Charlottes Angels na de 'mislukte' paaseieren :D

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MC86, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Komt ie !!

Oestradiol en progesteron
    Jouw lichaam maakt tijdens je cyclus twee eierstokhormonen aan: oestradiol en progesteron. De eerste, oestradiol stimuleert vóór de eisprong de klieren van de baarmoederhals tot het afscheiden van een bijzonder type slijm, dat essentieel is voor het doorlaten van het sperma door de baarmoederhals en het bereiken van de eicel. We noemen dit type slijm dan ook wel ‘slijm met vruchtbare kenmerken’. Oestradiol stimuleert ook de groei van het baarmoederslijmvlies, dat de baarmoeder bekleedt.

Na de eisprong produceert het zogenoemde ‘gele lichaam’, dat ontstaat uit de gesprongen follikel, progesteron en oestradiol. Progesteron veroorzaakt de plotselinge verandering in het slijm meteen na de eisprong en is bepalend voor het ‘pieksymptoom’. Progesteron bereidt ook het baarmoederslijmvlies voor op een eventuele innesteling van een bevruchte eicel. Wanneer er géén bevruchting heeft plaatsgevonden, dan neemt de productie van oestradiol en progesteron ongeveer zeven dagen na de eisprong af. Dit heeft tot gevolg dat – tijdens de menstruatie – het baarmoederslijmvlies wordt afgestoten, zo’n elf tot zestien dagen na de eisprong.

Het slijm sluit de baarmoeder af. Drie à vier dagen voor je ovulatie tot één à twee dagen na je ovulatie wordt in de baarmoederhals tamelijk veel rekbaar slijm afgescheiden. De baarmoedermond wordt zachter en de opening wijder. Het vaginale slijm is helder van kleur, elastisch, vloeibaarder en je kunt er draden van trekken van ongeveer tien centimeter lang. Het ziet er een beetje uit als rauw eiwit. Dit slijm is zeer gunstig voor de zaadcellen; het helpt ze om naar boven te klimmen, richting baarmoeder, dus als je in deze periode vrijt (3 tot 4 dagen), vergroot je je kans op zwangerschap.Als je er echt op gaat letten, zul je zien dat er in deze dagen wat glibberig slijm aan het wc-papier blijft zitten. De dag dat het baarmoederhalsslijm het meest overvloedig, draderig en dun is, valt meestal een dag voor de eisprong. De rest van de maand, vanaf ongeveer vier dagen na de eisprong, is het vaginale slijm ‘droog’ of wit korrelig en ben je ‘niet’ – of in ieder geval minder - vruchtbaar.

Billings ovulatiemethode

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    hoi hoi, ben er weer. ga morgen alles bijlezen (ben op pag 60 :$)
    en reageren

3. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Succes Fioontje!!

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    @pluis; over je krampjes en pijn;

Herken je eisprong
    Wanneer de eisprong nadert, hebben sommige vrouwen buikpijn, vaak op een duidelijk aanwijsbare plek, links of rechts onderin de buik. Dat wordt ovulatiepijn of middenpijn genoemd. Het is het gevolg van de spanning in de eierstok, en gaat aan de eisprong vooraf. Als je vrijt zodra de ovulatiepijn optreedt, ben je net op tijd. De dag van de eisprong is de eicel vruchtbaar.

Ik ben op dreef.. Iemand nog info nodig??? ;)

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Thanks Neeltje,op die site had ik zelf ook al gekeken maar wel heel lief van je hoor!:)
    Hier kan dus nog geklust worden! Joehoeeeeee!:D

Ik ga zo naar bed lieve meiden,slaap lekker allemaal en tot morgen.

6. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Ik ga mn mandje ook opzoeken.. Morgen weer werken.. Slaap lekker allemaal!

7. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Goeiemorgen lieve lady's!

@ Isra: al getest??? Ik ben heeeel benieuwd :D Beterschap voor je zoontje, hopelijk gaat 't wat beter met 'em.

@ Duveldraakje: Vind het wel goed van je dat je donderdag nog wel hebt kunnen knikkeren, ondanks de spanningen en het verdriet! Hoef je je niet schuldig om te voelen hoor, het kan heel ontspannend werken, en je bent dan ook echt ff met wat anders bezig (als 't goed is ;)). Ik heb na mijn ei ook altijd onwijs veel afscheiding, 't vloeit er dan uit. Bij mij is het dan niet meer rekbaar. Maar het lijkt altijd wel een soort schoonmaak, misschien is dat 't wel? Hopelijk kan je er iets mee!

