Hormonen en nu twijfel.... Welke?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Ann Lee, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann Lee

Ann Lee Lid

25 apr 2011
    91
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Vanaf begin vd zwangerschap hadden wij al een meisjesnaam. Fleur.
    Deze naam hadden we ook bij ons zoontje en toen bij deze zwangerschap duidelijk werd dat het dit keer een meisje is hoefde we voor ons gevoel niet meer na te denken.
    Ik ben dan ook al een naamslinger en een wieglakentje gaan betitelen met deze naam. Mijn man noemt haar de hele zwangerschap al Fleur haha. En nu nog 5 weken op de teller en ik ga twijfelen. We hebben namelijk ook den hele leuke tweede naam, namelijk Livia.

Fleur Livia zou dat dus worden. Maar nu ga ik ineens twijfelen of ik Livia niet als roepnaam wil. Mijn man wil er nog niet zoveel van weten hoor. Vindt Livia ook super maar gaat er al helemaal van uit dat het een Fleurtje is.

War vinden jullie leuker?

2. SW1

SW1 Bekend lid

13 mrt 2014
    696
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou bij Fleur blijven omdat het al die tijd al een Fleurtje is voor jullie. De naam Livia vind ik zelf leuker maar Fleur is ook leuk.
    Dus tenzij je Fleur niet meer leuk vindt dan is mijn advies niet switchen.

3. Sneeuwklokjes

20 jun 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon met je gevoel gaan. Zet maar uit je hoofd wat je alles al hebt voorbereid en kijk welke naam prettiger voelt. Als jullie niet uitkomen kan je stets nog beslissen als je haar ziet of ze een Fleur is of een Livia moet zijn. Sucess.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Fleur is een prachtige naam!

Livia is ook leuk, maar ik vind Fleur (veel) leuker.

5. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Beideleuk.
    Wel verschillende namen
    Fleur vind ik beetje hockey, vlot, vrolijk meisje
    Livia lief klassiek vrouwelijk.
    Zelf vind ik livia leuker.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind Livia véel leuker. Fleur vind ik zeurderig klinken.

7. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Ik zou bij Fleur blijven

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind Livia leuker en vind Livia Fleur ook beter klinken dan andersom, maar ik zou met niet teveel laten leiden door je hormonen ;)

9. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik vind Livia ook mooi maar zou niet meer afwijken en als je man ook al zo gewend is aan Fleur dan zou ik ook je zin niet doordrukken.
    Een naam kies je samen.

10. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik ook!
    Vind Fleur ook veel mooier dan Livia.

11. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Ik vind livia leuker maar misschien bij je eerste keuze blijven voor je spijt krijg :)

12. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik had exact hetzelfde. Jaren met billen samengeknepen gezeten of anderen er niet met onze naam vandoor zouden gaan, eindelijk zwanger en ook nog van een jongen, twijfel ik aan de naam.
    Uiteindelijk heeft mijn vriend op basis van dat argument zijn zin gekregen.
    Ik zou je aanraden bij je eerste gevoel te blijven. Het is niet voor niets al die tijd jullie naam geweest ;)

13. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Fleur maar ben bevooroordeeld. Enne mijn fleur is geen hockey meisje eerder karate kid

14. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.220
    1
    38
    Hormonsters zijn het! Dat je ga twijfelen nu op het eind is normaal hoor, denk dat de meeste dat wel hebben. Maar ik zou bij Fleur blijven, dit is jullie naam al tijden denk je er aan. Succes met de laatste loodjes!

15. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Ik zou ook bij Fleur blijven. Jullie hebben immers al zo lang die naam. Livia is trouwens ook leuk, maar vind zelf Fleur veel mooier :).

Ik heb voor een meisje ook al jaren de naam Fleur in gedachten. Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger van een meisje ben, ging ik toch twijfelen en op zoek naar andere namen. Wilde namelijk geen naam over het hoofd zien ;). Nu twijfelen zowel mijn vriend als ik tussen Fleur en Esmée. Maar goed, deze twijfel is al een aantal maanden zo :p. En bij ons is het zo dat mijn vriend lichte voorkeur voor Esmée heeft en ik het nog niet echt weet. Maar in jullie geval zou ik echt voor Fleur gaan. Vooral omdat de kleine al heel de zwangerschap zo heet en jouw man er nu ook al aangewend is. Succes!!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik vind Fleur veel leuker.

Ik zou dan ook echt bij mijn eerste gevoel blijven.
    Het is niet voor niets altijd jullie naam geweest. Denk dat de twijfel heel logisch is op het laatst. Maar als jullie altijd weg zijn geweest van deze naam, en hem zelfs voor jullie zoontje al hadden, dan zou ik echt niet 5 weken van tevoren nog switchen.

17. 12345678

12345678 Actief lid

23 mei 2015
    182
    0
    16
    NULL
  18. Betula

Betula Bekend lid

29 jun 2012
    917
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik kan uit ervaring zeggen dat je zomaar spijt kan krijgen als je door tijdelijke hormonen je favoriete ineens wijzigt. Zou dus voor Fleur gaan.

19. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Fleur!

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Livia vind ik leuker maar ik uit jouw verhaal vind ik blijken dat jullie dochter echt al Fleur voor jullie is :) Vind Fleur ook erg leuk trouwens!

Deel Deze Pagina