surprises, wat maak je of heb je eerder gehad?

Discussie in 'De lounge' gestart door toch3, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Kom maar op met de inspiratie!

Foto's heb ik nog niet. Wel een idee voor 1 surprise (moet er 2). Zusje jat altijd paaseieren bij mij, tot ik ze vorige week uit de pot heb gehaald omdat er pepernoten in moesten :D jaja, de paaseieren zaten er nog steeds in :D aangezien ze daar altijd commentaar op heeft ga ik een groot (nep)paasei maken voor dr, evt gevuld met echte.

Voor de 2e weet ik het nog niet

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Een keer een grote kaars gemaakt. Groot piepschuim cilinderblok. Onderkant hol, cadeau erin. Bovenop gesmolten waxinelichtjes overheen gekiept.

Spin van papier mache gemaakt. Onderin robot geplaatst. Groot vel met banen en de spin volgde die lijnen

Wereldbol. Cadeau in ballon papier mache er overheen

Voor iemand die ging trouwen. Groot verenkussen cadeau erin. Bovenop een isolatiepijp vol met pepernoten en een juweel van papier mache.

De bekende stoomboten, sint en pietkoppen.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij maken voor school een stapel pizzadozen. Met in de onderste een kadootje en in de bovenste een zoutdeegpizza.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn vader heeft altijd gepretendeerd een hekel aan fb te hebben...maar elke keer aan mn moeder vragen: " heeft Tuc nog iets leuks over de kinderen geschreven"?;)
    Hij is dus gewoon bang iets van zn kleinkinderen te missen:p maar kan nu natuurlijk niet meer op fb gaan voor zn eigen ego:D
    Dus ik heb zn eigen fb pagina ontworpen en daarbij een echt smoelenboek voor hem (met alle fb emoticons).

5. Humava

Humava Niet meer actief

Ik maak een envelop van het CJIB voor mijn broer. Die krijgt vaak bekeuringen...

Mijn vriend maakt een wekker voor mijn moeder (ja we vertellen elkaar altijd wie we hebben) die verslaapt zich nog wel eens...

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Mijn vriend heeft een keer een kippenhok getimmerd en vlak voordat we die kant op gingen een echte levende kip gehaald bij de kippenboer. Af en toe maakte hij een geluidje en iedereen dacht dat het een bandje was, tot het papier eraf ging.. (mijn vader heeft hem meteen bij zijn eigen kippen gezet, waar hij een lang en gelukkig leven heeft gehad overigens ;))

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113

Ben heel benieuwd hoe die gaat worden! Wil je een foto plaatsen (na 5 dec)

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Als je even om google kijkt krijg je een mooie rij aan afbeeldingen :)

Wie weet zit er wat tussen.

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Ik heb altijd zo'n hekel aan surprises maken want ik ben a creatief. Ik ben nooit verder gekomen dan een stropdas en een mobiele telefoon van karton..

10. Humava

Humava Niet meer actief

Als ik 'm af heb zal ik een foto maken. :)

11. missle

missle Fanatiek lid

4 mrt 2010
    1.526
    1.073
    113
    Van een doos een dier maken die een staart heeft. Onder de staart maak je een gat waar een hand en arm doorheen passen. Binnen in de doos een vuilniszak. De vuilniszak vullen met het waterdicht verpakte cadeau EN voldoende natte geknede peperkoek. Het open deel van de vuilniszak samen pakken en van binnenuit een klein stukje door het gat. De vuilniszak mooi om het gat heen rimpelen en vastzetten. Mooi gedicht erbij waar de ingang van de surprise is... :D

En als je echt gemeen wilt zijn dan zit het cadeautje toch stiekem ergens anders in de surprise ipv in de zak :)

Niet voor iedereen geschikt, maar als het past dan is deze erg leuk ;)

12. Humava

Humava Niet meer actief

Hahahaha die ga ik onthouden voor als ik een keer mijn andere broer heb. Die heeft 2 katten thuis

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Wij dien niet aan surprises, maar mn dochter moet er wel een maken voor op school, dus we zijn druk bezig.
    We maken een make up tafeltje. Een schoenendoos met een dubbele bodem waar het cadeautje onder zit en de deksel rechtop aan de achterkant met een spiegeltje. Ook plakken we er allemaal kastjes, sponsje ed op.

Zelf een keer een paddestoel gemaakt en een monopoly spel.

14. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.155
    113
    Leuke ideeën!

15. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    De laatste keer dat ik een surprise heb gemaakt was een memorabele.
    Ik ben ook lid van een muzikanten forum waar er ook een subforum is waar mensen het bouwproces van hun zelfgemaakte instrumenten konden plaatsen.
    Ik heb toen helemaal van karton een gitaar gebouwd en voor de grap daar een topic geopend en van begin tot eind laten zien hoe ik hem had gemaakt. Helaas ben ik de foto's kwijt geraakt.
    Ik heb hem levensgroot gemaakt, geschilderd en de metalen delen zoals de dots op de hals gemaakt van zilver lint met dubbelzijdige tape. De snaren waren van een soort garen wat heel goed leek.
    Ik had voor tijdens de surprise avond een echte gitaarstandaard geleend, en hem daar ingezet. Hij leek blijkbaar zo echt dat ze er pas achter kwamen dat het een surprise was, toen de persoon voor wie hij was aan de beurt was :D

16. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Je kan een groot cadeau inpakken daarop een kleinere ingepakt vastzetten insmeren met lijm en dan met watten bekleden in de vorm van kat hond of konijn. Als je een lint riem oid tussen de cadeautjes bind dan heb je gelijk een soort van nek

Bij action heb je ook donker en grijs gekleurde bolletjes watten dit kan je nog als decoratie gebruiken. Stippen/vlekken en of pootjes.

Dan nog van die plastic oogjes en wat rood voor een tongetje.

En evt kleine cadeautjes zo maken dat het kleine kittens zijn of konijntjes. En een doos kan nog bekleed worden als hondenmand.

Succes!!

17. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.002
    3.664
    113
    Spongebob heb ik ook een keer gemaakt.

Een doos van babydump (zo een doos die je krijgt als je zw bent)
    Gekleurd karton papier
    Een afbeelding van Spongebob om het na te maken.

18. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Ik ben echt heel slecht met surprises, ik kan het wel bedenken maar het maken is een drama. Het wordt gewoon nooit mooi. Daarom maak ik meestal iets simpels met een grappig gedicht. Bijvoorbeeld een ehbo-doos voor een grote brokkenpiloot (= gewoon een witte kartonnen doos met een groot rood kruis erop en verband erin) of een uit karton geknipte zaag voor iemand die altijd hetzelfde op zijn verlanglijstje zet (tweeregelig gedicht: Lieve [naam], Wat je nu weer hebt gevraagd / is toch wel zó afgezaagd.) Wie niet goed is met zijn handen moet op een andere manier creatief zijn. ;)

Deel Deze Pagina