Vandaag zijn vrienden van ons jarig.Het is een stel....dus opzich best bijzonder dat ze op dezelfde dag jarig zijn toch? Nou heb ik vannacht weer eens liggen malen wat nou eigenlijk de kans is dat je als stel op dezelfde dag jarig bent. Ja ik weet het.....waar ik me s'nachts wel niet mee bezig hou Maar ik kom er dus niet uit. Dus als er hier iemand is die mij uit mijn lijden kan verlossen.....graag!
Hihi gelukkig ben ik niet de enige die zich dit soort dingen wel eens afvraagt! Volgens mij is de kans dat je op dezelfde dag jarig bent vrij groot, omdat de verjaardag van de ene volstrekt willekeurig is dus kans = 1, en kans voor de tweede is dan 1/365. Maar... de kans dat ze allebei vandaag jarig zijn, is dan weer 1/365*1/365 . En de kans dat er precies één dag tussen de verjaardagen zit, is net zo groot als de kans dat ze op dezelfde dag jarig zijn. Of draaf ik nu te ver door?
He super.....had alweer gedacht dat het antwoord heel simpel zou zijn Dan kan ik vannacht tenminste weer rustig slapen!
Zijn ze ook in hetzelfde jaar jarig? Of wordt de kans daarop weer kleiner? Mijn man is op het uur en dag af precies 1 maand ouder dan ik. 19-7-84 en 19-8-84 beiden om 11 uur smorgens.
Volgens mij heeft het niks met kansberekeningen te maken maar met gewoon toeval! Las ook over precies een maand verschil. Hier mijn ouders ook precies 1 maand verschil, qua tijd weet ik niet!