Ik meld me ook even aan in deze topic. MIjn vriend is ook vrachtwagenchauffeur. HIj rijdt dan wel nationaal maar hij maakt toch erge lange dagen. Om 6 uur in de ochtend gaat hij al de deur uit en komt een keer om 8 uur ofzo thuis. Soms vind dat niet zo leuk je moet toch alles alleen doen, huishouden honden koken plus dat ik zelf ook nog werk.
Hallo Welkom hier. Het is hier heel erg rustig. Mij vriend rijd ook nationaal, maar is ook wel 4 dagen weg. Ik heb 5 kinderen (niet schrikken a.u.b ) en werk ook wel, maar gelukkig maar 1 dag/week.(sorry voor fouten - ben buitenlandse). Deze week valt me heel zwaar tegen. Mij 3 jongsten (1,2 en 3 jaar oud) zijn net uit ziekenhuis ontslagen, zij waren opgenomen i.v.m RSV virus. Twee oudsten hebben zware angina... Sta alleen voor, heb geen tijd om kerst inkopen te doen, en iets voorbereiden. Het woord het slechtste en moeilijkste kerstdag ooit Groetjes! Sima.
Dank je Ik voel me zo leeg van binnen dat ik niet eins zin heb om te kerst liedjes te horen op de radio.Voor eerst in mij leven haat ik de Kerst(dagen). Het gaat in alle opzichten tegen de wind, en ik voel dat ik langzaam en beetje zat van word... maar dat beschouwd ik als een goede teken . Groetjes! Sima
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ook mijn partner is ook internationaal vrachtwagen chauffeur (hele week van huis). Wat leuk om te lezen dat er nog meer vrouwen zijn met hetzelfde gevoel als waar ik mee zit het gevoel dat je er alleen voor staat. Mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen, maar willen het wel heel graag. Nu lees ik dat heel veel van jullie al kinderen hebben is het voor jullie nooit een probleem geweest om zwanger te raken wanneer je man weg van huis is? Misschien een persoonlijk onderwerp, maar mijn vriend en ik zitten met het probleem dat we heel graag een kindje willen, maar als ik in mijn vruchtbare periode zit is hij van huis. Zou graag willen weten of jullie misschien tips of oplossingen hebben dan zijn ze van harte welkom. Gezien mijn leeftijd (32) ben ik een beetje wanhopig aan het worden en ben bang dat het niet meer gaat lukken. Groetjes
Zooo. Daar waren wij ook weer... Ben een tijdje offline geweest, want we zijn inmiddels verhuisd... Pff hectisch was het! A.s. zondag begint Kris ook met internationaal werk, hij gaat eerst met iemand anders mee.. Zal mij benieuwen! Dus sorry spooky, ik kan helaas je vraag niet beantwoorden, aangezien Kris eerst nationaal werk deed.. Hoe doen jullie mannen het eigenlijk met door de weeks eten? Nemen ze gewoon mee van huis ofzo? Of langs de kant van de weg eten.