@ Pluis: Jeetje, wat heb jij een lange werkdag gehad! Je zal wel kapot zijn! Balen dat je vriend niet wilde klussen.. Je vruchtbare slijm komt meestal al voor je eitje, ik denk dat je nog niet te laat bent hoor. En ik denk dat die krampjes wel es kunnen wijzen op je aankomende eisprong :D Succes meid, hopelijk kan je vandaag nog ff van bil ;)

@ Neel: werkze vandaag!

@ fioon: succes met lezen, vergeet je koffer niet uit te pakken ook ;)

@ hier: Jeetje, wat was ik vroeg wakker (7 uur ofzo..), gewoon van de pijn!!! :$ Ik dacht echt: als ik nu een plasje ga doen, ben ik zooooo ongesteld geworden! Maar helemaal niets! En de pijn gaat maar door.. Pfffff! Het voelt echt als ong.pijn, maar ook als spierpijn! Ik vind het echt spannend worden..

8. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    18 april: Shaida (vmk)
    19 april: xVlindertje, Deesi
    20 april: Vlinder27, Pantoefje
    23 april: michele25
    24 april: Anita85

29 april: lonneke
    4 mei: Sasje24
    7 mei: Bloemmm
    8 mei: dbrgrsmr

9 mei: Isra
    10 mei: MamaCharlotte
    12 mei: Miranda, Corine26

13 mei: Roske
    14 mei: Fioon, Miracle of love, fafa
    16 mei: Marleen86, AnnekeLoes
    18 mei: Neeltje1986
    19 mei: Handbalster

20 mei: Duveldraakje22
    24 mei: anoniempje 1985
    25 mei: Pluis81
    26 mei: Ukkepukkie, michele25
    8 juni: xVlindertje

Voor de zekerheid maar weer even ons lijstje! Waar zijn die andere meiden? Ik las ergens anders dat Bloemmm al wel overtijd is, maar nog geen positieve test..!

9. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Happy birthday @ fafa!!! :D

10. miracle of love

miracle of love Bekend lid

17 apr 2010
    679
    0
    16
    @ fafa: vanaf hier ook hieperdepiep hoera!!!!!! :D:D

@mamac: een hele goede morgen, je maakt het wel spannend hoor!! Ik heb ook constant pijn in mijn onderbuik en het lijkt wel of ik vruchtbaar slijm heb, maar dat kan niet, want me eitje is al geweest..Het is ook best veel (srory voor de vieze praatjes ;))
    Dus hier is het ook super spannend, denk ook dat me banner niet klopt!! Jij gaat toch maandag testen? Of was het nou dinsdag??
    Ik vind je wel echt kwaaltjes hebben hoor, nou duim duim duim :)

Voor jullie allemaal ik ga straks naar limburg, dus kan jammer genoeg niet met jullie kletsen..Heel veel succes vanaf hier voor iedereen

11. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Goeie morgen dames!

@MamaC: Dank je wel voor je lieve berichtje, doet me goed dat er niet vreemd over gedacht wordt. Je klachten klinken echt steeds positiever, heel herkenbaar ook. *Duim, duim, duim*

@Fafa: Mooie dag om jarig te zijn, Hiep hiep Hoera!!! Gefeliciteerd.

@Miracle: Oh voor jouw ook al zo spannend *duim, duim, duim*, mn duimen maken overuren voor iedereen hier.
    Hopelijk een hele hoop ROZE deze maand, kan wel wat goed nieuws gebruiken nu!

@Hier: Nou mama-dag is wel lekker begonnen, mocht uitslapen. Jeeeej :p. Nichtje is nu hier tot +/- 13:00 en daarna kan mama-dag echt beginnen. Ik denk dat die afscheiding echt met mn ei te maken had, het is nu ook ineens stukken minder en niet meer zo rekbaar. Hoop echt dat ons geknikker van afgelopen donderdag raak is geweest. We merken het over een anderhalve week wel. Heb nu btw wel last van een zeurend gevoel in mn onderbuik. Maar ja, als dat positief is...kan ik er zeker wel mee leven!:D

Liefs,
    DD

12. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Goedemorgen!

@Fafa: Gefeliciteerd en een fijne dag!

@Neeltje: Werk ze vandaag,ik mag ook weer werken zometeen.

@MamaCharlotte: Jeetje,als je wakker word van de pijn moet het wel heel erg zijn. Ik ben benieuwd hoor meid.. Ik heb gisterenavond nog even snel geklust hoor,we waren allebei kapot maar het moest toch echt ff gebeuren:)

@MiracleOfLove: Veel plezier in Limburg! Jij zult heel wat bij te lezen hebben als je terugkomt. :D

@Alle mama's: Fijne moederdag vandaag!

