Kattenbak verschonen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LilithTempestas, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden,

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien, ben ik 9 dagen overtijd. De kans wordt steeds groter dat ik vandaag of morgen een positieve zwtest in handen heb (als ik mijn ha mag geloven).

Nu heb ik een heel lieve kat, en die heeft een kattenbak (het is namelijk een binnenkat, gaat nóóit naar buiten) en die bak moet zeker wel drie keer per week schoongemaakt en verschoond worden.

Mijn vraag is nu: wanneer zijn jullie hier mee gestopt? Heb begrepen dat er schadelijke stoffen vrijkomen bij het verschonen? Kan iemand mij hier wat meer over vertellen?

Alvast bedankt!
    X, Lilith

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je gewoon handschoenen gebruikt is dat geen probleem hoor. Het gaat meer om de kattenpoep waar toxoplasmose in kan zitten. Maar als je huishoudhandschoenen gebruikt bij het verschonen kan je er niet mee in aanraking komen.

3. Shaker

Shaker Actief lid

14 aug 2014
    231
    0
    0
    Door het stof wat omhoog komt van het grind kan je er wel mee in aanraking komen. Dus alleen handschoenen is niet voldoende.

Hoe schadelijk het is durf ik niet te zeggen maar zou er wel voorzichtig mee zijn.

4. Pkuiper

Pkuiper Actief lid

16 okt 2014
    201
    0
    0
    Sinds wij in oktober gestopt zijn met de pil, mag ik hem van mijn man echt niet meer verschonen. Wij hebben ook 2 poezen rondlopen die nooit naar buiten gaan

5. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Mijn huisarts heeft ook gezegd dat ik beter de kattenbak niet meer kan verschonen, je weet natuurlijk nooit of je wel of niet zwanger bent. Dus ik zou geen risico nemen ! :)

Mijn vriend doet het nu dus braaf elke dag ! ;)

Succes en hoop dat het raak is

Liefs

6. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Hey als je 9 dagen over tijd bent dag kan je toch allang testen??
    Of is het een bewuste keuze om nog even te wachten? De kattenbak maak ik zelf niet meer schoon. Ik heb mijn vriend een artikel laten lezen omdat ik het in het begin steeds weer moest vragen en ik het uiteindelijk maar weer zelf deed. Nu doet hij het zonder te zeuren.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    wij hebben ook een kat. Ik was van de week bij de verloskundige.
    Je mag de kattenbak schoonmaken mits je handschoenen aan hebt

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Heb je al getest? Of was dat tot dusver negatief? Hoe kan je huisarts dan zeggen dat je nog wel positief zal testen? :(
    De kans is namelijk net zo groot dat je niet zwanger bent en bijvoorbeeld een cyclus overslaat. Wat ook bij een zeer regelmatige cyclus wel eens zonder reden kan gebeuren.
    Dus wat is de reden dat je huisarts zegt dat je nog wel positief zal testen?

Over de kattenbak: zou het gewoon overlaten aan je vriend. Die van mij is er dankzij mijn zwangerschappen zo aan gewend geraakt dat hij nog steeds deze taak op zich neemt :D.

9. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe het wel gewoon met handschoenen...ik heb alleen binnenkatten...mijn man vind de kattenbak maar niks....en ik stress er niet zo om...heb gelezen dat het met handschoenen wel kan

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Ik verschoon afentoe de kattenbak nog wel als mijn vriend t vergeet. Ik gebruik geen handschoenen ofzo was gewoon mijn handen daarna grondig.:)

11. Bengel86

Bengel86 Lid

21 dec 2014
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben laat ik de kattenbak mooi door mijn man doen! :D
    Wat een spanning Lilith! Respect dat je nog steeds rustig afwacht.
    Ik had bij 8 dagen over tijd een licht positieve test, ben echt zo benieuwd naar jou! De duimen draaien!

12. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Morgen... Duurt nog zo lang!

13. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Met handschoenen kan het wel gewoon. Zeker als het binnenkatten zijn, dan is toxoplasmose onwaarschijnlijk. Maarr toch zou ik het je partner laten doen. Just in case:)

14. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Voornamelijk hele jonge katten hebben er last van, maar sowieso zou ik het risico niet nemen. Mijn vriend verschoont de bak. Hij wou ook het risico niet nemen :)

15. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Mijn vriend was nogal laks met het verschonen. Ik heb gewoon handschoenen aangedaan en daarna alsnog mijn handen met desinfecterende zeep gewassen. Volgens mijn verloskundige liep ik op die manier vrijwel geen risico

16. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

Mijn ventje moet al kotsen aan het idee alleen al om te kattenbak te verschonen, dus hier sta ik er alleen voor :)!

Gelukkig wel immuun voor toxoplasmose, dus weet eigenlijk niet als er nog andere risico's aan verbonden zijn?

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee toxoplasmose is het enige gevaar. En dat is bij verse ontlasting zelfs niet eens een risico. De toxoplasmose is pas besmettelijk na 24 uur.

Als je handschoenen aandoet en zorgt dat je de Poepjes er met een schepje uitpakt en na het schoonmaken je handen en je armen wast. Dan hoef je geen problemen te verwachten.

Deel Deze Pagina