben. Haha, lol @ je buikpijn verhaal trouwens @ handbalster: Nou, voor jou duim ik ook hoor! Heel spannend! Ben heel benieuwd of je gevoel het goed heeft deze maand, zou echt leuk zijn! @ xVlindertje: Veel plezier met tv kijken en slaap lekker! @ Neel: Wel lekkere dingen op dus! Slaap lekker ook! @ Pluis: Oh, jij ook al bijna weer van je wachtbankje af! Spannenddd! Succes morgen met je vroege dienst meid! @ iedereen: Weltrusten!
Goedemorgen meiden, Ik zit momenteel te wachten op een telefoontje van de ass. gyn. Ik belde vanmorgen en ze ging even met de gyn overleggen of het verstandig is dat ik even langskwam voor een echo. Ze belt binnen 1 uur terug. @Pluis, nog een autootje gevonden op marktplaats of wat leuks gezien??
@ Vlinder3: Spannend meis, ik ben benieuwd! *knuffel* @ hier: Ik heb het idee dat mijn buikpijn echt erger is deze maand.. Als het echt aanhoudt ga ik maar weer contact maken met het ziekenhuis.. *diepe zucht*