pijnlijke handen en vingers

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bojenna, Jul 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal,

Heb sinds ongeveer twee weken zo ontzettend veel pijn aan mijn handen en vingers, ik kan er niet van slapen, snap er niets van. Durf het ook niet aan de verloskundige te vragen omdat ik me niet voor kan stellen dat het met mijn zwangerschap te maken heeft.
    Maar het is echt heel erg, geen zeurderige pijn maar echt pijn. kan mijn vingers bijna niet bewegen.

Wat zou ik doen, of herkend iemand dit toch tijdens de zwangerschap?

Alvast bedankt

Groetjes Bojenna

2. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

May 30, 2008
    1,355
    0
    0
    Waarom zou je het niet aan de vk vragen? Die zit er voor om je vragen te beantwoorden hor! Gaat je toch geen zorgen maken hoe de vk daarop zal reageren. Gewoon bellen ;)! Niet in onzekerheid blijven zitten, dat is nergens voor nodig en anders bel je de huisarts even.

Liefs Vaam

3. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    hoi hoi

tintelen je vingers ook? het is namelijk heel goed mogelijk dat je het tunnelsyndroom hebt, als ik jou was zou ik het toch maar tegen de verloskundige zeggen!
    Meestal word tunnelsyndroom veroorzaakt doordat je vocht vasthoud en dan kan het zijn dat het je bloedvaten vernauwd

liefs

4. Bloemetje

Bloemetje Bekend lid

Aug 6, 2006
    846
    0
    0
    Hoi,
    Gewoon even bellen hoor. Ooit van het carpal tunnel syndroom gehoord? Kun je tijdens de zwangerschap krijgen. Ik ben er verder niet bekend mee, maar heb er over gelezen.
    Succes!

5. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Missa heeft gelijk - ook al houd je maar een klein beetje volcht vast in je handen (bij mij is het amper te zien), word de band om je pols onder druk gezet, en de zenuwbanen komen in de knel. Heel veel vrouwen hebben dit. Wat erg helpt is slapen met polsbeschermers zoals je draagt bij inline skaten - dat houdt namelijk je pols en hand recht.

Wat ook helpt is zo vaak en veel mogelijk je armen omhoog, dan loopt het weer een beetje naar beneden.

Anderen zweren weer bij Vitamine B - dat is ook goed voor de zenuwbanen.

Sucess!

6. missa

missa Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    1,049
    0
    0
    Holland
    hoi hoi audrey

ik heb juist gehoord dat het afgeraden wordt om polsbeschermers te gebruiken omdat het juist de boel nog meer afknelt je het nog meer gaat tintelen en je nog minder gevoel krijgt in je vingers, mijn beste vriendin heeft het ook en die moet met de armen op kussen slapen (omhoog dus) zoals jij ook zegt, maar totaal afgeraden de polsbeschermers.....

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat je ook hebt nu, gewoon je vlos bellen. Herkent zij het niet als zijnde dat het met de zwangerschap te maken heeft, dan hoor je het ook en dan kan ze je adviseren wat dan te doen. Even afwachten of naar de huisarts.
    Maar het klinkt idd als vocht. En dat hoeft niet veel te zijn wil het pijnlijk zijn...

8. Bojenna

Bojenna Actief lid

Oct 25, 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben altijd bang als ik iets voel of heb dat ik me aanstel en daarom durf ik dan niet zo goed meteen te bellen.
    Maar als ik het zo lees dan komt het dus vaker voor.
    Weer wat geleerd.
    Als ik naar mijn handen kijk kan ik niet echt zeggen dat ze vocht vasthouden, misschien een beetje, en of ze tintelen......... ik voel voornamelijk de pijn. Maar ik zal het met de vk overleggen/vertellen.

Het is en blijft een handig forum dit!
    Vooral voor zo'n onzekere miep als ik.

Liefs Bojenna

9. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb daar ook last van!
    Ik dacht eerst dat me pink gebroken was ofzo ik kon hem niet meer recht krijgen!
    en vooral als ik heb geslapen doen me handen erg pijn en kraken me vingers erover als ik ze beweeg.
    Ik moet morgenvroeg naar de vk ik zal dan eens vragen.

10. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Genoeg over de handen en vingers maar uh.... nooit bang zijn om je vlos te bellen hoor. Geldt ook voor andere medische instanties. Bellen!! Ze zijn er voor en vinden het echt niet erg als je belt (niet met dit soort dingen op spoedlijnen bellen maar WEL BELLEN!)

11. nance158

nance158 Actief lid

Nov 15, 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Ik heb het ook en of het zo heet weet ik niet maar het voelt als reuma. Mijn vk vertelde dat het door het vocht in je handen komt en de baby kan een zenuw afknellen waardoor je dit voelt. Ik heb het alleen aan mijn middelvinger aan de rechterhand en moet smorgens echt ff met behulp van de andere hand buigen. Gaat weer weg zei mijn vk.

Sterkte tis heel erg vervelend.

Liefs nance158

12. joyce30

joyce30 Actief lid

Aug 7, 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Heb ik ook last van .Het is vocht wat dan in mijn vingers zit .Het is erg pijnlijk en vervelend .
    Vooral in de ochtend als ik wakker word dan krijg ik mijn vingers niet bij elkaar .
    Als je het dan tegen iemand vertel dan krijg je de opmerking .Ja ,je moet er wat voor over hebben .
    Tuurlijk ,maar dan is het nog wel een pijnlijk iets .

13. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Het klinkt inderdaad als carpaal tunnelsyndroom. Gewoon even aangeven bij je verloskundige.

Polsbeschermers van skeeleren kunnen 's nachts verlichting geven.

14. cira

cira Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    2,884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook hetzelfde in beide handen :rolleyes: Pijnlijk in de nacht, dik van het , vocht. Bij mij tintellen mijn wijsvingers, ringvingers en middelvingers. Dit tintellen is 24 uur aanwezig al reeds een week of 5. Is inderdaad het afknellen van de zenuwbaan in de pols. omhoog houden helpt wel wat, maar verder kan je er gewoon niks aan doen.

15. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ik weet niet of je reuma hebt maar naar mijn idee (en ervaring) voelt reuma echt anders! Wat vaak goed helpt tegen afknelling door vocht is langzame pomp bewegingen maken met de hand. Zo snel als je hartslag ongeveer. Na de bevalling is het weer over (in tegenstelling tot reuma :( )

16. Audrey

Audrey Actief lid

Nov 9, 2006
    175
    0
    0
    Randstad
    Okee, negeer dat van die polsbeschermers (ik had het uit het boek "Veilig Zwanger")

Dank je Missa.

17. nique

nique Actief lid

Feb 27, 2006
    197
    1
    0
    Hi,

Ik heb het ook gehad tegen het einde van mijn zwangerschap.Dit ging pas over 2 maanden na de bevalling.

18. MissOngeduld

Jul 4, 2008
    16
    0
    0
    Heb er ook enorm veel last van! Mensen die mij niet kennen, zien niet aan mn handen dat ik vocht vast houdt, maar als je me kent heb ik echte worstenvingertjes!
    Bij mij helpt het als ik mn handen onder de koude kraan houd en mn vingersbeweeg. Ik probeer ze de hele dag door te bewegen.....

19. BoBam

BoBam Niet meer actief

ik ben vanochtend bij de vk geweest en ze zei ook dat dat gewoon door het vocht komt wat je vasthoudt. Bij mij is dat ook echt niet aan mijn handen af te zien maar dat is het dus wel.
    Erg vervelend maar gaat gelukkig na de zwangerschap wel weer over!

20. Suus72

Suus72 Lid

Aug 3, 2006
    35
    0
    0
    Ik heb zelf carpaal tunnelsyndroom gehad, dit is gewoon een hormonen kwestie, gaat ook weer over. Ik heb wel polsbeschermers om gehad 's nachts (kan je ook bij de apotheek halen trouwens) en dat hielp bij mij heel goed! Het gaat erom dat je niet met de polsen gebogen slaapt want dan raakt de zenuw beknelt en die kan gaan ontsteken waardoor je een constante pijn gaat voelen. Verder is er weinig aan te doen vrees ik.

Share This Page