@Hier: Ik ben moe en heb overal pijn..beetje te hard gewerkt gisteren denk ik. We gaan dinsdag verhuizen dus er moet heel veel ingepakt worden op de woning. Vandaag weer flink aan de slag!
    Tot vanavond! :)

13. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    @ Miracle: Veel plezier in Limburg! Wat ga je daar doen? :)

@ Duvel: Thanks voor duimen! Leuk dat m'n klachtjes (positief) herkenbaar zijn!! Die afscheiding zal dan inderdaad niet van je eitje geweest zijn hoor, die heb je gewoon al gehad! ;)

@ Pluis: Goed dat je nog geklust hebt! ;) Werkze vandaag meid, doe een beetje rustig aan he!

@ hier: Durf het bijna niet te zeggen, maar zat er zo omheen te draaien en werd een beetje gek! Dus heb toch getest net... :) Helaas, dik negatief! Hopelijk moet de hcg nog wat verdubbelen...! Het was zo spannend! Zit nog te shaken (om niks dus..)

14. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    meiden helaas negatief, maar ook nog geen ongi. Ik dacht vandaag mijn NOD te hebben. Ik voel mijn eisprong niet maar adv mijn afscheiding heb ik dat bepaalt. Ze zeggen geen bloed geeft moed, maar aangezien ik eigenlijk geen kwaaltjes hen, ga ik er helemaal van uit dat die rode duivels binnenkort op de stoep staan.

Maar moederdag maakt mijn dag weer helemaal goed, heb een gouden armbandje gehad met een kinderkopje. Moet daar ons zoontje zijn naam nog in laten graveren dit ga ik volgende week even doen. Mijn mannen zijn er vrijdag avond samen voor op pad gegaan dus vrijdag wist ik het eigenlijk al, want toen ik thuis kwam stond de kleine man al te springen in de kamer, ikke kadootje voor jou gekoopt, ikke stoppe (verstoppen), mama jij soeke.

nou meiden ik hoop voor jullie allemaal een positieve knal test, maarre jullie laten mij hier dan toch niet in de steek he?

15. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    @Isra & MamaCharlotte: Balen van de negatieve testen zeg:(
    Hopelijk over een paar dagen beter nieuws! Succes!

Ik ga nu naar mn werk..:)

16. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Eindhoven
    Goedemorgen allemaal!

@Fafa; Gefeliciteerd !!

@MamaC; Geef de moed niet op, het kan nog!!

@Isra; Balen dat je negatief hebt getest.. Maar ook bij jou kan het nog he!! En natuurlijk laten we je niet alleen ;)

@Miracle; have fun in Limburg!

@Pluis; werkze!

Ik ga zo ook richting werk.. Fijne dag dames!

17. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    MamaC had er helemaal overheen gelezen joh dat je negatief getest hebt, wat balen meid. Wanneer wil je weer testen?
    Ik pas woensdag als ik nog niet ongi ben geworden.

18. xVlindertje

xVlindertje Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.860
    0
    0
    Ergens in Nederland
    Ow lees dat je negatief getest hebt :( Balen ! Maar het kan nog.. :)
    Hier gaat alles prima, hoop zo dat deze cyclus korter is dan de 2 vorige :) haha en vanaf nu maar proberen om de dag te klussen ;)
    Wanneer wil je weer een testje gaan doen ?

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    @ Miracle of Love: hoe voel jij je nu? Aangezien wij een dezelfde nod hebben?

20. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    @MamaC & Isra: Idd geen bloed geeft moed. Ik had bij mijn meisje ook pas 2 dagen na NOD een posi test, dus alles kan nog en uiteraard blijf ik heel hard duimen!

@Hier: Net de mama/dag cadeautjes gehad. Anouk had op de PSZ een heel mooi theepotje geschilderd, van mannetje lief heb ik lekkere chocolade en de dvd van Star Trek gehad. Ikke helemaal blij! :D
    Ik heb echt t gevoel in mn buik alsof ik ongi ga worden, das toch gek pas een paar dagen na mn ei. Merk ook dat ik een beetje humeurig ben en ontzettend moe terwijl ik lekker heb kunnen uitslapen. :(
    De afscheiding is btw ook helemaal weg, niks meer van te zien iig.
    Maar we wachten rustig af! (Zit ondertussen wel constant met mn hoofd heeeeeeeeeeeeel ergens anders, ben dus echt niet rustig nu).

Liefs,
    DD

Deel Deze Pagina