Hoi Wendy, Spannend voor je man ander werk, lang van huis. Mijn vriend neemt voor de eerste 2 dagen eten mee van huis voor overdag, s'avonds staat hij meestal stil bij een routier zoals dat heet daar kunnen ze dan een complete maaltijd nemen en eventueel zich opfrissen. Eigenlijk gaat mijn vriend dus elke avond uit eten haha... Leuk trouwens om met een naamgenoot te kletsen. Groetjes wendy (spooky heet mijn kat)
hihi ja inderdaad.... zo kom je nooit wendy's tegen, maar op zo'n forum... Is dat niet onwijs duur? Vind dat eigenlijk zonde geld, dan gaat zn hele buitenlandtoelage straks op aan eten. Ik zat er zelf aan te denken, om door de weeks gewoon eten te maken en dat op zo'n 3vaksbord te doen en in te vriezen. Kris wilt straks een magnetron op zn vrachtwagen hebben en er zit een klein vriezertje al in de vrachtwagen. (scania)
Nou als het goed is krijgt hij van z'n baas onkostenvergoeding dus voor eten e.d. mijn vriend krijgt iets van 35 euro p.d of zo, maar die maaltijden bij die routiers zijn niet zo duur. Bij de meeste routiers hebben ze dagmenu's voor 12 euro. Tis wel een goed idee en lief van je om eten in te vriezen en dan mee te geven, maar vaak vinden ze het ook gezellig om lekker ff uit die cabine te zijn en mannen onder elkaar te eten en kletsen. Ben vaak genoeg met mijn vriend mee geweest en ook gegeten bij zo'n routier nou tis daarbinnen net een kippenhok hebben ze wat over vrouwen te zeggen. Mooiste is nog als ik met mijn vriend binnenkwam dan waren alle blikken op mij gericht alsof ze nog nooit een vrouw hadden gezien (erg goed voor je ego) haha... groetjes
Welkom Spooky Ik kan je ook geen tips geven, wij zijn nationale chauffeurs. Wendy, Ik zou inderdaad ook je mannetje lekker bij een routiers laten eten. Is toch een stuk gezelliger dan alleen in de cabine. Vind je het niet wennen dat ie int. gaat rijden? Ik zie die van mij ook alleen maar 's avonds een uurtje maar dan kunnen we nog wel lekker samen slapen. Ik zou dat enorm gaan missen denk ik. Sima: ben je de kerst een beetje doorgekomen?
@spooky....wat rijd jou vriend eigenlijk? @linda..hoestie met jou en je mannen? Ja het zal wel wennen zijn denk ik. Nu is hij al 3 weken vrij vanwege de verhuizing en ik heb zoiets van, ga maar weer aan het werk hihi. Ja jullie hebben wel gelijk (denk ik) het is voor hem wel gezelliger om met andere te eten. Misschien inderdaad voor de eerste 2 dagen eten mee. Anders weet ik het wel, dan is het elke dag patat en broodje bal haha.
Ik vergeet sima helemaal Hoe is het met je meid? En met je 3 kids? Zijn ze alweer een beetje beter? En met jou en je man? Gaat alles weer een beetje goed?
Met mij en de mannen gaat het hardstikke goed. Na het eerste slechte nieuws dat Rodey doof zou zijn blijkt uit latere tests dat hij wel gewoon hoort. Wel iets minder maar hij heeft ook vocht in zijn oren dus als hij straks buisjes heeft is het hopelijk helemaal goed. Ik ben zelf begin december weer aan het werk gegaan. Het was wel erg wennen maar ik heb weer helemaal de smaak te pakken
Ok, dat is wel minder.... Vanaf wanneer mag hij buisjes? Ben je 'gewoon' weer begonnen op de zaterdags?
Buisjes mag pas vanaf 10 maanden ongeveer. Ik werk nu donderdags en zaterdags, dat deed ik voorheen ook. Werk jij ook nu?
Nee ik werk niet. Hmm pas vanaf 10 maanden, dat duurt nog wel eventjes. Tot die tijd kan ie dan wel horen of ook niet?
ja, zoals het er nu uitziet (wat wij zien aan reactie) lijkt het erop dat hij wel kan horen. Hij begint nu in ieder geval al aardig te brabbelen gelukkig maar ...
Hallo Allemaal Ik ben wel de Kerst doorgekomen, maar dat waren de slechtste feest dagen in mij leven... Alle 3 de jongste kinderen (3,2,1 jaar oud) waren opgenomen in ziekenhuis met een RSV virus... Ook mijn relatie ... het is beter om daar niet over te praten. Morgen is het Oud&Nieuw - bah, voel me zo alleen, ook al heb ik mijn kinderen.... maar ja, Nieuwe Jaar, nieuwe kansen Prettige Jaar wisseling en een Goede Nieuwe Jaar. Groetjes! Sima